Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä positiivista vauva.fi on tuonut elämääsi?

Vierailija
06.01.2023 |

Siis pyydän vastauksia vain teiltä, jotka olette kokeneet saaneenne elämäänne jotain myönteistä, kun olette tänne kirjoittaneet taikka olette täällä lukeneet muiden kirjoituksia.
Aloitan. Noin vuosi sitten kävin eka kertaa kurkkaamassa tänne. En ole enää nuori, mutta jotenkin tämä vauva.fi on ollut tuntematon, joskin joskus, jossain yhteydessä aiemminkin kuultu sana.
Olen ymmärtänyt tämän vuoden aikana, että monilla on asiat elämässä huonommin kuin minulla. Surullisia elämäntarinoita, huolia, kysymyksiä, mutta ilonaiheitakin kerrottu ja koettu. En mieti laisinkaan, valehtelevatko jotkut täällä. Jotkut vaan on sellaisia.
Minulle vauva.fi on tuonut vaihtelua yksinäisen elämään, joskus peräti hymyä huuleen ja naurunpurskahduksia. Ne ovat olleet aika harvinaisia elämässäni viime vuosina, menetettyäni rakkaani.

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn täällä, koska se vahvistaa mun masennustani ja itsetuhoisuuttani.

N.19

Vierailija
82/114 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon käynyt täällä jo ihan yläasteajoista lähtien, nyt olen parikymppinen mies ja käyn edelleen täällä joka päivä lueskelemassa. Hyvät naurut saan monista kirjoituksista!

Minä olen ollut täällä jo reilut 15 vuotta, silloin sinä olit vielä pieni lapsi. Et tiedäkään, miten hauskaa täällä oli vielä 10 vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydettyäni tieni vauvapalstalle muutama vuosi sitten itsetuntoni on kohentunut roimasti. On ollut todella silmiä avaavaa huomata, kuinka heikkolahjaisia monet ihmiset ovat, jotka kuitenkin kaikesta päätellen eivät ole holhouksenalaisia. 

Minäkin tavis olen saanut todellisen egobuustin monta kertaa kun olen todennut, että noin alas en sentään ikinä vajoaisi. Termin w t merkitys konkretisoituu täällä erittäin hyvin.

Vierailija
84/114 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistukea, ajatusten jakamista, näkökantojen vertailua. Olen myös yrittänyt tukea ja auttaa.

Vierailija
85/114 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet hyvät naurut olen saanut kun debiilit av-mammat joutuu raivoihinsa hienovaraisen provoiluni seurauksena.

😴😴

Vierailija
86/114 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut joitain ihmissuhteisiin liittyviä asioita, joista en ole joko halunnut tai voinut puhua ystävieni tai muiden läheisten kanssa, ja päädyin tänne aluksi lukemaan ja sitten myös itse keskustelemaan niistä. Olen saanut täällä näkökulmia muiden palstalaisten vastaavantyyppisiin tilanteisiin, saanut avattua omaa ajatteluani ja vastaanottanut kommentteja, joko asiallisia tai asiattomia, jotka ovat laajentaneet näkökulmaani.

Olen myös saanut ikäväkseni kokea, että vaikka kuinka pitäisin itseäni järkevänä ja kohteliaana keskustelijana, en ole sitä aina. Joskus provosoituna olen saattanut sanoa hyvinkin ilkeästi täällä - omaksi kauhukseni. Eli palsta on opettanut, etten ole lainkaan niin hyvä ihminen kuin olin ennen tänne tuloa kuvitellut.

Moninaisia aiheita täällä seuraamalla olen lähes aina päässyt "oman kuplani" ulkopuolelle ja oppinut, että vaikka kuvittelin tuntevani hyvin monenlaisia eli "kaikenlaisia" ihmisiä, olen ollut väärässä. Tämä palsta on opettanut, että suomalaisten ajattelu on huomattavasti monimuotoisempaa ja keskenään hyvin eritasoista kuin olin tähän asti luullut. Täällä kun pääsevät ääneen kaikki, kirjoitustaidosta ym. riippumatta, niin oma näkökulma on väkisinkin laajentunut.

Nämä ovat ihan arvokkaita asioita. Sen olen huomannut, että palsta on alkanut korvata oikeita ihmissuhteita, koska täällä ollessa saan sekä sosiaalista että älyllistä ja verbaalista tarvetta tyydytettyä, minkä jälkeen tarvetta joidenkin asioiden ihmettelyyn ei enää ole siinä määrin, että esimerkiksi soittaisin ystävälle ja pyytäisin kävelylle tai kahville. Se ei ole hyvä asia, etenkin kun ottaa huomioon edellä sanotun eli sen, miten keskusteluilmapiirin kärjistyessä tulee itsekin provosoiduttua ja anonyymisti sanoo niin rumasti, ettei ehkä lapsuuden jälkeen ole koskaan sanonut toiselle ihmiselle. Tämä palsta siis sekä antaa että vie. Toki se tapahtuu juuri siinä mittakaavassa kuin itse antaa sen tapahtua.

Vierailija
87/114 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä törmää niin hauskoihin juttuihin. Ne lähtee joskus ihan pienestä ja tarkoituksetta, kun joku kysyy vaikka neuvoa ja homma meneekin nauruksi, hauskalla tavalla.

Tai sitten niinkuin se ohje liimata vihreän kuulan puolikkaat otsaan, ihan pokkana. Kun olet valmistellut joulua tosissasi ja hiki hatussa ja sitten aatonaattona kaikkesi antaneena törmäät tuollaiseen niin se iskee nauruhermoon ainakin minulla.

Joskus löytää niin upeita keskusteluja vakavistakin aiheista että melkein liikuttuu ja tuntee löytäneensä suurta ihmisyyttä kaiken tyhmyyden ja ilkeyden keskeltä. Sitä on täällä aivan liikaa.

Parhaimmillaan tuntee olevansa yhteydessä toisiin, tuntemattomiin ihmisiin.

Vierailija
88/114 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vauva.fi on tärkeä juttu. En oikein jaksa pitää tuttavuuksia yllä tosielämässä, työkavereiden lisäksi, mutta täällä palstalla on aina seuraa ja jotakin kivaa meneillään. Kivaa osallistuakin keskusteluun välillä, kun täällä saa kirjoitella ilman mitään velvoitteita jatkaa keskustelua yhtään pidemmälle kuin itseä kiinnostaa.

Täältä olen oppinut, että on olemassa hirvittävästi aivan ihania ja sydämellisiä ja auttavaisia ihmisiä. Kuten myös sellaisia, joiden kanssa en haluaisi olla missään tekemisissä... He onneksi vähemmistössä.

Ja kuten joku sanoikin, niin palstaa seuraamalla on aina asioista ja uutisista ajan hermolla!

Vierailija
89/114 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Tämä on kuin ylilauta.

Vierailija
90/114 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tosiaan tiedetään jotkut jutut jo ennen kuin ne ovat "julkisia" :D Täältä luin esim. Erikan ja Jyrkin erosta jo kauan ennen kuin se oli Seiskassa.

Toisekseen onhan tämä ihan virkistävä paikka siinä mielessä että porukkaa on laidasta laitaan. Omaan kuplaani verrattuna konservatiivisempi paikka, mutta ei minua erilaiset mielipiteet ahdista, päin vastoin.

Huutista vähälahjaiselle, jota kiinnostaa jonkun Erikan ja Jyrkin ero!

Vierailija
91/114 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen että myös entinen tapailumies lukee tätä ja hänelle voi v*ttuilla Vauva.fi:n kautta.

Vierailija
92/114 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vauva.fi venäjän igoreiden ilmiantaminen ja niiden valheiden esiintuonti muille on ollut tapa käsitellä Ukrainan sodan ahdistusta. Että voi jotain täältä kotoakin tehdä venäjän vastustamiseksi. Esim. bussissa istuessa tai töissä tylsässä teams-palaverissa tulen tänne ja ilmiannan igoreita. Varmasti tuhansia igor-aloituksia poistunut sodan aikana ilmiannoilla.

Vierailija
93/114 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle vauva.fi venäjän igoreiden ilmiantaminen ja niiden valheiden esiintuonti muille on ollut tapa käsitellä Ukrainan sodan ahdistusta. Että voi jotain täältä kotoakin tehdä venäjän vastustamiseksi. Esim. bussissa istuessa tai töissä tylsässä teams-palaverissa tulen tänne ja ilmiannan igoreita. Varmasti tuhansia igor-aloituksia poistunut sodan aikana ilmiannoilla.

Ja ei tuo sota tai igorointi siis hyvää ole tuonut elämään, mutta siitä tulee hyvä mieli kun niiden typerät aloitukset poistuvat.

Vierailija
94/114 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei menekään niin huonosti.

Toinen huomio on se, että en taidakaan olla penaalin tylsimpiä kyniä.

Vierailija
95/114 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppinut uusia taitoja.

Vierailija
96/114 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

På spalten har man fått uppleva att svenskhatet här är verkligt. Det som gläder en i det hela är den totala avsaknaden av intelligens som dessa skribenter utstrålar.

Inte ens det att det påpekas åt svenskhataren att det är de(n) som bryter mot reglerna och inte de som skriver på svenska, ignoreras av dessa övertygade helt och hållet. Reglerna är inte för svenskhatare, men deras egna regler för alla andra, oberoende av vilka spaltens regler må vara.

Att märka nivåskillnaden ger en intern värme och att inte längre höra till dem som betalar hatarnas understöd känns verkligen bra. 

Vierailija
97/114 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta antaa hyytävän kuvan joidenkin pikkujulkkisten mielenlaadun vakaudesta.

Se mitä ei haluta sanoa omalla naamalla ääneen sanotaan sitten täällä suoraan. Mut eipä siinä pitäähän niiden jossain puhua mitä oikeasti ajattelevat.

Vierailija
98/114 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänon hyvä alusta lähettää piiloviestejä, eikä niistä jää kiinni. Todella positiivista!

En lue muiden juttuja, käytän päivittäin kuitenkin kun täytyy lähettää viesti toimia!

Vierailija
99/114 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-ajan rentoutusta ja huumoria.

Hubaa nähdä kuinka tyhmiin rapaloihin mammat tarttuu.

Vierailija
100/114 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella turhauttava palsta nykyään. Tulee vain huonolle tuulelle täällä käydessä kun mitään järkevää ei keskustelua ei juuri ole, pelkkiä trolleja ja vttuilijoita.

Minusta täällä on kaikista oksettavinta ne kommentit, joissa jotkut miehet suoltavat sukupuolifantasioitaan mihin tahansa ketjuun, oli kyse vaikka persiljan viljelystä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi