Mitä ihmettä te muut työkyvyttömyyseläkeläiset teette päivät pitkät?
Olen 28v ja määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä vielä ainakin vuoden 2023. Mulla on niin TYLSÄÄ. Asun Helsingissä, joskus otan random bussin paikkaan josta en tiedä mitään ja käyn ajelemassa vain siksi että on tylsää.
Oikein mihinkään ei ole varaa, eläke on 922€ Ja siitä maksan oman osuuteni asumisestakin.
Ruokaa teen jonkin verran mutta ei siihen nyt tosi kauaa mene. Sitten pyörin tällä palstalla mutta melko moni on negatiivinen ja tämä aiheuttaa itsesyytöksiä.
Opiskelen, mutta vielä ensi viikko on lomaa, ja jotain tekemistä pitäisi keksiä arkipäiviin. Klo 16 jälkeen ja viikonloppuisin olen mieheni kanssa. Kävin jossain mielenterveysongelmaisten kohtaamispisteessäkin mutta ihmiset olivat vanhempia (viiskymppisiä) ja miehiä, itse olen nainen niin en tullut hyvin juttuun kenenkään kanssa.
Jos teillä on kivoja ideoita niin kuulen mielelläni. Usein itken yksinäisyyttäni.
Kommentit (40)
Kudon sukkia, leivon, käyn lenkillä, soitan kitaralla ja laulan, teen ruokaa, hoidan kotityöt, katson sarjoja...
En paljon mitään. En kaipaa tekemistä koko ajan.
Kai sit pitää opetella tekemään käsitöitä. Mä vaan olen tosi huono niissä. Eikä ne kiinnosta mua. T ap
Pelaan tietokoneella, piirrän ja teen muuta taidetta ihan vaan omaksi ilokseni ja ajankulukseni, luen netistä kaikenlaista, sometan (mulla on twitterissä muutama tuhatta seuraajaa), kävelen luonnossa, luen kirjoja joita lainaan kirjastosta. Ei tule aika koskaan pitkäksi, vaikka sinkkuna elelenkin.
Käyn töissä 5 h/pv, osaeläkkeellä siis olen. Töistä tullessa käyn tarvittaessa kaupassa, kotiin mentyä katson netistä mitä maailmalla on tapahtunut, käyn salilla tai lenkillä, teen ruokaa ja loppuilta voi sitten mennä vaikka pelaillessa tai lukiessa jos ei mitään tähdellisempää tekemistä ole.
Mites joku päiväsaikaan järjestettävä harrastus tai kurssi? Työväenopisto, tai millä nimellä se teilläpäin kulkeekaan, ei yleensä ole kallis. Tapaisit ihmisiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mites joku päiväsaikaan järjestettävä harrastus tai kurssi? Työväenopisto, tai millä nimellä se teilläpäin kulkeekaan, ei yleensä ole kallis. Tapaisit ihmisiäkin.
Tää on itseasiassa tosi hyvä idea! Kiitos t ap
Käyn kirjastossa, kierrän ilmaiset taidenäyttelyt ja päivätapahtumat. Kesällä kävin istuskelemassa rannalla tuijottamassa merta ja annoin ajatuksen levätä. Tällä palstalla tulee kyllä liikaa pyörittyä jos ei ole mitään mihin lähteä.
Sulla on taas kerran kuitenkin se mies. Itsellä ei ole ketään ja elämä on todellista lopun odottelua vaan lähinnä.
Haukun ihmisiä Igoreiksi ja ryzzäntrolleiksi Vauva-palstalla.
Täällä trollailemassa päivittäin. Mitäs sitä muutakaan.
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, koska olen niin raihnainen. Kunhan saan kaupassakäynnit, siivoukset sun muut hoidettua niin loput onkin jotain puhelimessa höpöttelyä, musiikin/äänikirjojen kuuntelua sun muuta vain vähän voimia vaativaa.
Nautin siitä että saa nukkua pitkään, katselen telkkaria, teen ristikoita, nukun päiväunia, syön jos siltä tuntuu, käyn pesulla, kotihommia, yöunille
Minä olen normaalilla eläkkeellä ja teen kaikkea sellaista mikä itsestä tuntuu mukavalle. Kartan kaikkea ikävää tekemistä.
Lenkkeilen, tapaan ystäviä, luen kirjoja, pelaan videopelejä, piirrän yms.
Tälle palstalle on viime aikoina ilmestynyt outoja mielipidenikkareita, kuten tuo v...n v....jä. Miksi ylläpito ei poista näitä? Hyvin ikävä tunne tulee näistä.
aina voi mennä töihin, jos on kovin tylsää, niin me muutkin tehdään.
Opettele kieliä. Ota tavoitteeksi esim 4 kieltä viidessä vuodessa. Yhden opettelet syvemmin, kaksi keskitasoisesti (puhe, luetun ymmärtäminen, lehtien lukeminen, yksinkertainen asiointi) ja parista sitten vaikka ihan alkeet. Vaikka joku portugali, saksa, eesti, ruotsi, italia, espanja tms
Up