Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ENSKAT viikkolla 35

25.08.2008 |

Aloitanpa uuden pinon tälle viikolle. Tosin en osaa tehdä sitä linkkiä viime viikon juttuihin, sori, mutta josko joku muu laittaisi alle...

M & J

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnea tytön syntymästä =) mukaan vaan jutustelemaan!

Tulin heti aamusta hehkuttamaan että Eetu heräs tänään vasta klo7!!!! oltiin miehen kans ihan ihmeissään puol seiskan aikoihin , että vieläkö se muka nukkuu!? täytyis tosiaan useammin valittaa täällä niinku eilen tein kun kirjoittelin ylös sitä meidän päivärytmiä.

Nyt aamupuurolle ja sitten lenkille. Jospa tänään selvittäis yksillä päiväunille...

h+e

Vierailija
22/44 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dajm: Kiva että pottailut on lähteny mukavasti käyntiin:)

Hellikki: Ai ku onkin hyvin menny teillä reissu. Kiva saada positiivisia kokemuksia reissailusta. Mä en oo viel uskaltanu lähtee minnee pidemmälle poikien kanssa. 1,5 h on pisin ajomatka. Sillonkin Lauri saattaa loppuvaiheessa alkaa hermoilemaan. Viimeks huus viimeset puol tuntia täyttä kurkkua:(

Malaika:Oi ku ylisöpö kuva teiän tyttösestä:) Meillä rytmi meneee niin että 8-9 herätään 10.30-11.00 nukkumaan ja unta n. 1h, toiset päikkärit klo 15-16 ja unta 1h-1,5h. Sit illalla nukkumaan n.klo 20.00.

Buuffa: Kiva kuulla että teillä ollaan parannuttu:) Toivottavasti sunkin köhä menee pian ohi.

Yksis: Hyvä että Mialle ruoka maistuu:) Voisi lahjoittaa osan ruokahalustaan meiän Laurille.

Mama: Hyvä homma että Justuksen unipuuhat onnistuu:) Meiän pitäs varmaan kanssa kohta alkaa vaihtamaan vaunuosaa ratasosaan. Mä en oo ees vielä ku se ratasosa on säilössä miehen porukoilla. Meillä kun ei tätä tilaaa ole säilytellä mitään ylimäärästä.

Tipu: Toivottavasti ois pian sitä positiivistakin luettavaa, vaikka sitä vartenhan me täällä ollaan että tänne voi purkaa huolet ja murheet:) Jaksuja edelleen:)

Bianco: Jo on Kallesta tullu iso poika ku yksillä päikkäreillä pärjää:) Meilläkin siirryttiin just kaksiin päikkäreihin.

Odottelija: Voi ku ihania taitoja Eemil oppinu:)

Heltsy: Toivottavasti vältytte taudeilta!

Hermione: Onpas ollutkin outoa ku olet ollut niin hiljakseen. On ollut ihan ikävä:(

Tervetuloa mukaan Afternoon ja onnittelut tytöstä:)

Meillä ois tänään ylimääränen aika neuvolaan, ku mä aloin huolestua Laurin painonnoususta. Sairaalassa punnittiin niin ei ollu sen mukaan lihonu ku 20 grammaan heinäkuun lopusta. Hitsi et mä oon ollu huolissani. Saa nähdä mitä neuvolantäti sanoo. Oon mä itekin katellu et tuntuu, että poika ei kasva. Oon sit vaan aatellu et ku sitä näkee joka päivä niin se hämäis jotenkin.

Äsken soitin meille lääkäriajan Hyvinkäällekin, kun niitten piti soittaa mulle se aika mutta ei vaan kuulunu mitään. Sanovat että on täällä aika varattu, mutta unohdettiin soittaa. Onneks aika on vasta huomenna ettei menny päällekkäin tän neuvola-ajan kanssa.

Ai niin Leevi pääs jopa eilen hiukka eteenpäin ryömimällä. Tänään ollaan sit taas pakitettu, mutta ehkä se pikkuhiljaa alkaa sujumaan eteeenkin päin. Kohta pitää lähteä Ärrälle ostaa uus pari silmiä;) Jees mut nyt mä meen tekee kuorrutuksen mokkapaloille. Nam:)

-Butterfly & Lauri ja Leevi 6kk 3vko-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas hiukan sapettaa ku kirjottelin pätkät pitkästä aikaa ja ne katos taivaan tuuliin, kiitos keskustelut poissa käytössä tekstin. Koittaisivat saada pian korjattua, tai pitänee taas muistaa ottaa kopio ennen lähettämistä.

Siitä onkin aikaa ku viimeks täällä kävin kirjottelemassa ja nytkään ei aikaa juurikaan oo uutta viestiä kirjotella, mutta halusin kertoa vaan että hengissä täällä ollaan.

Tipulle onnittelut rouviintumisen johdosta :)

Butterfly: Paranemisia teidän pojille, ja onnittelut uusista taidoista.

Meillä oli viime viikolla perjantaina 6 kk neuvola ja uudet mitat sieltä oli 68,8 c ja 8195 g. Tosi hyvä mieli jäi sieltä kaikista asioista mistä neuvolatädin kanssa juteltiin. Meillä poitsu on pikkuhiljaa alkanut hokaamaan eteenpäin menemisen taidon. Viime päivinä on vetänyt itteä käsillä eteenpäin. Tosin vielä aina ei pääse ja sitten tulee kiukku, mutta aika nopeesti liikkuu ku sille päälle sattuu. Konttausasentoaki on harjoteltu kovin.

Miten ootte ottanut kaikki viljat mukaan ruokavalioon? Meillä kun sais alkaa noita viljoja antamaan enemmänkin niin ootteko testannut vilja kerrallaan ja millä? Puuroja näytti saavan sellasia missä on vaan yhtä viljaa, ohrapuuroa tänään maisteltiinkin, mutta onhan noita viljoja vielä.

Nyt tarttee taas mennä, mä en käsitä mihin tää aika menee. Koitan tulla vielä paremmalla ajalla paremmin kirjottelemaan.

-Sara-Maria ja poitsu-

Vierailija
24/44 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee romaani.. Sen siitä saa, kun ei vähään aikaan kirjoittele :)

Butterfly: Mitenkäs Laurin painon kanssa? Oliko tullut miten lisää painoa pojulle? Ja Leevi on löytänyt eteenpäinmenovaihteen, hienoa! Tosiaan silmiä tartttetaan siellä suunnalla tuplasti ;) Mokkapalat on ihania, taidan tulla kylään..

Hermionen Eetu nukkui pitkään, hyvä! Katselinkin tossa teidän rytmejä, että poika nousee kukonlaulun aikaan ylös... Huh huh. Toivottavasti aamu-unet pitenee Eetulla.

Afternoonille tervetuloa mukaan juttuihin! Ja onnittelut neidistä :)

Heltsy: Toivottavasti flunssa ei iskenyt. Sitä tuntuu olevan nyt liikkeellä hirveästi. Syksy on täällä... Kiialle virtuaalihali!

Odottelija: Eemilillä on paljon uusia hienoja taitoja, kivaa! Ihanaa tuo halailu ja pussailu varsinkin. Mä vähän odotan, että piiperö oppisi kanssa kaikkea kivaa. Se junnaa nyt jotenkin paikoillaan kaiken uuden opettelussa. Väillä se äänteelee vau-va vau-va, mutta tuskimpa tajuaa sanovansa ihan oikeeta sanaa :) Ja käsi heiluu koko ajan, oon yrittänyt opettaa sitä vilkuttamaan. Hienoa, jos Eemilin kuumeilu jäi yhteen päivään.

Buuffa: tules kertomaan miten meni muskarissa ja mitä teitte. Täällä moni on muskariin menossa, meilläkin alkaa ensi viikolla. Kivaa!

Susanna ja Saaga ovat palanneet reissusta. Hyvä, että tissi maistuu taas ja tautikin on paranemaan päin. Onnea Saagalle jo etukäteen 8kk täyttymisestä, eikös se ole huomenna?

Bianco: Kallellakin nuhaa, voi harmistus kun sitä tuntuu riittävän melkein jokaiseen kotiin. Remonttikin etenee, hyvä. Tuo on hieno juttu, että pystyt aloittamaan työnteon pehmeällä laskulla, kolme päivää viikossa kuulostaa ihan "siedettävältä" alkuun :)

Tipu: Isot jaksut ja tsempit noihin ilta ja yö-hulinoihin! En osaa auttaa, kun piiperö ei vielä nouse pystyyn. Mutta erittäin hyvässä muistissa on ne piiperön omat huutoshowt, kun ei suostunut nukahtamaan sänkyynsä. Kolme viikkoa roikuin pinniksen yllä ja olin lopulta valmis tekemään "melkein mitä vaan", kun tyttö sitten itse päätti, että eihän tässä nukahtamisessa mitään kummallista ole. Ja sitten alkoi nukahtaa ihan hyvin. Tsemppiä kovasti ja älä ole itsellesi ankara, vaikka pää välillä räjähtää. Se kuule räjähtää varmaan meillä kaikilla aina välillä :) Tai jos ei muilla, niin ainakin minulla :) Ja oma aika on tosi tärkeää, siitä kannattaakin yrittää pitää kiinni. Niin jaksaa olla mukavampi äiti sitten lapsellekin.

Mama: Jokos sait Justukselle Manducan? Pitää varmaan minunkin mennä googlettamaan ko. laite, kun se on täällä niin kuuma puheenaihe :)

Yksikselle ja Mialle tervetulotoivotukset takaisin kotiin ja palstalle. Hienosti mennyt reissu, ja ruoka maistuu hienosti Mialle. Upeat mitat, kun ikää 4kk! Meillä piiperö oli suunnilleen saman kokoinen 7kk neuvolassa :) Näin ne on lapset eri kokoisia syntymästä alkaen.

Malaika oli laittanut aivan fantsun kuvan Isabellasta, mikä hurmaava tyttö :) Onnea huomisesta 9kk päivästä jo etukäteen! Rytmejä kyselit. Meillä ollaan aikamoisia aamunukkujia.. Piiperö alkaa aamuhuutelut joskus 7-8 välillä, mutta otan sen vielä viereeni sänkyyn ja siihen se nukahtaa samantien. Nukutaan sitten yhdessä ja herään siihen, kun piiperö kierähtää mun vieressä masulleen ja alkaa tökkiä mua ja naureskella. Eli suurinpiirtein:

klo 9-10 herätään (köh, tätä pitää aikaistaa..)

n. klo 10 aamupuuro

11.30 tissiä jos huolii ja päikkärit n. 1,5h

13 maissa ruokaa

15 tai 16 aikoihin taas sosetta

tässä vaiheessa päikkärit 1-2 h

18 maissa sosetta

19.30-20 iltapuuro

20.30-21.00 tissiä ja nukkumaan

vähän yöstä riippuen syö vielä 1-2 kertaa rintaa

Ja päivällä tarjoan tissiä n. puoli tuntia ruokailujen jälkeen ja päikkäreille käydessä, mutta nykyään ei läheskään aina suostu syömään.

Aamuheräämistä pitää ruveta aikaistamaan, sillä meillä on jatkossa muskari aina aamuisin. Itse asiassa ajattelin laittaa itelleni kellon soimaan heti huomisaamusta aiemmin.. Veikkaan, että aamupäivän päikkäritkin pitenee taas sinne pariin tuntiin, kun aamu alkaa aiemmin.

Toivottavasti hellikin pyykkivuori on kutistunut. Tervetuloa reissusta ja mukavaa, että matka meni sielläkin hyvin!

Dajmille ja pätkikselle vilkutuksia! Pätkis aloittanut pottailun, hyvä homma!

Sara-Marian poitsu oli saanut kanssa uudet upeat mitat neuvolasta. Ja onnea uudesta taidosta, eteenpäin on pojulla kiirus. Piiperölle tuli vähän vahingossa kaikki viljat mukaan kuvioon, kun annoin epähuomiossa neljänviljan puuroa luullen sitä kaurapuuroksi.. Siinä purkissa kun ei lukenut etuosassa että NELJÄN viljan puuro :) Heh. Kannattas vissiin lukea takaosatkin vähän tarkemmin. No, ei tullut oireita ja olen jatkanut samaan tahtiin, antanut pokkana noita moniviljapuuroja valmispaketeista. Kai niitä olisi hyvä erikseen testailla, mutta meillä ei ole tullut toistaiseksi mistään ruoka-aineesta oireita.

Vierailija
25/44 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun herjasi liian pitkää viestiä.

Omia kuulumisia sitten.. Tosiaan olen päivittäin käynyt lueskelemassa, mutta aika ja energia ei ole riittänyt kirjoittamiseen asti. Pialle muuten kiitos maito-asioihin liittyvästä infosta. Meillä meni homma nyt niin, että jatkan tissin antamista ja en kiusaa piiperöä tuttipullolla. Mulle tuli niin kamala olo itselleni siitä piiperön huudattamisesta, etten halunnut jatkaa. Piiperö oli pelkkää itkua, raivaria ja väsymystä aamusta yöhön, en jaksanut sitä paria päivää pitempään. Aloin itsekin kiivetä pitkin seiniä ja henkisesti se oli mulle suhteettoman kova pala. Syököön nyt tissiä niin paljon ku sielu sietää, en yhden päivän takia ollut valmis siihen, että imetys loppuu kokonaan. Kävin lukemassa aiheeseen liittyvää toista keskustelua, kun joku joutui lääkityksen takia lopettamaan imetyksen kuin seinään. Kai se joillakin niin menee, että vain huudattamalla se imetys loppuu.. No, siirrän tätä eteenpäin, nyt ei ole rahkeita vetää asiaa loppuun asti.

Piiperö on siirtynyt nyt omaan huoneeseen nukkumaan ja siirto onnistui ilman mitään ihmeellisyyksiä. Heti ekasta yöstä asti on yöt menneet hyvin, jopa paremmin kuin että nukkuisi samassa huoneessa mun ja miehen kanssa. Nyt pitäisi vähän sisustaa piiperön huonetta, toistaiseksi siellä ei ole kuin pinnasänky.

Muuten ei suuria uutisia täältä suunnalta. Piiperö on kasvanut kovasti, uudet mitat saadaan 8kk lääkärineuvolasta piakkoin. Kovasti nostaa peppua ylös ja menee konttausasentoon, mutta läjähtää siitä mahalleen melkein saman tien. Istuminen on tukevoitunut aika lailla. Eteenpäin ei mene vieläkään, vain pakki löytyy. Juttelee kamalasti ja välillä kiljuu kuin heikkopäinen, korvatulpat saisi hankkia.. Ja viihdyttämistä vaatii ihan koko ajan, kamala loukkaantuminen tulee helposti, jos jättää lelujensa pariin lattialle ja yrittäisi itse tehdä jotain kotihommaa. Eli palstailu ei tosiaan enää onnistu, kun neiti on hereillä. Ja nythän se tuolta jo heräileekin...

Mutta vilkutuksia kaikille!

Gaijis ja piiperö pian 8kk

Vierailija
26/44 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin nolona huomasin että oli eiliseen juttuun kirjoittanut Dajmin piiperö vaikka piti laittaa Pätkis =( anteeksi kun menee sekaisin..

Gaiolen Piiperölle jokatapauksessa onnea omaan huoneeseen siirtymisestä =)

Yritän taas illalla ehtiä jutustelemaan lisää. Sellaista vielä kerron että tänä aamuna keitin Eetulle tavalliseen maitoon riisipuuron eikä näillä näkymin vielä mitään oireita. Pikkuhiljaa oon kyllä pieniä määriä maitoja antanut jo aiemmin+muita hapanmaitotuotteita tietenkin.

Vierailija
27/44 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vielä ainakaan kurkkukivusta yltynyt mitään tautia, pysyköönkin poissa, sopii hyvin.

Meidän viime yö oli poikkeuksellisesti levoton. Kiia heräili ensin jo yhden aikaa juttelemaan sängyssään mutta nukahti tutilla onneksi. Mutta sitten klo 2.15 alkoikin 1,5 tuntia kestävä nukun-en nuku- leikki. Heräili 10-20 min välein välillä jokellellen välillä, ja loppua kohden, itkeskellen. Aina rauhoittui kyllä samantien tuttiin ja nätisti laittoi silmät kiinni mutta kohta sama juttu. Ja itse tietysti ehti aina vaipumaan uneen kun taas sai herätä. En tiedä mikä vaivasi unia mutta toivottavasti oli ohimenevää.

Odottelijalle heilutukset, mukava kuulla elostanne välillä. Ja Eemilkin siellä reenailee kielellistä puoltaan. Onneksi pääsitte helpolla sairastelun suhteen.

Hermione: hyvä ettet ollut kadonnut mihinkään;) Saahan sitä olla välillä passiivisempikin palstailija, sun kohdalla on vaan tottunut kuulemaan kuulumisia päivittäin. Älä ota mitään paineita vaikka näin sanonkin. Kiiakin muuten sai tänään aamulla puoliksi maitoon tehtyä puuroa, yhtä hyvin maistui ja ei mitään oireita tullut. Tohon teidän aikaisiin aamuihin piti kommentoida vielä että oon huomannut että useamman viikon saa siirtää rytmiä esim. nukkumaan menon tai päikkäreiden suhteen ennen kun alkaa vaikuttaan toisesta päästä eli vaikka just aamun myöhäistymisellä. Samoin jos iltatouhut menee joskus myöhään niin ei oo puhettakaan että sitten seuraavana aamuna nukuttais saman verran takasin, joskus ihmettelee miten nuo jaksaa.

Afternoon: tervetuloa joukoon juttelemaan, totta kai mahtuu vielä. Ja kiva että löytyy jo ennestään tuttuja täältä. Niin ja onnea tytöstä.

Butterfly: miten teidän neuvolareissu sujui?

Sara-Maria: hienot mitat poitsulla. Me maisteltiin jotain viljoja ensin yksitellen (kaura, ohra ja ruis) ja sitten siirryttiin neljään viljaan. Niin ja heti otettiin käyttöön tavalliset hiutaleet (tosin alkuun hienonnettuina) joten kokemusta ei ole vauvapuuroista.

Gaiole: piiperökin on muuttanut omaan huoneeseen, hyvä että muutto meni hyvin ilman kommeluksia. Ja hyvä että olet päässyt tuon imetysasian kanssa "sinuiksi", pääasia että oot itse tyytyväinen päätöksiisi.

Nyt taidan mennä siivoilemaan keittiötä ennen kun Kiia herää, sinne jäikin kiva sotku kun paistoin äsken lihapullia oikein kunnon satsin.

heltsy ja kiia

Vierailija
28/44 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipu: Kivoja uusia taitoja Siennalla! Toivottavasti pääsette pian takaisin tuttuihin rytmeihin tai sitten löytyisi uusi toimiva rytmi ja nukahtamistavat. Ymmärrän kyllä täysin, kuinka suututtaa nimim. kokemusta juuri on...

Bianco: Kiva että remontti on jo voiton puolella ja uusi rytmi on löytynyt!

Buuffa: Minäkin onnittelen Neeaa jo etukäteen, kun kuitenkin unohdan myöhemmin! Mitäs lahjatoiveita Neealla (eli äitillä..) on?

Oi, odottelijan Eemil on oppinut pussailemaan ja halaamaan, söpöä! : )

Heltsy: Milloinkas Kiialla onkaan synttärit? Toivotaan että ensi yö on parempi.

Afternoon: Onnittelut pikkuisesta tytöstä ja kovasti tervetuloa mukaan!

Hermione: Kiitos treffiseurasta myös. Kylläpä Eetu on isostunut joka kerta kun nähdään, varmaan sellainen ikä tuo vajaa vuosi että koko ajan tulee jotain uutta taitoa.

Butterfly: Toivotaan että neuvolassa ja lääkärissä on kaikki hyvin. Eihän sillä ratasosalla ole kiire, jos pojut vaunuissa viihtyy; meillä kyllä toi kovasti helpotusta elämään, kun ei tuo vaunuilu enää miellyttänyt. Nyt kun vielä saatiin nuo uudet rattaat, joissa on paljon parempi istua, niin ihan yllätyin, kuinka tosi hyvin Justus siellä viihtyy. Helpottuu kovasti tämän mamman shoppailut ; )

Sara-maria: Moi pitkästä aikaa, hienot mitat pojulla. Meillä ei 6 kk neuvolaa olekaan. Täällä myös harjoitellaan konttausasentoa ja ryömimistä. On sitä kyllä hauska seurata. Vielä kun keksisi, kuinka siitä päästään liikkeelle...

Gaiole: Ei saatu vieläkään Manducaa, mutta uudet rattaat kuitenkin : ) Kiva että omaan huoneeseen siirtyminen on onnistunut. Jaksuja viihdytyksiin, varmaan helpottaa heti kun pääsee liikkeelle ja katsastamaan, että minnekäs se äiti meni. Ja hyvän ratkaisun varmaan teit maidon kanssa. Eiköhän se yksi päivä mene ilman maitoakin ja ehkä imetyksen lopettaminen on sitten helpompaa, kun Piiperö on isompi ja oppii juomaan mukista helpommin.

Me siis käytiinkin jo eilen ostamassa uudet rattaat ja saman tien lähti yhdistelmät kokonaan kellariin. Jätin nyt kuitenkin parvekevaunut vielä parvekkeelle, mutta eipä taida ainakaan tällä hetkellä niille käyttöä olla. Eli siis samalla kun vaunuista tuli Justuksen mielestä out, niin sängyssä nukkuminen ja rattaissa istuminen ja nukkuminen alkoi sujua : ) Tänäänkin nukkui ap-päikkärit sängyssä ja ip-päikkärit rattaissa eli alan vähitellen uskoa, että sujunee jatkossakin : ) Justus tuntuu muuttavan itse rutiinejaan parin kolmen kuukauden välein, siis ei pelkkiä aikoja vaan myös nukkumispaikkoja, nukahtamistapoja yms. Pari päivää menee aina äitillä ihmetellessä ja hermoillessa, ennenkuin uudet systeemit löytyy. Justus on nyt alkanut herätä hieman aikaisempaa aiemmin, seitsemän aikoihin, ja kun nuo päikkärit on edelleen aika lyhyitä, niin tarvitsee kuitenkin ne kolmannet tirsat, joita oltiin jo jättämässä pois. Ne on nyt nukuttu vähän missä sattuu, tänään sylissä.

Pitää vielä hehkuttaa noita meidän uusia rattaita. Ostettiin siis Emmaljungan Scooterit ja on kyllä tosi hyvät istua ja työntää. Mun piti ihan soittaa miehelle kaupungilta ja melkein aloin itkemään, että nää on tosi hyvät.. vissiin vielä jotkut hormonit vaikuttaa.. ; ) Mutta Justus siis viihtyy niissä tosi paljon paremmin kuin meidän yhdistelmien rattaissa ja ne on tosi näppärät työnnellä kaupoissa, hisseissä yms. ja silti hyvät myös ulkona, kun pyörät on isot. Ne menee melkein matkarattaiden kokoon, kun ottaa pyörät pois. Mahtuu kyllä hyvin meidän autoon pyörienkin kanssa, mutta esim. lentokoneeseen pitäisi mennä ilman pyöriä. Onneksi ne meidän yhdistelmät menee eteenpäin käyttöön, muuten en olisi ehkä raaskinut ostaa toisia kuomurattaita vaan olisin sinnitellyt niillä yhdistelmillä ja hankkinut jotkut halvat pikkurattaat lisäksi.

Jännä muuten, että kun mies oli 3 viikkoa lomalla, niin Justus kiintyi häneen niin, että nyt ei päästäisi iltaisin töiden jälkeen silmistään ; ) Onneksi ei ole päivällä minulle sen takia kiukutellut.

Palstaterrorit M & J ihan pian 6 kk

Vierailija
29/44 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas. Eetuhan nukku yhdet lyhyet ja toiset vähän pitemmät unet tänään, ei siis pärjätty yksillä. Nukahti yöunille jo 19.15 eli oli sippi.

Kiitos heltsy kun kommentoit tuota rytmin siirto asiaa. Mä en itseasiassa edes jaksa sitoutua sellaiseen että monta viikkoa yritetään pitää Eetua iltaisin hereillä, ennemmin herään aamulla aikasten. Nyt se meni kolmena iltana puol kasin jälkeen vasta sänkyyn ja tänään heräs vasta klo7. Katsotaan miten huomenna. Mä enemmän arvostan omaa aikaa näin iltaisin, eikä mua siis haitaa vaikka Eetu onkin aamuvirkku. Tai siis jos se herää klo5 niin sit kyllä ottaa päähän mut puol kuuden jälkeen olen itsekin jo ihan valmis heräämään. Voi olla et se herää aamulla meidän ääniin(kääntyilyyn ja peittojen kahinaan) kun uni on jo kevyttä. Pitäis alkaa tosissaan harkitsemaan sitä omaan huoneeseen siirtymistä. Toivottavasti sulla ei kurkkukipu pahene ja toiv. Kiian ens yö olis levollinen!

MamajaJustus, onnea uusista rattaista ja hienoa, että ne on niin hyvät että sua ihan itketti =) Sovittaisko ens viikon treffit vaikka keskiviikolle? sää ei kai ole merkittävä asia jos me nähdään teillä tai meillä.. Tulisitteko te vaikka meille?

Odottelijan Eemil on oppinut ihania taitoja, pussaus ja halaus ja koiran leikittäminen =) varmasti suloista katseltavaa! hyvä ettei flunssa iskenyt kunnolla!

Sara-marian potsukin kasvaa hienosti ja menee jo eteenpäin =) toi tekstien häviäminen kyllä ottaa pähän =/

Butterfly, mites meni se Laurin punnitus? onnea Leeville ryömimistaidosta! Mä en yhtään älynnyt mitä menit Ärrältä ostamaan, kerrohan tyhmälle pliis?

Jokos Tipu on paremmalla tuulella? olit tai et, niin tulehan kertomaan kuulumisia. Täällä saa kertoa kaikki ilot, surut jne. =)

Nyt sohvalle makoileen ja tekeen sudokuja (mun himo..)

hermione ja Eetu 11kk

Vierailija
30/44 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä flunssan kourista. Eemilillä enään nenä vähän tukkonen mut itellä on nyt aikastalailla höntti olo. No syksy tulee ja tautia pukkaa.

BUTTERFLY mitenkäs Laurin punnitus? Kohta riittää vipinää kun pojat lähtee liikkeelle. : )

HERMIONE teillä on tosiaan aikasia noi aamut. Onneks kuitenki olet itekki aamuihmisiä. : ) Voipihan se olla että omaan huoneeseen siirtyminen auttais. Meillä ei täällä nykysessä asunnossa ole sitä mahdollisuutta.

MAMA ihana ku Justus on kiintyny isiin. : ) Meillä kans ollaan kovasti paljon isin perään. Mies ku tulee töistä niin poika on heti sylissä ja huutaa perään jos häviää näkyvistä. Äiti ei iltasin kelpaa ollenkaan. Päivisin meilläkään ei mulle kiukutella mut jos mies on illan pois niin sitten kyllä Eemil on oikee lahjetakiainen jolle ei kelpaa oikein mikään. Kokoajan vaatii kauheeta viihdyttämistä. Tosi kiva et oot tyytyväinen ratashankintaan. : ))

GAIOLE kyllä se piiperöki vielä ehtii... Vaikka varmasti sitä ite odottelee että pieni oppis uusia juttuja. Onneks oot saanu tehtyä rauhan teidän maitotaisteluun. Tosiaan tärkeintä on se että olet ite tyytyväinen. Ja nauti teidän myöhäsistä aamuista!! Mä olen ihan kade. Meilläki pitkään jatkettiin unia yhessä aamumaidon jälkeen mutta ei enään. Jäbä menee niin kovaa vauhtia sängyssä ettei äidin pötköttelystä tule mitään ja ylös on noustava.

Heh, meillä Eemil on ottanu koirasta mallia ja menee lelujen luo suu edellä. : ) hauska ku pylly pystyssä suulla tavottelee palloja ja tänään semmosta pikku peiliäkin. Se on sitä mallioppimista. Huvittava. : )

Mutta mukavaa illan jatkoa kaikille.

O ja uinuva E

Vierailija
31/44 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joskus koulussa tollai vitsi et aina ku jotain tartti ni lähettiin Ärrälle (sielt saa ihan mitä vaan). Eli uusi silmäpari ois tilauksessa selkäpuolelle sit ku muksut lähtee liikkeelle;) Ei vissiin pitäs noita sisäpiiri vitsejä viljellä ku kukaan ei kuiteskaan tajua:)

Joo ja Laurin punnitus meni ok. Oli vissiin se hoitaja täti mitannu jotenkin väärin (200 grammaa oli unohtunu merkitä). Eipä tuo vieläkään järin paljon ollu kasvanu, mutta terkkarin mielestä tarpeeks. Eli uus paino 5960g ja pituutta oli 62cm.

Nyt nukkumaan et jaksaa taas huomenna. Hyvää yötä kaikille:)

Terkuin Butterfly

Vierailija
32/44 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tänään nousin jo ennen kahdeksaa. Piiperö koisii vielä. Pitää nyt yrittää herätä aikaisemmin, vaikka olisihan se ihanaa pötkötellä tuolla pienen vieressä..

Paljonko teidän pienet syö iltapuuroa tai ylipäänsä iltapalaa ennen nukkumaanmenoa? Piiperö söi eilen illalla puoli desiä kaurapuuroa, joka oli tehty veteen + desilitraan korviketta. Lisäksi meni vielä melkein purkillinen hedelmäsosetta. Ja vielä imi toista rintaa kaupan päälle. Silti heräsi tissille jo 3,5 tunnin päästä!

No tokihan vaikuttaa myös se, mitä päivällä on syönyt, ja eilen ei uponnut ruoka ollenkaan. Mutta silti tuntui hassulta, itse tietty kuvittelin, että tyttö koisii aamuun asti tolla ruoalla :) Vaikea arvioida mikä olisi hyvä määrä, tuota enempää ei kyllä piiperö syö. Tai ehkä sillä oli vaan jano..

Hermione: ei haittaa ainakaan mua, vaikka menee välillä nimet ja muut sekaisin :) Varmaan mullakin on käyny sama juttu. Sua meinaan aina sanoa "hellittelynimellä" hermis, jotenkin oot muokkautunu mun mielessä siihen muotoon. :) Mä en muutes ymmärrä sudokuista mitään, pari kertaa olen yrittänyt, mutta eivät ole auennu mulle millään muotoa.

Heltsyn Kiialla on ollut itkuinen yö, toivottavasti viime yö oli parempi?

Odottelijan Eemil leikkii koiraa :) söpöä. Tosiaan vielä se meidän piiperökin ehtii oppia vaikka sun mitä. Mies on välillä huolissaan, kun ei piiperö ryömi tms. Itseä ei kyllä huoleta, kaikki ajallaan.

Mama oli saanut Justukselle uudet rattaat, kiva että teit hyvät kaupat! Nuo rytmien muutokset on kyllä aina yllättäviä äiskälle. Tuntosarvet koholla pitää fiilistellä, että kuinka kannattaisi toimia.

Butterfly: Onneksi Laurin punnituksessa oli käynyt mittavirhe. Meilläpäin on kans "käyty ärrällä" hakemassa sitä sun tätä, joten tänne upposi sun lohkaisu oikein hyvin :) Piiperö ärisi yhdessä vaiheessa aika lailla, niin miehen kanssa heitettiin siitäkin omaa vitsiä, että taas se on menossa ärrälle.. :))

Mutta joo. Hitsi minähän sain tässä oikein omaa aikaa, kun piiperö koisii vaan. :) Taidankin ryystää kahvia oikein urakalla. Heips!

G ja piiperö

Vierailija
33/44 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niitä kaurahiutaleita oli se puoli desiä ja siihen päälle vielä puoli desiä vettä + desi korviketta ja purkki melkein sosetta.. Eli mun mielestä oli reilu satsi, minkä piiperö söi.

Ei siis vaan puoli desiä koko hässäkkää yhteensä..

Ööö.. selittelen jo itsenikin tainnuksiin :D

Vierailija
34/44 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkis päikkäreillä, pakata pitäis, kun lähdetään huomenna reissuun Savoon. Mummon hautajaiset on lauantaina, raskas päivä siis tiedossa. Sitten on tiistaina tiedossa neuvola, joten voi olla, että palailen palstalle vasta ensi viikon lopulla.

HELLIKKI: Siellä palailtu Lapin-reissusta, missäs päin muuten asustelettekaan?

MALAIKA: Kiva kuulla siusta taas! Rytmeistä kyselit, meillä mennään suurin piirtein näin: 6-7 (joskus 7.30) herätään, aamupesut, puuro n. 8 (aiemmin ei uppoa!), 10-12 välillä ekat päikkärit 1-2 h (joskus otetaan maitoa ennen päikkäreitä), lounas n. 12-13, tokat päikkärit yleensä 15-16 aikoihin n. 1-1,5 h, päivällinen siinä ennen/jälkeen päikkäreitä, iltapala n. 18-19, iltapesut ym. aloitetaan klo 20, velli 21, nukahtaa yleensä klo 21-21.30. Eli ei tuo 22 kauheen myöhäinen ole, ite oon huomannut ettei Pätkistä ainakaan saa nukkumaan ennen kuin kunnolla nukuttaa. Toivottavasti teillä hoitopaikka pian selviää. Ihana kuva taas Isabellasta!

BUUFFA: Neealle jo nyt etukäteen 1-v onnitteluhalit! Voi että, ihanko tosissaan tää aika on mennyt näin nopsaan? No, onhan tuo meidänkin "vauva" kohta 9 kk...

Olikos Hannnahin Ella muuten vanhempi kuin Neea vai onko Neea nyt eka syksyn synttärijuhlija enskapenskoista? On kai se esittelypinokin jossain, mutta taitaa olla hautautunut johonkin sivulle sata...

YKSIS: sielläkin reissusta selvitty hienosti! vautsi miten menee hyvin kiinteitä Mialle, tosi hyvin! Kylläpä tosiaan on Mia pitkä tyttö: Pätkis oli 6 kk neuvolassa 66 cm. Taitaa tulla teille oikein "missinmittainen" typy :)

MAMAJAJUSTUS: Hauskoilta nuo Kiinan housut kuulostaa! Ja uudet hienot rattaat siellä, kuulostaa näppäriltä!

TIPU: Siennalle onnea uusista taidoista!

BIANCO: Siellä Kalle jo hienosti nukkuu yksiä päikkäreitä. Onpa hyvä tietää nuo Nasolin tipat vastaisuuden varalta. Milloinkas siulla ne työt alkoikaan? Saako udella, millä alalla olet?

SUSANNA: Hyvä, että siellä parantumaan päin sekä nuha että tissittely. Joo, ei Pätkiskään itekseen siinä potalla viihdy, jonkun pitää olla viihdyttämässä :)

ODOTTELIJA: Meillä myös kokeillaan nyt erilaisia äänteitä: ätä-ätä, mamama, nanana, aijaijai ja just nuo pärinät ja tuhistelut on in. Ihana Eemil, kun pussaa ja

halaa! Meillä Pätkis osoittaa hellyyttä päällä puskemalla ja kainaloon tunkemalla.

HELTSY: No, kyllähän se tietysti jotenkin "tuntuu paremmalta", kun kuulee, ettei ole ainoa, jolla vähän probleemia kyläilynukkumisessa ja -syömisessä. Eiköhän

se ajan kanssa siitä. Millos Kiialla on 1-v päivä?

AFTERNOON: Tervetuloa mukaan kivaan joukkoon ja onnea pikkuneidistä!

BUTTERFLY: Leeville ryömimisonnittelut! Kiva, että Laurin paino olikin ok, vähän varmaan äippää säikäytti?

SARA-MARIA: Hienot mitat poitsulla neuvolasta! Viljat mentiin meillä läpi silleen, että kaura, riisi ja vehnä maisteltiin erikseen ja sitten neljää viljaa.

GAIOLE: Vilkutukset takas! Eiköhän tuo siun maito-ratkaisu ole ihan hyvä, ehkä ei ollut vielä aika lopettaa imetystä? Hienosti mennyt huoneen siirto!

HERMIONE: Eipä tuo pätkis/piiperö sekaantuminen haittaa, nou hätä :)

Nytpä tuo päikkärinukkuja heräili, pitää ruveta vissiin ruokaa työntelemään suuhun... jäi vähän huonolle luvulle viimeisimmät viestit, mutta kait tässä tärkeimmät! Hyvää viikonloppua siis toivottelen jo nyt kaikille!

Dajm + Pätkis 8,5 kk+

Vierailija
35/44 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afternoon: Tervetuloa porukkaan.

Odottelija:

Heh, hauskalta kuulostaa Eemilin ja koiran yhteiset puuhastelut. Minkä rotuinen koira teillä on? Pikaista paranemista sinne.

Heltsy:

Kakusta. Anoppi tekee ite pellillä kakkupohjan ja leikkelee sit muumin muotoseks.

Sara-maria:

Meillä ei pidetty kiirettä noitten viljojen kanssa. Alkuun syötiin vaan kaura ja riisi puuroo. Sit vasta joskus 9 kk iässä keittelin neljän viljan nalle puuroo.

Gaiole:

Oltiin eilen ekaa kertaa siä muskarissa. Neea tykkäs tosi paljon. Kiljahteli ja hekotti välillä. Ryhmässä oli 8 lasta, eli ihan sopivan kokoinen ryhmä pienille. Osalla lauluista oltiin sylissä ja taputtettiin, hypittiin, heilutettiin jne.laulun mukaan. Osalla lauluista kierrettiin ympyrää kävellen, hiipien ja juostenSai myös olla sylissä jos laps ei viä osannu kävellä. Mä kävelytin Neeaa molemmista käsistä, niin päästiin juokseenkin. Jarrusukat on siis hyvät olla mukana. Neeasta parasta oli toi juokseminen ja sit se kun laulettiin sellanen Bingo-kissa laulu ja laulun lopussa piirrettiin lapsella bingo kirjaimet ilmaan. Ens kerralla kuulemma on sit jotain soittimiakin tarjolla.

Iltapuurosta...menee joku 2-2,5dl ja sit tissiä päälle.

Mamaja Justus:

Kiitos onnitteluista. Ei oo listattu mitään kummosempia lahjatoiveita. Kävelykärry on tulossa ainakin. Kun mummi löysi sen ja alesta aikaisemmin, mut antaa sen vasta nyt 1-vee lahjaks. Eipä sitä ois oikeen kauheesti aikasemmin voinu käyttääkään. Ite me ostettiin Neealle Maisa-hiiri dvd ja leijonapehmolelu.

Uudet rattaat hommasitte. Kiva että on hyvät ja Justuskin viihtyy niissä. Muvamanpi lähteä kaupungillekin niiden kanssa.

Butterfly:

Hyvä että Laurille olikin tullu painoo. Ei tartte lääkäriin uudestaan lähtee. Joo kyllä mulle ainakin aukes toi ärrä-juttu. Taitaa olla vaan vähän kiinni paikkakunnista, missä noi jutut on pyöriny.

Dajm:

En oo satavarma onko Neea vanhin, mut vissiin on. Hannnahin Ellan laskettu aika oli ainakin elokuun puolella, mut tais mennä sen verran yliaikaiseks, että Neea kerkes edelle.

Tipu:

Mitenkäs sielä jaksellaan? Onko edistystä nukkumisen suhteen tapahtunut?

Monet kyseli meidän tulevista synttäreistä. Ei oo mitkään isot juhlat tulossa. Ihan kutsutaan vaan nää mummut, isomummut,kummit jne. 10 henkee yhteensä. Neealle on tulossa muumimamma- kakku, jonka anoppi tekee. Mä värkkään sit suolasta syötävää. Neeakin saa syödä 1-vee kakkua, vaikka muuten ei tollasia annetakkaan syödä.

Muskarissa oltiin eilen ja kivaa oli. Lisää voi lukee tosta Gaiolelle vastamastani kohdasta.

Suositelkaa mulle jotain mikrokippoo, jossa voi tehdä puuron niin että se kans pysyy siä kupissa.

Eilinen Big Brother oli kyllä sellanen että huh huh. Mitäköhän kaikkee on vielä tulossa ja tää oli eka päivä. Sattuko muut kattoon?

Buuffa ja Neea ZZzzzzzz

Vierailija
36/44 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille että saan liittyä seuraan. Hetki menee varmasti, että opin teidät kaikki tuntemaan mutta pikkuhiljaa. Kiva kun on tällainen foorumi, jossa voi vähän saada vertaistukea =) Teistä olikin joku E-pohjanmaalta, eikö? Vaiko kävi täällä vain kyläilemässä...Noh, me asustellaan täällä lakeuksilla, vaikken syntyperäinen olekaan.

Yksikselle piti sanomani, että eikös olekin Oregon coast hieno paikka =) ? Siellä olen viettänyt monia kivoja hetkiä. Tuliko käytyä Mo's:lla clam chowderilla =)

Tuntuu tuo päärynä maistuvan jo isoimmille enskavauvoille hyvin. Mun kaverilla on myös jo 7kkn ikäinen tyttö ja päärynä kuuluu myös siellä favoritteihin. Kiva seurata teidän juttuja nyt kun meillä varmasti aloitellaan niitä kiinteitä sitten kuukauden päästä.

Heltsylläkin oli ollut neidillä uniongelmia. Meillä on nyt 3 pv vaivannut yöllä ihmeellinen tuttioperaatio, jota ei ennen ole ollut. Tutti suussa nukahtaa n. Klo 22 maissa. Sitten kun me mennään miehen kanssa nukkumaan klo 23 tai 24 niin alkaa se tuttishow. Sammutan valot, tutti tippuu, ähinää kun etsii sitä suuhunsa, ei löydä ja ensimmäinen "ää", ja lisää äää-tä niin kauan että joku nousee tutin laittamaan. Tätä jatkuu koko yön. Nyt siis kolmas yö menossa....neuvolassa meinattiin, että pitäisi lisätä ruokaa....noh, tänään se ei taida onnistua kun ei oikein ole syönyt normaaliakaan määrää. Aina taitaa olla jotakin....=) Neiti on nukkunut jo viikkoja sen 8-10 h yössä syömättä, joten jospa nyt sitten tarviikin lisää ravintoa....tiedä häntä.

Kommentoin teille muillekin kunhan ehdin vähän perehtyä itse kunkin taustoihin =)

Mutta nyt neiti taas heräsi pikku iltaunilta joten palailen taas paremmalla ajalla. Vaikka päivisin meillä nukutaan vain pätkissä, joten silloin harvoin koneelle ehdin.

Öitä

Afternoon ja pikkuneiti 3 kk

Vierailija
37/44 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vaan ilmoittaudun hengissä olevaksi. Kiirettä pitää enkä valitettavasti ehdi kirjoittelemaan niin usein kun haluaisin...

Afternoon, ihanaa kuulla sinustakin pitkästä aikaa. Olen monesti miettinytkin mitä sulle ja mcbaby-prinsessalle kuuluu. Ilmeisesti kaikki on ok, öisistä tuttitemppuiluista huolimatta. Mukavaa kun löysit tänne.

Lohduttavaa lukea, että muillakin on ollut unihulinoita. Koko tämän viikon ovat yöt olleet toinen toistaan rikkonaisempia ja nyt alkaa silmiä jo painaa. Ei pojalla vaan äidillä. Tiedä sitten, onko kyseessä joku 3kk:n kriisi tms. Toivottavasti tilanne palautuisi normaaliksi mahdollisimman pian. Niistä paristä herätyksestä kun selviää vielä ihan hyvin. Ja nyt täytyy kyllä myöntää, että hivenen kadehdin teitä pikkuenskojen äitejä, joiden mussukat nukkuvat pitkiä yöunia putkeen. Koskakohan sitä seuraavan kerran saa nukuttua keskeytyksettä koko yön?

No nyt kuului sitteristä sellaista pärinää, että on viisainta suunnistaa vaipanvaihtoon. Yritän kirjoitella enemmän, mikäli Johannes malttaa tänään nukkua kunnon päikkärit ja mikäli en itse simahda siinä samalla.

Vilkutuksia kaikille ja mukavaa perjantaita!

-dese ja Johannes 3kk

Vierailija
38/44 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Afternoon ja onnittelut prinsessasta. =)

Meidän neidille on varmasti kovasti tulossa hampaita, nyt on sellaista koko päivä kitinää joka illaksi hyvin usein muuttuu huudoksi. Rauhallinen on silloin kun saa jotain purtavaa suuhunsa, eilen illalla annoin kokonaisen porkkanan jota neiti sitten järsi tunnin. Oli kyllä mainion näköinen =D

Tällä viikolla aloitettiin aamupuuroilut vielä ei oikein suju, olen kokeillut kaurapuuroa mutta olen tehnyt ilmeisesti siitä liian rakeista, huomenna ajattelin kokoilla riisipuuro jospa se uppoaisi paremmin.

Hirveä hinku Edwinalla on päästä istumaan, ei istu vielä ilman tukea. Niin ja varpaat löytyi eilen ekaa kertaa suusta....

Pitää käydä kääntämässä neiti takaisin selälleen....

No niin, Edwina siis kääntyy erittäin sujuvasti selältä mahalleen mutta ei näytä minkäänlaista kiinnostusta mahalta selälleen kääntymiseen, kaikki ajallaan.

Deselle tsemppiä yöhulinoihin

Äiti ja Edwina

Vierailija
39/44 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hermionelle tulin pikaisesti kirjoittelemaan, että tullaan mielellään keskiviikkona kylään! oisko suurin piirtein samoihin aikoihin kuin yleensä eli aamu-unien jälkeen?

sitten vielä hehkutusta eli justus on nukkunut jo kahtena päivänä peräkkäin kahden tunnin päikkärit!!! ... pimeässä välieteisessä rattaissa... mutta pääasia että nukkuu : )

no, viime yö menikin sitten konttaillessa. tai siis konttausasentoon piti vääntäytyä unissaan ja alkaa itkemään :/

kommentoinnit paremmalla ajalla, pikku apuri alkoi sylissä haisemaan...

Vierailija
40/44 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tänne pitää raahtautua kun oltiin jo kyselty, kiitokset vaan kaipailuista! En nyt lupaa sen positiivisempia kuulumisia kuin ennenkään, mutta meneehän tämä tässä. Mä olen nössöillyt enkä ole jaksanut huudattaa Siennaa, eli edelleen nukkumaan mennään niin, että pidän sitä sängyssä makuullaan. Onneksi se on nyt nukahtanut noin vartissa. Yksiä päikkäreitäkään ei ole päästy kokeilemaan kun on ollut aina jotain ohjelmaa siinä keskellä päivää, eli vanhalla rytmillä ollaan menty.

Eilen oltiin Baby Biossa ja oli tosi mukavaa, Sienna jaksoi hyvin puolen tunnin päikkäreillä. Ajattelin, että se sitten kompensoi iltapäivällä ja vetää pitkät unet, mutta pah, se nukkui tunnin. Illalla mun äiti tuli tänne kun oli ollut muissa asioissa Helsingissä ja oli meillä yötä. Oli hauska katsoa kun se jaksoi höpsöttää Siennan kanssa ihan loputtomiin ja sain itse vähän taukoa. Sienna nukkui ihan superhyvät yöunet, heräsi vasta 7.30 ja tällä kertaa "vanhaan tyyliin" rauhallisesti höpötellen. Tänään ollaankin sitten oltu mun äidin kanssa kaupungilla syömässä ja saatettiin se Tampereen junaan.

Kaupungilta tarttui mukaan Siennalle kengät, Tuttan ensiaskelkengät, sellaiset viininpunaiset. Toivottavasti ovat hyvät, oli ainakin helpot laittaa jalkaan ja tuntuivat tukevilta.

On jotenkin veto poissa, enkä oikein jaksa taaskaan kommentoida. Afternoonille tervetuloa palstailemaan! Meillä on tylsä viikonloppu tiedossa, joten ehdin varmaan roikkua täällä paremmin ja ehkä jopa kommentoidakin jotain.

Tipu & Sienna 11kk+