Hain tiskarin hommia koska en jaksa enää minkäänlaista vastuullisempaa työtä.
On ainakin jotain suorittavaa työtä olemassa kunhan ei tarvitse suurempaa vastuuta ottaa. Riittää, että tekee hommat ripeästi ja hyvin, sitten kotiin.
Palkka ei paljoa ole mutta ei ainakaan tarvitse koko ajan tuntea paniikkia ja ahdistusta työelämässä.
Olen ollut ennenkin keittiöllä hommissa, joten tiedän miten homma menee ja on fyysisesti raskasta.
Kommentit (129)
Sairaalassa kun on hyllyttäjänä tai laitoshuoltajana, niin palkka alan korkein. Itse siivoan sairaalassa ja palkkani on noin 2100e/kk ja siihen vuorotyölisät päälle. Helpommalla pääsemme entä sairaanhoitajat, jotka potilaista ottavat vastuun. Me vain varmistamme että lääkäreillä ja hoitajilla puhtaat tilat työskennellä. Työpäivän jälkeen työasiat todellakin jäävät pois mielestä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivat sulle. Minua ei sellaiseen hommaan saa kirveelläkään.
Meinaatko eläkeikään asti sitä tehdä? Voi olla jalat kovilla.Yhtälailla sitä monessa muussakin ammatissa tehdään työtä jaloillaan. Mielummin jaloillaan kuin toimistotyössä istuen ja ruutua tuijottaen. En minä fyysistä työtä pelkää ollenkaan, nautin siitä.
Toista se voi olla vanhempana mutta sitä katsotaan sitten, on minulla tutkinto olemassa sote-puolellekin.
-ap
Oletko ajatellut jotain kiinteistöhuollon tehtäviä? Se on aika leppoisaa ja paremmin palkattua kuin tiskarin hommat. Vuoroja on myös kaikenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko eläkeikään asti sitä tehdä? Voi olla jalat kovilla.Yhtälailla sitä monessa muussakin ammatissa tehdään työtä jaloillaan. Mielummin jaloillaan kuin toimistotyössä istuen ja ruutua tuijottaen. En minä fyysistä työtä pelkää ollenkaan, nautin siitä.
Toista se voi olla vanhempana mutta sitä katsotaan sitten, on minulla tutkinto olemassa sote-puolellekin.
-ap
Oletko ajatellut jotain kiinteistöhuollon tehtäviä? Se on aika leppoisaa ja paremmin palkattua kuin tiskarin hommat. Vuoroja on myös kaikenlaisia.
Höh, piti ap:lle tämä viesti osoittaa..
Vierailija kirjoitti:
Hyllyttäjänä on kyllä oikeasti ihan hauskaa. Paitsi joku inventaarion teko tms jos pitää tarkistaa onko joku kuorma oikein, ei nappaa. Mut sellanen suorittava "laita purkit tälle hyllylle, nosta pönikät tuohon" on ihan jees.
Onko jossain niin, että vaan laitellaan tavaroita hyllyyn? Meillä kuorman purku oli aina listan kanssa menemistä (eiköhän kaikkialla) ja tarkustamista samalla. Musta se oli stessaavaa nippelihommaa, teki mieli heittäytyä lattialle pitkäkseen ja huutaa aaaaaaaaaa! Ja aina asiakkaan tulo keskeytti työn. Monien alojen kova kiire on stressitekijä, ei vain työn henkinen vaativuus.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi YHYY OLEN NIIN UUPUNUT VAATIVAAN TYÖHÖNI ETTÄ HAKUAN JOTAIN HELPPOA -ketju.
Huoh!
Miksi joku palkkaisi tiskariksi keski-ikäisen toimistotantan joka on viimeksi tehnyt ruumiillista työtä 35 v sitten?
Miksi joidenkin on vaikea käsittää, että myös ns istumatyö voi olla vaativaa. Moni koodari on vaihtanut alaa, kun pää ei kestä. Itse olin psykiatrisella suljetulla töissä, joo istumista se pääasiassa oli vaan kotiin päästyä henkisesti loppu väsymys oli pahempi kuin jatkossa konepajalla, jossa siis työ on fyysistä ja pölyistä, ja ei siellä tuotannossa siivoojat edes käyneet, toimistot ja kasvihuoneen siivosivat.
Vierailija kirjoitti:
Ruumiillinen työ vie teidät hautaan paljon nopeammin.
Istuma työläiset lihoo ja ovat sairaita eläkeläisiä, toki riippuu fyysisestä työstä, yleensä ne on niitä missä hengitellään erilaisia pölyjä ja liuottimia missä kuollaan nuorempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyllyttäjänä on kyllä oikeasti ihan hauskaa. Paitsi joku inventaarion teko tms jos pitää tarkistaa onko joku kuorma oikein, ei nappaa. Mut sellanen suorittava "laita purkit tälle hyllylle, nosta pönikät tuohon" on ihan jees.
Onko jossain niin, että vaan laitellaan tavaroita hyllyyn? Meillä kuorman purku oli aina listan kanssa menemistä (eiköhän kaikkialla) ja tarkustamista samalla. Musta se oli stessaavaa nippelihommaa, teki mieli heittäytyä lattialle pitkäkseen ja huutaa aaaaaaaaaa! Ja aina asiakkaan tulo keskeytti työn. Monien alojen kova kiire on stressitekijä, ei vain työn henkinen vaativuus.
Minä voisin tehdä inventaatiohommaa, mutta ymmärrän hyvin kuinka hyllyttämisen ohella se voi tuntua ärsyttävältä. Sitä varmaan vain haluaa pinota purkkeja ja laatikoita zen-tilassa, eikä katkaista ajatusta muualle.
Harmi vaan, että kaikki inventaariotyöt, jotka olen nähnyt, ovat olleet yötöitä, ja se taas ei minulle sovi.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalassa kun on hyllyttäjänä tai laitoshuoltajana, niin palkka alan korkein. Itse siivoan sairaalassa ja palkkani on noin 2100e/kk ja siihen vuorotyölisät päälle. Helpommalla pääsemme entä sairaanhoitajat, jotka potilaista ottavat vastuun. Me vain varmistamme että lääkäreillä ja hoitajilla puhtaat tilat työskennellä. Työpäivän jälkeen työasiat todellakin jäävät pois mielestä!
Vuosia sitten minä jaoin sisäpostia isossa sairaalassa. Vaikka oma työ ei liittynyt hoitamiseen, siellä näki kaikenlaista kärsimystä koko ajan. Vaikka itse postinkantaminen ei tullu kotiin vuoron päätteeksi, kaikki muu näkemäni tuli.
Tein opiskeluaikana satunnaisesti tiskarin hommia ja tykkäsin. Oli tosi intensiivistä ja jotenkin palkitsevaa hommaa. Tosin en tiedä miltä tuntuisi tehdä sitä oikeasti työkseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen siivousalalla ihan samasta syystä
Riippuu varmaan siivousfirmasta mutta minä sain siivousalalta ahdistuksen ja paniikin jolloin työkyky katosi. Jatkuva kiire oli kokoajan ja sitten jotkin siivouskohteet, nätisti sanottuna pään pitää olla 100% kunnossa että niissä kestää koska, no sanotaan että syrjäiset kotisiivoukset ai kamala tulee jo ahdistus kun niitä yrittää muistella.
Tunnollinen ihminen saa stressin ihan mistä työstä vaan. Olen tehnyt siivoustyötä yöaikaan kirjastossa. Aina jännitin, muistinko lukita kaikki ovet ja en kai jättänyt roskakekoa jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Jollain kun on vaikka veriripuli ja sotkee sillä kaikki paikat, niin hoitajana saa onneksi vedellä vaan ne enimmät pois. Laikkari joutuu sen isomman homman tekemään.
Eikä sekään varmaan ole kivaa, kun joku dementikko tulee viereen huseeraamaan, kun laitoshuoltaja vaikka pesee ikkunoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Minä olen tehnyt työtä jaloillani nyt muutaman vuosikymmentä, ja alkaa nivelet olla huonos kunnos. Mielelläni istuisin koneen ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollain kun on vaikka veriripuli ja sotkee sillä kaikki paikat, niin hoitajana saa onneksi vedellä vaan ne enimmät pois. Laikkari joutuu sen isomman homman tekemään.
Eikä sekään varmaan ole kivaa, kun joku dementikko tulee viereen huseeraamaan, kun laitoshuoltaja vaikka pesee ikkunoita.
Ikävä asenne sulla hoitajana dementikkoihin. Ihmisiä siinä kuin muutkin. Sun kaltaisia hoitajia olen kyllä tavannut.
t. entinen dementikon omaishoitaja
Tiskarin homma on kivaa! Olin itse nuorena sivutyössä tiskarina ja se on valehtelematta yksi kivoimmista töistäni. Päivät meni hujauksessa ja se on yllättävän fyysistä, kuntokin parani. Eikä yhtään työstressiä.
Teen varastokeräilijän työtä samasta syystä.
Käytävä 503 - A2
Kuitti
Paniikki ja ahdistus vaivaa tosiaan työelämässä, varsinkin jos ja kun samaa hommaa ja vastuuta ei ole muita jakamassa vaan vastaa niistä käytännössä yksin, ja siis ihan työntekijänä eikä edes yrittäjänä.
Lääkärit paljon paasaavat verenpaineesta, minä luulen että mun verenpainettani nostaa hyvin pitkälti työelämä. Mutta tätähän ei missään sanota ääneen tai ainakaan tarjota ensimmäisenä vaihtoehtona.
Ymmärrän hyvin. Itse olen asiantuntijatyössä ja työ ahdistaa valtavasti. En tiedä miten jaksan eläkeikään. Tekisi mieleni hypätä pois oravanpyörästä, mutta ensin pitää saada velat maksuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, mun kokemukseni on että mun osani oli pestä klorilli/oxy+ pois lattioista, easydesia sinne ei onneksi kukaan enää nykyään vetelekään. Hoitajat osasivat aina hommansa eli eritetahranpoiston siinä missä mekin, löytäjähän saa pitää.
Tein itse tiskarin hommia pari vuotta ja täytyy sanoa, että se on aika kovaa hommaa.
Aivoja eikä henkistä kapasiteettia tarvita juurikaan sen sijaan sitkeyttä ja tarkkuutta
sitäkin enemmän. Arvostan tiskareita ja siivojia korkealle, valitettavasti
arvostus ei näy palkassa.