Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkulapsen äitiä ei näköjään enää kiinnosta lapsettoman sinkkukaverin/kavereiden elämä

Vierailija
08.01.2023 |

Miksi näin? Aika surullista jos kavereita voi olla vaan samaistuttavassa elämäntilanteessa olevien kanssa. Luulisi että lapsuudesta asti jatkunut kaveruus kestäisi myös eri elämäntilanteissa olemisen. Ymmärrän sen että uudet mahdolliset tuttavuudet löytyvät sieltä samassa elämäntilanteessa olevien keskuudessa. Sanokaapa äidit miksei teitä enää kiinnosta muu kuin perhe-elämä ja siitä puhuminen. Veikkaampa vielä että nämä lapsettomat sinkut hyvin todennäköisesti olisivat mielellään samassa tilanteessa, aina ei vain voi kaikkiin asioihin itse vaikuttaa, joutuu elämään sen mukaan mitä eteen tulee. Surullista sitten että ystävyys hiipuu/katkeaa siinä matkalla.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei teidän loputtomia bilejuttuja kypsät aikuiset jaksa kuunnella. Meillä kun elämä ei enää pyöri pelkästään oman navan ympärillä.

Eräs äiti

Hmm luulenpa että näitä bilettäjiä on hyvin murto-osa. Ja tiedätkö miksi siellä "bilettämässä" käydään? No siksi että olisi edes joku paikka missä tutustua luonnollisissa merkeissä mahdollisiin miesehdokkaisiin. Kyllä varmaan kolmekymppisellä kotisohva miehen kainalossa voittaisi baarielämän 100-0, se on tavallaan vähän niinkuin pakko jos esimerkiksi tinder tuntuu toivottomalta. Ap

Jutuista päätellen siellä baarissa käydään paneskelemassa joka viikonloppu uusien miesten kanssa. Alkoholiakin tuntuu kuluvan suuria määriä. Sitten päivitetään instaa kesken työpäivänkin. Niin että Ei Vaan Jaksa.

Eräs äiti

Olit itsekin tuollainen ennen lapsia?

Vierailija
22/59 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on käynyt jo kahden ystävän kohdalla, lakkasivat pitämästä yhteyttä ja aikatavalla vastaamastakin yhteydenottoihin kun tulivat äideiksi. Ja olisi kyllä kiinnostanut se heidän äitiys ja lapsi, ja ei, en biletä tai puhu biletyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä on kuolemantuomio :(

Vierailija
24/59 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun on pieniä lapsia ei ole enää energiaa ja voimia mihinkään muuhun... sen huomaa jokainen jolla on pieniä lapsia... vanhemmilta vaaditaan valtavasti ja nykyisessä Suomessa joka muistuttaa kehitysmaata kaikin tavoin on valtava haaste vanhemmille jaksaa päivittäin...

Vierailija
25/59 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sikiää jo lapsena ennen 30v niin elämään ei ole ehtinyt muodostua vielä muuta sisältöä.

Vierailija
26/59 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei teidän loputtomia bilejuttuja kypsät aikuiset jaksa kuunnella. Meillä kun elämä ei enää pyöri pelkästään oman navan ympärillä.

Eräs äiti

Hmm luulenpa että näitä bilettäjiä on hyvin murto-osa. Ja tiedätkö miksi siellä "bilettämässä" käydään? No siksi että olisi edes joku paikka missä tutustua luonnollisissa merkeissä mahdollisiin miesehdokkaisiin. Kyllä varmaan kolmekymppisellä kotisohva miehen kainalossa voittaisi baarielämän 100-0, se on tavallaan vähän niinkuin pakko jos esimerkiksi tinder tuntuu toivottomalta. Ap

Jutuista päätellen siellä baarissa käydään paneskelemassa joka viikonloppu uusien miesten kanssa. Alkoholiakin tuntuu kuluvan suuria määriä. Sitten päivitetään instaa kesken työpäivänkin. Niin että Ei Vaan Jaksa.

Eräs äiti

Kylläpä kuulostat katkeralta! Eiköhän ne sunkin penskasi ole paneskelemalla saaneet alkunsa, ja useampi isä niilläkin tuntuu (ja näyttää) olevan. Miten sulla ylipäätään on aikaa stalkata sitä instaa, eikö sun pitäis huolehtia niistä lapsukaisista?

Vierailija
27/59 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että lapsia vielä tehdään

Vierailija
28/59 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun on pieniä lapsia ei ole enää energiaa ja voimia mihinkään muuhun... sen huomaa jokainen jolla on pieniä lapsia... vanhemmilta vaaditaan valtavasti ja nykyisessä Suomessa joka muistuttaa kehitysmaata kaikin tavoin on valtava haaste vanhemmille jaksaa päivittäin...

Tämä. Opiskelut vievät 8h/pvä ja työ 8h/pvä, loput menee nukkumiseen eikä muuta jaksa.

Vierailija
29/59 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla äiti-ihmisillä on joku harhakuvitelma, että heidän elämänsä on nyt jotenkin tärkeämpää kuin lapsettomien kaverien elämä.

Vierailija
30/59 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että lapsia vielä tehdään

Tämä. Ihmisiä ei oöe ikinä ennen ollut näin paljon maailman missään maassa.

Vierailija
31/59 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on käynyt jo kahden ystävän kohdalla, lakkasivat pitämästä yhteyttä ja aikatavalla vastaamastakin yhteydenottoihin kun tulivat äideiksi. Ja olisi kyllä kiinnostanut se heidän äitiys ja lapsi, ja ei, en biletä tai puhu biletyksestä.

Se johtuu siitä, että lasten kanssa ei vain ole aikaa ja jaksamista juoruta puhelimessa. Tekstaamisen aikaa on vielä vähemmän.

Sitä ei ihan edes käsitä, miten paljon aikaa ja energiaa lapset ihan tosissaan vaatii.

Vierailija
32/59 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla äiti-ihmisillä on joku harhakuvitelma, että heidän elämänsä on nyt jotenkin tärkeämpää kuin lapsettomien kaverien elämä.

Emälläni ei ollut mitään elämää ennen kuin yritti saada sellaisen emättimestään. Sitten takertuminen ja marttyyriytyminen kun se elämä yrittää aloittaa oman elämänsä

Vierailija
33/59 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan muissa maissa sellaista kuin täällä tuntuu olevan, että äidiksi tulleet hautautuvat kotiinsa ja jäävät sinne? Luulisi, että muunkin elämän säilyttäminen pitäisi virkeänä. Ainakin ulkomaalainen kaverini työmatkalle lähtiessään ekan lapsen ollessa vielä vauva sanoi, että on paljon onnellisempi kun tekee myös muuta.

Vierailija
34/59 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä hättäile, kunhan lapsi kasvaa ja ero tulee saat kaverin takaisin - ja sit sitä vasta biletetäänkin.

Vierailija
35/59 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu siitä, että lasten kanssa ei vain ole aikaa ja jaksamista juoruta puhelimessa. Tekstaamisen aikaa on vielä vähemmän.

Sitä ei ihan edes käsitä, miten paljon aikaa ja energiaa lapset ihan tosissaan vaatii.

Lisäyksenä tuohon viestiini, johon vastasit: ja ei, en myöskään juoruile.

Vierailija
36/59 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on 2,5 vuotias, eikä yksikään mun lapseton kaveri ole käynyt meillä kylässä hänen syntymänsä jälkeen. Aluksi meni koronan piikkiin, mutta nyt alkaa tuntua jo vähän oudolta. Itse oon aina matkustanut paikalle illanviettoon, mutta he eivät oo kertaakaan osoitaneet mielenkiintoa mun lastani kohtaan. Oon odottanut, että joku kysyisi nähdä edes kuvaa hänestä, niin voisin puhelimesta näyttää, mutta ei ole vieläkään tapahtunut.

Tiedän, että jonkulle lapsettomuus voi olla arka aihe ja siksi en halua itse tuoda lapsia keskusteluun, joten odotan yhä että joku kysyisi..

Mutta oon ihan fine, vaikka lapset ei heitä kiinnosta. Itse tykkään, kun saan totaalisen breikin äitiydestä ja äitijutuista heidän seurassaan. Joten en valita. Tuntuu vaan joskus hassulta.

Vierailija
37/59 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan muissa maissa sellaista kuin täällä tuntuu olevan, että äidiksi tulleet hautautuvat kotiinsa ja jäävät sinne? Luulisi, että muunkin elämän säilyttäminen pitäisi virkeänä. Ainakin ulkomaalainen kaverini työmatkalle lähtiessään ekan lapsen ollessa vielä vauva sanoi, että on paljon onnellisempi kun tekee myös muuta.

Ei. Eikä täälläkään äidit halua hautautua kotiin. Mutta kun täällä ei ole esim tapana käydä pitkillä lounailla (ja se vauva voi hyvänen aika vaikka itkeä, eli ei sitä sinne ravintolaan) yms mihin voisi vauvan kanssa mennä

Äitinä on muutenkin Suomessa ankeaa, koska siitä vauvasta ei saa puhua tai se tulkitaan heti paasaamiseksi. Äiti jätetään usein porukoista pois, ei niin että äiti haluaisi jäädä pois.

Vierailija
38/59 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs äiti

Eräs äiti

Kateus paistaa tästä kommentista, tai sitten sinä olet todella yksinkertainen. Haluaisit vaan itse päästä bilettämään, mutta joudutkin pysyttelemään kotona vaipparallissa.

Onko teidän äitien oikeasti vaikea ymmärtää, että aika moni lapseton ei biletä joka viikonloppu..? Tai matkustele. Tai vaihda puolisoa joka vuosi. Suuri osa meistä on todella tylsiä perus tallaajia. Te äidit, jotka sanotte lapsettomien olevan vaan bilettäviä rilluttelijoita, heijastatte omia toiveitanne muihin.

Vierailija
39/59 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sure, kyllä ne sitten taas ottavat yhteyttä kunhan eroavat lapsen isästä ja tekisi mieli baariin miehiä iskemään heti kun on lapsivapaa viikko.

Vierailija
40/59 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi on 2,5 vuotias, eikä yksikään mun lapseton kaveri ole käynyt meillä kylässä hänen syntymänsä jälkeen. Aluksi meni koronan piikkiin, mutta nyt alkaa tuntua jo vähän oudolta. Itse oon aina matkustanut paikalle illanviettoon, mutta he eivät oo kertaakaan osoitaneet mielenkiintoa mun lastani kohtaan. Oon odottanut, että joku kysyisi nähdä edes kuvaa hänestä, niin voisin puhelimesta näyttää, mutta ei ole vieläkään tapahtunut.

Tiedän, että jonkulle lapsettomuus voi olla arka aihe ja siksi en halua itse tuoda lapsia keskusteluun, joten odotan yhä että joku kysyisi..

Mutta oon ihan fine, vaikka lapset ei heitä kiinnosta. Itse tykkään, kun saan totaalisen breikin äitiydestä ja äitijutuista heidän seurassaan. Joten en valita. Tuntuu vaan joskus hassulta.

Oletko kutsunut heitä kylään vai ainoastaan kuvitellut heidän osaavan lukea ajatuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi