Mistä työkyvyttömyyseläkeläinen kakskymppinen saa sisältöä elämäänsä?
Puhun siis omasta tilanteestani. Tunnen olevani niin turha yhteiskunnalle mihinkään en oikeen voi sitoutua kun saattaa olla et just sinä aamuna on vaikea aamu ja en pysty mitään tekemään. Eli olis pakko olla joku tekeminen, mikä ei kuitenkaan sido liikaa. Mistä ja mitä?
Kommentit (61)
Ala harrastamaan kävelyä, Joka päivä uusi reitti. Ei nosta sykettä
liikaa ja saa vähän liikuntaakin.
"Tunnen olevani niin turha yhteiskunnalle" Et varmasti ole ainoa joka ajattelee samoin.
Turha sinulle on mitään ehdottaa kun mihinkään ei kuitenkaan riitä voimat, into tai mitä nyt keksitkin syyksi sanoa?
Sitä vaan pitää sitten olla tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Turha sinulle on mitään ehdottaa kun mihinkään ei kuitenkaan riitä voimat, into tai mitä nyt keksitkin syyksi sanoa?
Miten kaksikymppimen yleensä pääsee työkyvyttömyys-eläkkeelle? Luulis, että olis tarjottu kuntoutusta edes. Ei nuoria heivata noin vain eläkkeelle. Kaikki muu yritetään ensin.
50-60vuotta elämää jäljellä tyhjän panttina.
En kadehdi, tsemii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä opiskelin ylemmän korkeakoulututkinnon työkyvyttömyyseläkkeellä. Olin tosin kolmekymppinen.
Et siis ollut työkyvytön.
Olinpas. En ollut opiskelukyvytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kaksikymppimen yleensä pääsee työkyvyttömyys-eläkkeelle? Luulis, että olis tarjottu kuntoutusta edes. Ei nuoria heivata noin vain eläkkeelle. Kaikki muu yritetään ensin.
Ap tässä. Eli opiskelen noin 20-40 opintopistettä joka vuosi. Se riittää kuntoutukseksi, ei tarvi käydä missän pajassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä kuka kirjoittaa suosittelun työkyvyttömyyseläkkeelle. Jotkut pääsee tosi helposti ja jotkut ei millään.
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmekymppisenä eläkeläisenä, eläkkeelle kesken opintojen parikymppisenä jääneenä luopunut ajatuksesta, että mun pitäisi olla jotenkin aktiivisen hyödyllinen.
Hyödyllisintä yhteiskunnnan kannalta on minun pitää itsestäni niin hyvää huolta kuin pystyn, jotta vältytään parhaassa tapauksessa tiheään toistuvilta osastojaksoilta, eli etten kuormita kohtuuttomasti mm. terveydenhuoltoa. Enkä läheisiäni.
Tämä on sitä mitä minäkin teen. Minun työni on elää niin että en kuormita terveydenhoitoa.
Menemällä raveihin, siellähän ne muutkin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisten kk matkalippu jolla pääset liikkumaan bussilla ja junalla. Riippuu missä asut. Hinta jotain 60-70e luulisin. Edullinen kuukausilipuksi kumminkin. Pääset vähän kotoa pois kumminkin ja teet kauppareissut samalla.
Mistä tällaisia saa eli mitkä paikkakunnat tarjoavat näitä? Vai oletko niin tyhmä ettå oletat palstan sijaitsevan Helsingissä tai sen välittömässä läheisyydessä?
oletko itse niin tyhmä ettet tiedä eläkeläisille myytävän kuukausilippuja halvemmalla kuin työssäkäyville? Sellaista korpea olekkaan ettei eläkeläiset saisi matkalippua halvemmalla julkiseen liikenteeseen.
Mistähän löytyisi Oulun bussien eläkeläisalennukset, alle 65-vuotiaille?
sieltä mistä voi muutkin matkaliput ostaa.
Sosiaalinen kuntoutus. Vapaaehtoistyö.
Onko lähipiirissäsi joku, jota voit auttaa? Käydä mummon puolesta kaupassa ym.
Harrastan kaikkea mielenkiintoista, jota kykenen neljän seinän sisällä tekemään. Perehdyn asioin, luen eri aiheista.
t. 30 v ja 18 vuotta työkyvyttömyseläkkeellä/kuntoutustuella
Vierailija kirjoitti:
Harrastan kaikkea mielenkiintoista, jota kykenen neljän seinän sisällä tekemään. Perehdyn asioin, luen eri aiheista.
t. 30 v ja 18 vuotta työkyvyttömyseläkkeellä/kuntoutustuella
Piti laittaa että 12 vuotta, 18 vuotta olen ollut vakavasti sairas siis.
Kerrostalossa jossa asun, asuu joku noin 30 vuotias työkyvyttömyys eläkeläis nainen. Huutaa välillä ihmisille talon pihassa ja syyttää että ovat tehneet jotain tai nimittelee juopoiksi yms. Käy joskus myös soittelemassa ovikelloja ja valittaa metelistä, esim imuroinnista päiväsaikaan joka voi häiritä hänen (arvaamatonta ja vihaista) rottweileria.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa jossa asun, asuu joku noin 30 vuotias työkyvyttömyys eläkeläis nainen. Huutaa välillä ihmisille talon pihassa ja syyttää että ovat tehneet jotain tai nimittelee juopoiksi yms. Käy joskus myös soittelemassa ovikelloja ja valittaa metelistä, esim imuroinnista päiväsaikaan joka voi häiritä hänen (arvaamatonta ja vihaista) rottweileria.
On kuulemma hankkinut koiran suojakseen. On nähty lyövän koiraansa päähän
No siinähän tuli yksi asia jolla saa sisältöä elämään. Eli liikunta.
Miten harrastukset? Minä harrastan shakinpeluuta, on täysin ilmaista jos vain nettiyhteys löytyy.