Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä te muut työkyvyttömyyseläkeläiset teette päivät pitkät?

Vierailija
08.01.2023 |

Olen 28v ja määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä vielä ainakin vuoden 2023. Mulla on niin TYLSÄÄ. Asun Helsingissä, joskus otan random bussin paikkaan josta en tiedä mitään ja käyn ajelemassa vain siksi että on tylsää.
Oikein mihinkään ei ole varaa, eläke on 922€ Ja siitä maksan oman osuuteni asumisestakin.
Ruokaa teen jonkin verran mutta ei siihen nyt tosi kauaa mene. Sitten pyörin tällä palstalla mutta melko moni on negatiivinen ja tämä aiheuttaa itsesyytöksiä.
Opiskelen, mutta vielä ensi viikko on lomaa, ja jotain tekemistä pitäisi keksiä arkipäiviin. Klo 16 jälkeen ja viikonloppuisin olen mieheni kanssa. Kävin jossain mielenterveysongelmaisten kohtaamispisteessäkin mutta ihmiset olivat vanhempia (viiskymppisiä) ja miehiä, itse olen nainen niin en tullut hyvin juttuun kenenkään kanssa.
Jos teillä on kivoja ideoita niin kuulen mielelläni. Usein itken yksinäisyyttäni.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/40 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kudon sukkia, leivon, käyn lenkillä, soitan kitaralla ja laulan, teen ruokaa, hoidan kotityöt, katson sarjoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitöitä.

Vierailija
4/40 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paljon mitään. En kaipaa tekemistä koko ajan.

Vierailija
5/40 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sit pitää opetella tekemään käsitöitä. Mä vaan olen tosi huono niissä. Eikä ne kiinnosta mua. T ap

Vierailija
6/40 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan tietokoneella, piirrän ja teen muuta taidetta ihan vaan omaksi ilokseni ja ajankulukseni, luen netistä kaikenlaista, sometan (mulla on twitterissä muutama tuhatta seuraajaa), kävelen luonnossa, luen kirjoja joita lainaan kirjastosta. Ei tule aika koskaan pitkäksi, vaikka sinkkuna elelenkin.

Vierailija
7/40 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä 5 h/pv, osaeläkkeellä siis olen. Töistä tullessa käyn tarvittaessa kaupassa, kotiin mentyä katson netistä mitä maailmalla on tapahtunut, käyn salilla tai lenkillä, teen ruokaa ja loppuilta voi sitten mennä vaikka pelaillessa tai lukiessa jos ei mitään tähdellisempää tekemistä ole.

Vierailija
8/40 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites joku päiväsaikaan järjestettävä harrastus tai kurssi? Työväenopisto, tai millä nimellä se teilläpäin kulkeekaan, ei yleensä ole kallis. Tapaisit ihmisiäkin.

Vierailija
9/40 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites joku päiväsaikaan järjestettävä harrastus tai kurssi? Työväenopisto, tai millä nimellä se teilläpäin kulkeekaan, ei yleensä ole kallis. Tapaisit ihmisiäkin.

Tää on itseasiassa tosi hyvä idea! Kiitos t ap

Vierailija
10/40 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kirjastossa, kierrän ilmaiset taidenäyttelyt ja päivätapahtumat. Kesällä kävin istuskelemassa rannalla tuijottamassa merta ja annoin ajatuksen levätä. Tällä palstalla tulee kyllä liikaa pyörittyä jos ei ole mitään mihin lähteä.

Vierailija
11/40 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on taas kerran kuitenkin se mies. Itsellä ei ole ketään ja elämä on todellista lopun odottelua vaan lähinnä.

Vierailija
12/40 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukun ihmisiä Igoreiksi ja ryzzäntrolleiksi Vauva-palstalla.

Vierailija
13/40 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä trollailemassa päivittäin. Mitäs sitä muutakaan.

Vierailija
14/40 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, koska olen niin raihnainen. Kunhan saan kaupassakäynnit, siivoukset sun muut hoidettua niin loput onkin jotain puhelimessa höpöttelyä, musiikin/äänikirjojen kuuntelua sun muuta vain vähän voimia vaativaa.

Vierailija
15/40 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin siitä että saa nukkua pitkään, katselen telkkaria, teen ristikoita, nukun päiväunia, syön jos siltä tuntuu, käyn pesulla, kotihommia, yöunille

Vierailija
16/40 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen normaalilla eläkkeellä ja teen kaikkea sellaista mikä itsestä tuntuu mukavalle. Kartan kaikkea ikävää tekemistä.

Vierailija
17/40 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeilen, tapaan ystäviä, luen kirjoja, pelaan videopelejä, piirrän yms.

Vierailija
18/40 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle palstalle on viime aikoina ilmestynyt outoja mielipidenikkareita, kuten tuo v...n v....jä. Miksi ylläpito ei poista näitä? Hyvin ikävä tunne tulee näistä.

Vierailija
19/40 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina voi mennä töihin, jos on kovin tylsää, niin me muutkin tehdään.

Vierailija
20/40 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele kieliä. Ota tavoitteeksi esim 4 kieltä viidessä vuodessa. Yhden opettelet syvemmin, kaksi keskitasoisesti (puhe, luetun ymmärtäminen, lehtien lukeminen, yksinkertainen asiointi) ja parista sitten vaikka ihan alkeet. Vaikka joku portugali, saksa, eesti, ruotsi, italia, espanja tms

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan