Yliopistosta ammattikouluun? Olenko luuseri jos teen näin?
Opiskelen tällä hetkellä hallintotieteitä, olen kandi. En ole edennyt lähellekään tavoitetahtia, ja minulla on paljon mielenterveysongelmia. Haluaisin ammattikouluun mielenterveyshoitajaksi. Pääsisi ihan ok siistiin sisätyöhön (ei esim vanhusten kääntelyä tms), vuorotyö ei minua haittaa. Palkka ei häävi ole mutta asun isoäidin omistamassa asunnossa lähes ilmaiseksi Helsingissä.
Mitä mieltä? Kyllä vai ei?
Kommentit (52)
Olen lähihoitajana kotihoidossa ja mulla on useita työkavereita, joilla on yliopisto-opinnot takana ennen lähihoitajaopintoja.
Isoäidin asunto kelpaa mutta vanhusten kääntely inhottaa? Mielenterveyshoitaja joutuu kyllä näkemään eritteitä ym.
Alaa voi vaihtaa tottakai, se on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Isoäidin asunto kelpaa mutta vanhusten kääntely inhottaa? Mielenterveyshoitaja joutuu kyllä näkemään eritteitä ym.
Alaa voi vaihtaa tottakai, se on ihan ok.
Etenkin opintojen aikana harjoitteluissa tulee kyllä vastaan vaikka ja mitä, eli opintoihin kuuluu eri asiakasryhmien hoitamista erilaisissa ympäristöissä. Mielenterveys on sitten yksi suuntautuminen perusopintojen jälkeen.
Mutta moni on juuri näiden perusopintojen ja erilaisten harjoittelupaikkojen myötä löytänyt kiinnostuksen sellaiseen asiakasryhmään, josta ennen ajatteli, ettei ikinä pystyisi tai haluaisi. Jotkut esim. ovat lähteneet opintoihin ajatuksenaan työskennellä lopulta lastentarhassa, mutta ovatkin aivan rakastuneet vanhustyöhön.
Tämä Paalalen väitti kirkkain silmin TV:ssä, että "tutkimuksen mukaan" 90 prossaa nuorista aikuisista ottaa alastonkuvia ja postailee niitä. Kyseinen "tutkimus" oli Alaston Suomi -sivuston kävijäkyselynä tehty, eli aika rajattu otos. Sitä Paalanen ei kertonut kuulijoilleen vaan löi "tutkimuksella" päähän, ja aika moni uskoi.
Näillä ihmisillä on hirveä tarve levittää omaa pervoa seksi näkemystään ainoana oikeana ja normalisoida por n o. Ne ei tajua, että ei tuo ole "vapautunutta" seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä Paalalen väitti kirkkain silmin TV:ssä, että "tutkimuksen mukaan" 90 prossaa nuorista aikuisista ottaa alastonkuvia ja postailee niitä. Kyseinen "tutkimus" oli Alaston Suomi -sivuston kävijäkyselynä tehty, eli aika rajattu otos. Sitä Paalanen ei kertonut kuulijoilleen vaan löi "tutkimuksella" päähän, ja aika moni uskoi.
Näillä ihmisillä on hirveä tarve levittää omaa pervoa seksi näkemystään ainoana oikeana ja normalisoida por n o. Ne ei tajua, että ei tuo ole "vapautunutta" seksiä.
sori, meni väärään ketjuun. :)
Vierailija kirjoitti:
Ammattikouluun menee ne jotka ei minnekään muualle pääse
Ok, boomer.
Mielenterveystyö ei ole välttämättä niin siistiä sisätyötä kuin kuivttelet.Kyllä täälläkin joutuu niitä kakkoja siivoamaan. Usein nororipulit ovat psykoottisen täysin omissa maailmoissaan olevan ihmisen vessan sotkeneet. Lähihoitajat ne siivoavat, ei kukaan muu. Mietipäs vielä mitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Ei tienaa amiksena kuin känsiä käsiin. 12 vuotta olen ollut töissä ja 2300 brutto. Saman elintason saa työttömänä tukia nostelemalla. Tämä on sairaan kallis maa, jos maksaa kaiken yksin ja itse.
Tuollaista ansiota ei todellakaan tienaa tukia nostelemalla. Sen lisäksi, että kommentistasi välittyy katkerahko elämänasenne, tuntuu sinulla olevan puutteita sosiaalitukien ymmärryksessä. Mutta tämä OT.
Sen verran kuitenkin, että APtotesi, ettei palkka ole mikä häntä motivoi. Känsät käsissä nyt kuuluu (työ)elämään - pahempaa on, jos ne känsät on mielen puolella...
Vierailija kirjoitti:
Ammattikouluun menee ne jotka ei minnekään muualle pääse
Tervetuloa testaamaan laborantiksi opiskelua. Eiku, annas kun arvaan. Olet joku kemian tohtori?
Ensin pitää hoitaa ne omat mt-ongelmat pois ennen kuin voi edes kuvitella olevansa muiden hoitajana.
Vierailija kirjoitti:
Ei tienaa amiksena kuin känsiä käsiin. 12 vuotta olen ollut töissä ja 2300 brutto. Saman elintason saa työttömänä tukia nostelemalla. Tämä on sairaan kallis maa, jos maksaa kaiken yksin ja itse.
Kerro mulle KUKA saa yli pari tonnia Kelan tukia yksin asuvana sinkkuna? Eri asia jos on vaikka kuusi lasta ja niistä kaikista saa kaiken maailman lisiä. Mutta yksi ihminen saa tyypillisesti sen viitisensataa työttömyyskorvausta, ja paikkakunnasta riippuen 300-500 asumistukea. Jos on liian kallis asunto niin Kela pyytää muuttamaan halvempaan.
Voisitko irtisanoutua, kiitos? Haen heti vapautuvaa työpaikkaa.