Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alle 3-vuotiaan kuljettaminen autossa kasvot menosuuntaan

Vierailija
06.01.2023 |

Meillä on kaksi autoa, toisessa asianmukainen ja laadukas istuin, jossa selkä menosuuntaan. Meillä on myös toinen pienempi sähköauto, jolla lasta ei ole ennen kuskattu. Nyt mies hankki myös tähän pikku purkkiin istuimen, joka täyttää toki paino jne vaatimukset ja muutenkin aivan jees, mutta auto on pieni ja istuin kasvot menosuuntaan.

Minusta istuin on aivan Ok, mutta lähinnä lyhyille kauppa-, hoito yms. matkoille, jos toinen kuskaa eikä isompi auto ole käytettävissä tai on toisella vanhemmalla ajossa. Mies on kuitenkin innostunut säästämään diesel-kuluja ja on ottanut tämän auton pääasialliseen käyttöön. Ei toki ajele muita kuin kaupungin sisäisiä ajoja ja pienillä nopeuksilla. Näin talvikeleillä kuitenkin huolettaa jatkuva ajelu näin. Olen pyytänyt, että lapsen turvallisuus edellä mentäisiin ja ensisijaisesti 2-vuotiaan kanssa ajettaisiin mikäli mahdollista tällä isommalla perheautolla jossa turvallisempi istuin tai jos pitää säästää niin menee itse sähköllä ja jättää lapsen kotiin minun kanssa.

Mies suuttunut nyt joka kerta, kun olen nätisti pyytänyt näin. Ei ymmärrä yhtään ja pitää tyhjän nipottajana. Minä nyt vain en ymmärrä, miksi lasta pitää väkipakolla kuskata pienellä autolla ja turvattomammalla istuimella kun parempikin on käytössä? En jaksa enää taistella ja miehen mökötyskin ärsyttää. Ymmärrän, että on kallista tankkaaminen, mutta lapsen turvallisuuteen suhteutettuna on minusta naurettava säästökohde.

Tyhmä asia, mutta häiritsee. Olenko vain turhan pelokas hössöttäjä, kuten mies ajattelee? 🤔

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos teidän perään ajetaan? Silloinhan se on huono jos kasvot ei ole menosuuntaan ja vauvojen niskat katkeaa naksahtain.

Harvemmin ap:n mieskään taitaa peruuttaa isommilla teillä ja ajonopeutta. #fysiikka

Vierailija
42/42 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletettavasti uudehko sähköauto on monen palstalaisen -99 volkkaria turvallisempi. cybex pallas, uusi siis ehkä 2020?, on saanut autoliiton testissä arvosanan hyvä. Harva saa heiltä todella hyvä. Samoin ADACin testeissä hyvät arviot Cybexillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla