Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä positiivista vauva.fi on tuonut elämääsi?

Vierailija
06.01.2023 |

Siis pyydän vastauksia vain teiltä, jotka olette kokeneet saaneenne elämäänne jotain myönteistä, kun olette tänne kirjoittaneet taikka olette täällä lukeneet muiden kirjoituksia.
Aloitan. Noin vuosi sitten kävin eka kertaa kurkkaamassa tänne. En ole enää nuori, mutta jotenkin tämä vauva.fi on ollut tuntematon, joskin joskus, jossain yhteydessä aiemminkin kuultu sana.
Olen ymmärtänyt tämän vuoden aikana, että monilla on asiat elämässä huonommin kuin minulla. Surullisia elämäntarinoita, huolia, kysymyksiä, mutta ilonaiheitakin kerrottu ja koettu. En mieti laisinkaan, valehtelevatko jotkut täällä. Jotkut vaan on sellaisia.
Minulle vauva.fi on tuonut vaihtelua yksinäisen elämään, joskus peräti hymyä huuleen ja naurunpurskahduksia. Ne ovat olleet aika harvinaisia elämässäni viime vuosina, menetettyäni rakkaani.

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todennut olevani todella onnellisessa asemassa, olen todella onnekas kaiken suhteen muihin verrattuna.

Vierailija
102/114 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpottaa yksinoloa, kun näkee, mitä naiset oikeasti miehistä ajattelevat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin olen kirjoitellut tänne omasta mielestäni myönteisiä, kannustavia, tai vähintään neutraaleja asioita. En halua kirjoittaa rumasti tai haukkua ketään. En itsekään halua sellaisia vastauksia. Jos joskus saan, niin ohitan ymmärtäisesti "tuolle sattui nyt tosi huono päivä tai hetki" Saman asian voi sanoa eri tavoin. Hyvää yötä!

Ap.

Vierailija
104/114 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistukea. Joskus huomaa että muilla menee vielä huonommin.

Vierailija
105/114 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajanvietettä silloin, kun muuta ei jaksa. Itse viljellen humoristisia viestejä ja välillä osuva sellainen tulee vastaankin.

Vierailija
106/114 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajanvietettä silloin, kun muuta ei jaksa. Itse viljellen humoristisia viestejä ja välillä osuva sellainen tulee vastaankin.

viljelen*

Vierailija
107/114 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankulua. Joskus hyvät naurut.

Vierailija
108/114 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tykkää vastailla ilkeästi ja jos voin lohduttaa, tai olla avuksi, niin mielelläni edes yritän.

Iso osa aloituksista on provoja, mutta on myös ihan asiallisia ja mielenkiintoisia aloituksia.

Vierailija
109/114 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella turhauttava palsta nykyään. Tulee vain huonolle tuulelle täällä käydessä kun mitään järkevää ei keskustelua ei juuri ole, pelkkiä trolleja ja vttuilijoita.

Minusta täällä on kaikista oksettavinta ne kommentit, joissa jotkut miehet suoltavat sukupuolifantasioitaan mihin tahansa ketjuun, oli kyse vaikka persiljan viljelystä

Så det är det positivaste som Vauva.fi har hämtat till ditt liv?

Vierailija
110/114 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Olen koukussa.

Hirveetä myrkkyä ja verenpaineet vaan nousee joka kerta kun tänne tulee lukemaan ja kirjoittamaan.

Vierailija
111/114 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut joitain ihmissuhteisiin liittyviä asioita, joista en ole joko halunnut tai voinut puhua ystävieni tai muiden läheisten kanssa, ja päädyin tänne aluksi lukemaan ja sitten myös itse keskustelemaan niistä. Olen saanut täällä näkökulmia muiden palstalaisten vastaavantyyppisiin tilanteisiin, saanut avattua omaa ajatteluani ja vastaanottanut kommentteja, joko asiallisia tai asiattomia, jotka ovat laajentaneet näkökulmaani.

Olen myös saanut ikäväkseni kokea, että vaikka kuinka pitäisin itseäni järkevänä ja kohteliaana keskustelijana, en ole sitä aina. Joskus provosoituna olen saattanut sanoa hyvinkin ilkeästi täällä - omaksi kauhukseni. Eli palsta on opettanut, etten ole lainkaan niin hyvä ihminen kuin olin ennen tänne tuloa kuvitellut.

Moninaisia aiheita täällä seuraamalla olen lähes aina päässyt "oman kuplani" ulkopuolelle ja oppinut, että vaikka kuvittelin tuntevani hyvin monenlaisia eli "kaikenlaisia" ihmisiä, olen ollut väärässä. Tämä palsta on opettanut, että suomalaisten ajattelu on huomattavasti monimuotoisempaa ja keskenään hyvin eritasoista kuin olin tähän asti luullut. Täällä kun pääsevät ääneen kaikki, kirjoitustaidosta ym. riippumatta, niin oma näkökulma on väkisinkin laajentunut.

Nämä ovat ihan arvokkaita asioita. Sen olen huomannut, että palsta on alkanut korvata oikeita ihmissuhteita, koska täällä ollessa saan sekä sosiaalista että älyllistä ja verbaalista tarvetta tyydytettyä, minkä jälkeen tarvetta joidenkin asioiden ihmettelyyn ei enää ole siinä määrin, että esimerkiksi soittaisin ystävälle ja pyytäisin kävelylle tai kahville. Se ei ole hyvä asia, etenkin kun ottaa huomioon edellä sanotun eli sen, miten keskusteluilmapiirin kärjistyessä tulee itsekin provosoiduttua ja anonyymisti sanoo niin rumasti, ettei ehkä lapsuuden jälkeen ole koskaan sanonut toiselle ihmiselle. Tämä palsta siis sekä antaa että vie. Toki se tapahtuu juuri siinä mittakaavassa kuin itse antaa sen tapahtua.

Älä kirjoita noin pitkiä juttuja, ei jaksa lukea. Tämä ei ole häijyilyä vaan minun tuntemukseni

Vierailija
112/114 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihanimman vainoajan. 🤩🥳

Vierailija
113/114 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin melkein maha kippurassa äsken, kun luin eräässä ketjussa määritelmän ihmisestä, joka sanoo olevansa nuorekas. Nuorekas ei vaan ole huomannut, että ikää on tullut lisää, niinkuin muillakin!

Ap.

Vierailija
114/114 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvistanut entisestään tunnetta siitä, että lapsia ei kannata hankkia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi