Jasmin Ngolla varaa matkustaa
Jasmin Ngo/Jassesi on ollut jo usean kuukauden reissussa Väli-Amerikassa. Jotenkin ihmettelen millä rahalla nuoret näitä pitkiä reissuja tekee? Taitaa olla somemaailmassa hyvä tulot. Miten tuollaiset ihmiset ikinä sopeutuu normaaliin työntekoon? Ei tuollaista elämää voi jokainen viettää, tai edes monikaan. Töissä on käytävä ja arkea elettävä.
Kommentit (384)
Tuo aloitus on Jasminin tekemä selkeästi 😂
Samanlainen töiden luettelija kuin äitinsä. Ei voi lomaa pitää kun on niin paljon töitä. Surullista touhua.
90 luvulla tein kesän, ehkä 4 kk , 10-12 h työpäiviä, keväällä ja syksyllä normi.
Vuosia olin joulu-helmikuun Australiassa, rinkka selässä. Tokana vuotena ajettiin autoja ylhäälltä alas.
Nukuttiin monta krt ostoskeskuksen pihassa
2 ilmapatjaa autoon tungettuna. Tämä siis eiollut sallittua, mutta ei välitetty.
Ajettiin auto ja sitten autofirma oli varannut lentoliput Sydneystä. Sama uudestaan.
Asunto kotona vuokrattuna.
Tämä sietää poistaa. Teen ilmon.
Siis olipa tämä ketju jotain aivan järkyttävää luettavaa. Siis näinkö kateellisia nykymaailman ihmiset ovat toisilleen. Mikään ei estä teitä perustamasta instaa ja lähteä reissulle, kuvaamaan ja tekemään tuosta hommasta itselleen ammatin. Itsehän olen liian mukavuuden haluinen ja haluan varmat tulot, ei siis uskallus riitä moiseen. Varmasti näyttää kivan leppoisalta hommalta, mutta mikä työmäärä tuossa ihan oikeasti on. Kaikki videoiden kuvaamiset, leikkaamiset yms. Olen seurannut muutaman tutun ihan alottelijatason blokkaamista ja julkasuja, se oli todella raskasta vaikkka ei ollut työ ja silloin tällöin julkaistiin.
Ettekö te häpeä kun arvostelette toisia noin rumasti, enemmän se mitä kirjotatte niin kertoo teistä. Teillä on nähtävästi todella paha olla
Miksi ne osti sen ison talon? Eivät juuri siellä koskaan ole, vaatteita vaihtamassa. Eikö siihen riittäisi vaikka pienempikin /halvempi asunto. Kunhan nyt vaan ihmettelen. Velkaa kuitenkin joutuneet ottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne osti sen ison talon? Eivät juuri siellä koskaan ole, vaatteita vaihtamassa. Eikö siihen riittäisi vaikka pienempikin /halvempi asunto. Kunhan nyt vaan ihmettelen. Velkaa kuitenkin joutuneet ottamaan.
Voi yhyy, kun eivät asu 10 neliön yksiössä, kuten sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi yhyy, kun eivät asu 10 neliön yksiössä, kuten sinä.
Mitä hittoa mä tekisin 200m2? Mulle riittää 45m2 just fine, ei tartte enempää koska liikkuva ammatti. Eikä itketä yhtään.
Onks Jassu nyt yksin autoilemassa Norjassa?
Just nyt rantautumassa Helsinkiin Norjan-reissulta, ja luetteli kasan reissuja, mitä tulee loppuvuoteen. Uudelleen Norjaan, ja mitä kaikkea siellä oli. Eikö tuo osa ollenkaan pysähtyä, joo, on joku matkailuvaikuttaja, mutta taitaa olla kivat vieroitusoireet, jos jonkun asian takia joutuu olemaan kotona kuukausikaupalla.
Itse olen ollut parikin kertaa tuollaisella reissulla. Ensin oltiin Aasiassa 5kk. Sitten muutama vuosi myöhemmin Australiassa 4kk. Tehtiin töitä ja säästettiin sitä varten. Silloin ei ollut lasta, koiraa, autoa eikä asuntolainaa, niin säästäminen onnistui ihan helposti. Eikä vakituista työtä, niin lähteminen oli helppoa. Nyt on nuo kaikki, niin pitää reissata vähän lyhyemmin.
Vähän outoa kateellisten ulinaa aloitus ja jotkut kommentit.
En ymmärrä sitä, että kaikki arvostelu on aina kateutta. Itse matkustelen melko paljon, eikä minua kadehdita muiden reissut, menkööt. Jotenkin vaan en ymmärrä tämmöistä jatkuvaa matkustamista tai ylipäätään tuota hänen jatkuvaa menemistä/tekemistä. Ilmastosta en edes puhu, mutta jotenkin vähän ällöttää ja menee jo yli. Joskus voisi pysähtyä ja sulatella kokemia juttuja, mistään ei nauti, jos koko ajan menossa.
Ystävänsä Kia finska on mielestäni parempi matkailusisällön tuottaja. Rauhallisempi ihminen ja jaksaa olla välillä myös kokonaan pois somesta ja aikaa itselleen /miehelleen. Ei tee sisältöä vain joku somevaikuttajan palkintopokaali mielessä. Olen siirtynyt kokonaan seuraamaan hänen kanavia.
Vierailija kirjoitti:
Ystävänsä Kia finska on mielestäni parempi matkailusisällön tuottaja. Rauhallisempi ihminen ja jaksaa olla välillä myös kokonaan pois somesta ja aikaa itselleen /miehelleen. Ei tee sisältöä vain joku somevaikuttajan palkintopokaali mielessä. Olen siirtynyt kokonaan seuraamaan hänen kanavia.
Tuo on totta. Minäkin seurasin hänen Väli-Amerikan reissua. Rauhallista ja fiksua sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmitellyt minäkin. Valmistui koulusta 2020? Teki kaksi vuotta kelassa töitä ja lähti useamman kuukauden reissuun. Ok, onnistuu tuo kahdessa vuodessa säästäminen. Mut mites se paritalon puolikas? Siihenkin ollut varaa (tietenkin lainana), mutta eiköhän siitä jonkun käsirahan joudu maksamaan.
Hän kyllä kertoi että sai palkkaa esim. 5000 kuukaudessa joskus enemmänkin. Somehommista.
Somessa tienaamisen sais kyllä lopettaa kaikilta kokonaan ja laitetaan ihmiset oikeisiin töihin. Ei sieltäniin vaan lähdetä useamman kuukauden reppureissuille, vaikka haluaisi.
Helvettiäkö se sinulle kuuluu mistä työstä ihmiset elantonsa saavat?
T: "Oikeassa työssä" käyvä
Vierailija kirjoitti:
Helvettiäkö se sinulle kuuluu mistä työstä ihmiset elantonsa saavat?
T: "Oikeassa työssä" käyvä
Kiroiletko noin rumasti ihmisille myös kasvotusten? 😳 eikö sua hävetä, nolottais olla tuollaisen seurassa joka kiroilee noin pahasti.
En halua katsoa hänen suuta ja hampaita, miksi sitä pitää löhikuvata??????
Kovasti korostaa ja luettelee kuinka monta tuntia on mennyt videoiden tekemiseen yms. yms. Se on hänen työtä, ei kukaan muukaan koko ajan kerro montako tuntia meni mihinkin työhön. Työn kautta pääsee kuitenkin kivoihin paikkoihin, saa ilmaiseksi autoja, yöpymisiä jne.
Vierailija kirjoitti:
No ei sun niitä velkoja tarvitse maksaa.
Punkki purrut? Borrelioosi?