Mitä positiivista vauva.fi on tuonut elämääsi?
Siis pyydän vastauksia vain teiltä, jotka olette kokeneet saaneenne elämäänne jotain myönteistä, kun olette tänne kirjoittaneet taikka olette täällä lukeneet muiden kirjoituksia.
Aloitan. Noin vuosi sitten kävin eka kertaa kurkkaamassa tänne. En ole enää nuori, mutta jotenkin tämä vauva.fi on ollut tuntematon, joskin joskus, jossain yhteydessä aiemminkin kuultu sana.
Olen ymmärtänyt tämän vuoden aikana, että monilla on asiat elämässä huonommin kuin minulla. Surullisia elämäntarinoita, huolia, kysymyksiä, mutta ilonaiheitakin kerrottu ja koettu. En mieti laisinkaan, valehtelevatko jotkut täällä. Jotkut vaan on sellaisia.
Minulle vauva.fi on tuonut vaihtelua yksinäisen elämään, joskus peräti hymyä huuleen ja naurunpurskahduksia. Ne ovat olleet aika harvinaisia elämässäni viime vuosina, menetettyäni rakkaani.
Kommentit (114)
Täältä saa hyviä vinkkejä, esim.jos on hukassa joku kirja/elokuva/biisi.
Hyviä vinkkejä arjen asioihin, esim.miten voi olla vesimaksu niiiin iso, mikä voisi auttaa akneen, helppoja reseptejä vähällä rahalla yms.
Tällä hetkellä tykkään ketjusta jossa ihmiset kertovat mitä juttuja eivät tekisi ja kertovat perustelut siihen heidän ammateista, esim.hotellisiivojat eivät joisi hotellihuoneen lasista, hoitajat eivät veisi lapsiaan heinäkuussa päiväkotiin, kirurgit ja sairaanhoitajat eivät pyöräilisi, laskettelisi tai scoottaisi ilman kypärää.
Ja myönnän, viikonloppuisin pienessä siideripöhnässä olen nauranut mitä musiikkia iltaan-ketjuille, hauskoja ovat olleet.
Ihmettelen, mikä sakki täällä pesii. Vaikka suurin osa suomalaista on järkeviä, niin täällä on koronadenialisteja, ilmastomuutosdenialisteja, kehutaan Trumppia ja laaditaan naisvihamielisiä postauksia.
Miten Sanoma pystyy edes perustelemaan itselleen, että venäjätrollit täällä levittävät misinformaatiota minkä kerkeävät. Kai mediayhtiöillä pitäisi olla jokin vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut arvostaa rakasta aviomiestäni paljon enemmän. Siis tottakai aiemminkin niin tein, mutta täällä kun näkee monenlaisia juttuja mitä kamalimmista miehistä, tajuan kristallinkirkkaasti miten onnekas olen.
Sama täällä. Tämän luulisi koskevan oikeastaan kaikkia palstalaisia, jotka ovat onnellisessa liitossa. Täältä tulee nimittäin erittäin negatiivinen kuva miehistä, naisista ja parisuhteista. Niin kuin parisuhde olisi joku peli tai jopa sota.
Olen tullut siihen tulokseen, että täällä käy paljon ilkeitä, sisältä mätää täynnä olevia ihmisiä, ja on ihan loogista ettei niillä ole oikein muita kanavia purkaa pahuuttaan kuin anonyymisti netissä.
Täällähän myös säännöllisesti valitetaan ettei ole kavereita tai uhotaan ettei muut ihmiset (muka) edes kiinnosta, enkä ihmettele.
Eihän niiden kanssa kukaan edes halua olla, ilkimykset on syystäkin yksinäisiä.
Sain aikoinaan hyvän museovinkin 11-vuotiaan pojan kanssa Helsingin reissulle.
Molemmat muistelemme yhä hyvällä mielellä tuota vierailua Päivälehden museossa n. 10 vuotta sitten.
Pskaviemäri Suoli24:n häiriköt, sekopäät ja kiusaajat ovat löytäneet palstan. Siltä näyttää.
Palstan keskustelujen ja perustelujen taso ei useinkaan päätä huimaa. Lisäksi mitä älyttömimmät jutut saavat monesti paljon peukutuksia.
Ikäneidot ja incccelit raivoaa toisilleen päivästä toiseen. Vakioporukka näyttäisi päivystävän.
kaarihullu, täppäkää pöikaläpset ja hänen kannabis-kaverinsa, he ovat pahin ongelma.
Paljon hyviä käytännön vinkkejä!
Olen lukenut ulipulilautaakin mutta se ei ole samalla tavalla ryönäinen ja ruma kuin tämä. Lisäksi siellä on nuoria kloppeja niin annettakoon anteeksi heidän pelleilynsä. Vaikeampaa on ymmärtää että tällaisella aikuisten palstalla meno on näin ryönäistä.
Olen palstaillut ihan alusta saakka eli isien palstalta alkaen , jotain vuodesta -98 tms. Äiti tosin olen :) Alussa täältä sai vertaistukea vanhemmuuteen ja porukkaa oli kohtalaisen vähän, jaettiin toistemme kotisivuja ja tosi monen kanssa meilailtiinkin. Monta hauskaa hetkeä oli, varsinkin silloin kun palsta oli auki öisinkin. Terveiset vaan kaikille silloin mukana olleille eräältä metsäneläimeltä. Palstauudistuksen jälkeen, siis jotain 2002 muistaakseni, pidin parin vuoden tauon , toki toisinaan poikkesin ja tärkein syy oli ajankohtaisen tiedon saaminen. Palasin aktiivikäyttäjäksi viitisen vuotta sitten. Hauskoja hetkiä ollut edelleenkin , vaikkakaan ei samalla tavalla kuin silloin alkuaikoina ja nykyään ollaan kaikki aika lailla anonyymejä. Suomen paras keskustelupalsta on vauva
Tekisi hyvää monelle ettei päivästä toiseen aina roikuttaisi vapaa-ajalla av:lla :)
Täällä moni hoidattaa omaa rikkinäisyyttään ilkeimmällä, kun ei tiedä muutakaan keinoa.
Vierailija kirjoitti:
Tekisi hyvää monelle ettei päivästä toiseen aina roikuttaisi vapaa-ajalla av:lla :)
No joo, netissä tosi paljon iltaisin ja päivisinkin av on aina auki yhden näytön yhdessä ikkunassa. Teen toki samalla paljon muutakin. Hyvin paljon muutakin itse asiassa. Av on vähän niin kuin uutisportaali
Se on kai positiivista, kun olen huomannut, etten minä ole mikään tyhmä tai huono.
Kun täällä käy, niin joka päivä saa huomata, että nuo muuthan ne tyhmiä on, ja minä olen aika hyvä tyyppi noihin oksentelijoihin verrattuna.
Nykyään tuntuu olevan lähinnä mammojen ja ylilautajonnejen nokittelu siitä, kuka keksii päivän paskimman provon.
Täällä persujonnet tykkää toistensa aloituksista ja kilpailee siitä kuka keksii härskeimpiä rasistisia tai naisvihamielisiä provoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paista oli täynnä mammoja 10 vuotta sitten, ja silloin meno ei ollut ihan tällaista.
Meininki muuttui siinä vaiheessa kun palstalle löysi muutkin kuin mammat.Njoo ei ehkä ns. naisvihaaa ollut niin täynnä, mutta kävin täällä ekan kerran kurkkimassa loppuvuodesta 2010 kun olin raskaana, ja suljin sivun hyvin nopeasti.
Syy: täällä oli niin ilkeitä kirjoittajia ja negatiivinen ilmapiiri.
Houkutti kuitenkin niin paljon, että edelleen käyt täällä :D
Seuraavan kerran tulin vuonna 2016, ja ihan tietyn aiheen perässä tiettyyn ketjuun.
Ei sinun meille tarvitse selitellä :D Ollaanhan me itsekin täällä.
Njoo, korjasin vain tuon oletuksen (?), että olisin silloin 2010 siitä huolimatta jäänyt tänne
Olethan sinä täällä edelleenkin eli jäit kuin jätkin, vaikka et nyt itse edes huomaa niin tehneesi :D
Niin nyt olen, mutta kuten tuossa kirjoitin ei täällä ainakaan silloin 2010 nopealla visiitillä mitenkään hyvä meno ollut (toisin kuin jotkut väittää)
Ja ei, en jäänyt, vaan tulin vuonna 2016 uudelleen.
Täällä on lähinnä enää syrjäytyneitä miehiä ja vanhempia naisia. Lähemmäs puolet ketjuista on jo puhdasta trollausta eikä asiallisiin keskusteluihin löydy enää osallistujia. Noh, kaikki loppuu aikanaan ja syrjäytyneet miehet hiljentää lopulta paikan kuin paikan, hitaalla näivettämisellään. Story of their lives.