Riittääkö kilo ranskanperunoita ja kaksi pakettia nakkeja kahdelle 12-vuotiaalle pojalle? Mitä muuta voisin tarjota?
Siis poikani ystävä tulossa yökylään enkä tiedä oikein mitä tarjoaisin heille.
Kommentit (18)
Nakit ovat surkeaa ravintoa jz ei ne ranskiksetkaan oikei hyväksi ole.
Kasvavat lapset tarvitsevat ravintorikasta ruokaa kasvaakseen, ettei tule velliperseitä.
Riittäähän ne. Alkupalaksi. Mitä ruokaa ajattelit tarjota?
Hyvä salaatti mukaan myös, edes vähän. Tai vaikkapa niin, että saa itse valita omat salaattiaineksensa.
Pojat varmasti joo tykkäävät, vaikka ravintoarvoissa ei juuri ole kehumista, mutta kyllä jonkun ihan perus vihersalaatin kylkeen väsäisin tai laittaisin pojat itse väsäämään edes näön vuoksi.
Juu . Ja vaikka lihapullia niiden kaveriksi .
Eiköhän riitä. Hakevat itse kuitenkin lisä herkkuja kaupasta, limuu, sipsii, energiajuomia. Nälkähän noilla kasvavilla on koko ajan.
Kermaviilidippi ja pilkottuja kasviksia (porkkana, kurkku, kukkakaali, pienet tomaatit). Lihapyöryköitä nakkien lisäksi.
Ei aina tarvitse olla superterveellistä.
Entäs röstiperunat ja sen kylkeen itsetehdyt lihapullat taikka kanan paistileike ja jotain dippikasviksia kylkeen? Hieman vähemmän kaloreita.
Hyi!
Ei tiedostavat lapset syö nakkeja ja ranskalaisia!
Osta vööneriä ja tee kebappeja, hyvä coleslaw hyvällä majoneesilla, hedelmäpalasia jälkkäriksi ja sitte tietty pullaa ja limua!
Hyvä annos. Ketsuppia myös. Jotain makeaa jälkkäriksi.
Se on la joten herkkujen aika.
Hmm. Itse tekisin niin, että kasaisin kulhoihin kaikkea mahdollista tuoretta, kalaa, kinkkua, juustoa, mitä mieleen tulee ja antaisin poikien tehdä itse pitsat.
Salaatin kanssa sama homma.
Muutama syy:
Oppivat itse tekemään. Saavat sitä mitä toivovat. Itsetehty on superpaljon kivempaa. Aikaa menee muuhunkin, kuin pelaamiseen. Ja keittiössä on tosi kivaa.
Itse tekisin jälkkärin kanssa vielä saman. Eli marjoja, hedelmiä kulhoihin ja itse valiten marja/hedelmärahka.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Itse tekisin niin, että kasaisin kulhoihin kaikkea mahdollista tuoretta, kalaa, kinkkua, juustoa, mitä mieleen tulee ja antaisin poikien tehdä itse pitsat.
Salaatin kanssa sama homma.
Muutama syy:
Oppivat itse tekemään. Saavat sitä mitä toivovat. Itsetehty on superpaljon kivempaa. Aikaa menee muuhunkin, kuin pelaamiseen. Ja keittiössä on tosi kivaa.
Itse tekisin jälkkärin kanssa vielä saman. Eli marjoja, hedelmiä kulhoihin ja itse valiten marja/hedelmärahka.
Tortillakin voisi olla vielä pitsaakin simppelimpi vaihtoehto ja varmasti maistuu.
mitä pas*aruokia syötätte lapsille, pizza, ranskalaisia, nakkeja...EI ihme ettei Suomilapsi jaksa liikkua!
Sääliksi käy, kun ihminen on noin mielikuvitukseton.
Vierailija kirjoitti:
mitä pas*aruokia syötätte lapsille, pizza, ranskalaisia, nakkeja...EI ihme ettei Suomilapsi jaksa liikkua!
Niin, kyllä vihersmoothie ja linssimuhennos iduilla olisi kuntopiirin jälkeen parempi vaihtoehto, että jaksaisi joogata sitten vielä myöhemmin. Sellaista normaalia teinipoikien lauantaikivaa...
Vierailija kirjoitti:
Kermaviilidippi ja pilkottuja kasviksia (porkkana, kurkku, kukkakaali, pienet tomaatit). Lihapyöryköitä nakkien lisäksi.
Ei aina tarvitse olla superterveellistä.
Ei mitään kasviksia jos pojan kaveri tulee kylään! Pitää olla rento mutsi/faija joka tarjoaa hyvää ruokaa eikä nipota 👍 Muistan kun olin kaverin luona yötä ja sen isä oli ostanut korillisen Aku Ankka limsaa ja sipsiä 5 pussia. Oli tosi kivaa kun pelattiin nintendoa ja katsottiin k18 toimintaleffoja vaikka oltiin 12 vuotiaita. Kadehtin aina kaverin rentoa Markku isää jota Makeksi sanoi kaikki. Make aina jaksoi meidän poikaporukassa pelata mukana 👍
M35
🤣