Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelu - "miksi juuri sinut pitäisi palkata" - mitä vastaat?

Vierailija
08.01.2023 |

Tai sanotaanko niin päin, että minkä vastauksen työnantajat haluaa kuulla tähän kysymykseen? En ole työtön juuri nyt, mutta joskus olen käynyt haastatteluissa, joissa tätä kysytään. Tähän on jotenkin tosi vaikea vastata. Kerran vähän nuorempana vastasin, että etsitte työntekijää ja minä olen varmaan yksi potentiaalinen vaihtoehto, koska kutsuitte haastatteluun. Rekryväki nauroi katketakseen, kunnes sitten vakavoitui ja sanoi, että tässä ei kysytä sitä.

Miten tähän kuuluisi vastata?

Kommentit (365)

Vierailija
41/365 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä jo niin elähtänyt kyyninen paska, että en vastaisi tälläisiin pellekysymyksiin mitään. Sanoisin vaan, että en todellakaan keksi yhtään mitään ja tuijottaisin tyhmänä haastattelijoita.

Vierailija
42/365 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos haluatte tähän paikkaan ns hyvän tyypin, minua ei kannata palkata. Jos haluatte tekijämiehen joka vie hommat loppuun tunteihin ja vaivannäköön katsomatta, olen valintanne."

Tää on muuten hyvä , mutta yleensä työnantaja heittää vastakysymyksen: miten siis työpanoksesi näkyy ja sopii meille? tai jotain muuta vastaavaa perseen nuolentaa.

Minä en jaksaisi tuollaista todistelua. Sanoisin varmaan, että niin kauan kun en ole täällä töissä ollut, en voi yhtään tietää, mikä ominaisuuteni sopii parhaiten ja mikä huonoiten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/365 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen vastaillut satunnaista fiiliksen mukaan ja saanutkin töitä. Tyyliin tunnen asiakaskentän ja työkokemukseni ja koulutukseni sopivat tehtävään hyvin.

Vierailija
44/365 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on oikeasti tyhmä kysymys, johon voi vastata ihan miten sattuu. Varmaan sanoisin, että olen kiinnostunut hommasta ja uskoisin olevani hyvä siinä.

Vierailija
45/365 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen X-sukupolvea enkä mitään puhelimentuijottajasukupolvea :D

Vierailija
46/365 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sanon että "mielestäni teidän pitäisi palkata paras, on se sitten minä tai joku muu.

Minun puolestani puhuu:

(tähän kolme pääpointtia miksi olisit HEIDÄN KANNALTAAN hyvä).

Sitten vielä mainitsen että omasta puolestani olisin tosi kiinnostunut.

Vierailija
47/365 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika, työpaikastahan se riippuu! Jos hakee jotain siivoojan paikkaa, niin ihan sopiva vastaus varmasti, että olen tarkka ja nopea tekemään töitä eikä ole fyysisiä rajoitteita. Jos hakee johtajan paikkaa, tuo vastaus olisi ihan riittämätön.

Vierailija
48/365 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo alkaa olla niitä kysymyksiä jotka on pikemminkin haitallisia kuin hyödyllisiä. Haastatteluun valmistautuneelta saa vain jonkun ennalta mietityn vastauksen eikä todellista kuvaa hakijasta. Lisäksi kun sama kysymyst tulee vastaan kymmenennessä haastattelussa peräkkäin niin haastateltavaa alkaa moinen v-.-uttaa. 

Vierailija
49/365 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sehän riippuu ihmisestä ja haettavasta paikasta.

Itse varmaan edelliset kerrat (oman alan työtä haettu ehkä 5 kertaa 25 vuoden aikana) olen sanonut olevani hyvä siinä työssä ja omaan pitkän kokemuksen juuri siitä tehtävästä, kun kokemusta on useita vuosia. Mutta eihän noin voi sanoa, jos ei kokemusta ole, joten sitten kehutaan vain niitä ominaisuuksia itsessä,  joista tehtävässä on hyötyä.

Voihan aina sanoa, että koska olen paras hakijoistanne, mutta voi olla että joku muukin on sen sanonut.

Vierailija
50/365 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä koko urani aikana (36 v.) saanut töitä työhakemuksella, haastattelusta puhumattakaan.

Kun kuuntelee näitä kysymyksiä sun muita jippoja, jotka tulis työnhaussa osata, niin luojan lykky että sain kaikki duunit henkilökohtaisilla kontakteilla, ennen kuin sitten jäin yrittäjäksi 10 v sitten.

Työnhausta jää mielikuva etä hakijaa on tarkoitus nöyryyttää ja hypyttää kaiken maailman HR konsulttien päähänpistojen mukaan. Ilmeisesti se on näiden konsulttien laskutusperuste. Omat työntekijäni olen haastatellut alle puolen tunnin, kysymällä viisi olennaista asiaa, jotka kaikki liittyvät tarjolla olevan työn tekemiseen. Ihan ilman mitään survival-piirileikkejä.

Vierailija
51/365 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska teidänkin pitää saada kapuloita rattaisiin

Vierailija
52/365 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon odotetaan sellaista vastausta jolla voisi helpommin karsia hakijoita. Joku minä olen paras selvästi kertoo harhoista koska hakijalla ei ole mitään käsitystä mitä muut hakijat osaavat. Perus litaniat taas eivät auta valinnassa koska ne ovat itsestään selvyyksiä.

Jokin erityistaitoja jota ei kovin monelta löydy olisi hyvä tässä mainita. Ongelmana tietysti on jos se taito on tunnollisuus ja ahkeruus jotka kaikki hoksaavat sanoa vaikka ovatkin laiskoja ja epärehellisiä.

Vierailija
53/365 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukolta noin kysyttiin muutama vuosi sitten. se sanoi haastattelijalle, että ei minuu tarvi palkata, jos ette kerran ammattimiestä tarvitse, eikä teijän varat taida sellaiseen riittääkään. oli pomonaiselle kova paikka, kun palkkapyyntö oli normaali ammattimiehen palkka, ja johtajalta kysyttyään ilmoitti, ettei tosiaan ole moiseen varaa. että tällaisia pilipali firmoja meillä täällä suomessa on. eivät saaneet vuosien kokemusta työkkäri hinnoilla, kun ukko ei ole koskaan ollut siellä asiakkaana. 

Vierailija
54/365 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihan randomia, että mitä pitää vastata, koska sillä kysyjällä kuitenkin on joku valmiiksi valittu mietelmä siitä mitä haluaisi kuulla - ja aina ne vaihtuu haastattelijan mukaan

toinen yhtä outo ja vaikea kysymys on, että mitä odotat meiltä (=työnantajalta). Mitäpä sitä voi odottaa, kun ei sen tarkemmin työnantajaa tunne eikä mitään itsestäänselvyyksiä jaksa ladella.

Vierailija
55/365 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatason tietäen toteaisin ettäbei minua pidäkään palkata vaan palkkaisi jonkun nuoren joka asuu kotona vanhempien luona, koska eihän tuo palkka kannata.

Vierailija
56/365 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin paniikkiin ja vastasin, että "koska olen paras". Sain työpaikan. 😅

Vierailija
57/365 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että onni ettet päässyt noiden v/ttumaisten naureskelijoiden työpaikkaan. Siellä kaikki varmasti ovat selkään puukottavia lipeviä ääliöitä ja et ollut tarpeeksi lipevä.

Vierailija
58/365 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi sanoin, että olen hyvin motivoitunut ja tiedän olevani teille paras tähän tehtävään.

Meitä oli kaksi hakijaa ja se toinen valittiin 🤣

Nyt koen sen onnenpotkuna, etten ole siinä tehtävässä. Olen paljon paremmassa.

Vierailija
59/365 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaat uusia haasteita elämääsi.

Vierailija
60/365 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska haluan rahaa ja työkkäri pakottaa.

Se/ne olisi ainakin rehellisiä vastauksia ja kertovat minusta motivaatiosta. Tai ainakin tuo rahan himo.  

Rahan himo? Eihän nyt kukaan ilmaista työtä tee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä