Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä työkyvyttömyyseläkeläinen kakskymppinen saa sisältöä elämäänsä?

Vierailija
06.01.2023 |

Puhun siis omasta tilanteestani. Tunnen olevani niin turha yhteiskunnalle mihinkään en oikeen voi sitoutua kun saattaa olla et just sinä aamuna on vaikea aamu ja en pysty mitään tekemään. Eli olis pakko olla joku tekeminen, mikä ei kuitenkaan sido liikaa. Mistä ja mitä?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisten kk matkalippu jolla pääset liikkumaan bussilla ja junalla. Riippuu missä asut. Hinta jotain 60-70e luulisin. Edullinen kuukausilipuksi kumminkin. Pääset vähän kotoa pois kumminkin ja teet kauppareissut samalla.

Mistä tällaisia saa eli mitkä paikkakunnat tarjoavat näitä? Vai oletko niin tyhmä ettå oletat palstan sijaitsevan Helsingissä tai sen välittömässä läheisyydessä?

oletko itse niin tyhmä ettet tiedä eläkeläisille myytävän kuukausilippuja halvemmalla kuin työssäkäyville? Sellaista korpea olekkaan ettei eläkeläiset saisi matkalippua halvemmalla julkiseen liikenteeseen.

Vierailija
22/61 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaippoja vaihtamaan ja pyllyjä pesemään, hopi hopi! 😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen pitää vaan sopeutua. Olen itse ollut eläkkeellä jo vuosia. Välillä tuntuu todella turhautuneelta. Ajan tappamista usein elämä.

Vierailija
24/61 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen etänä omaan tahtiin, käyn uimassa ja salilla, luen kirjoja, kokkaan hyvää ruokaa ja retkeilen luonnossa. Tällä paikkakunnalla ainakin saa vaikeiden mt-ongelmien takia etukortteja moneen paikkaan. Esim. uimaan pääsen puoleen hintaan. On myös paljon vertaisryhmiä, mutta itse en niistä innostunut, kun suurin osa ihmisistä vaikutti suoraan sanottuna jälkeenjääneiltä.

Vierailija
25/61 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisten kk matkalippu jolla pääset liikkumaan bussilla ja junalla. Riippuu missä asut. Hinta jotain 60-70e luulisin. Edullinen kuukausilipuksi kumminkin. Pääset vähän kotoa pois kumminkin ja teet kauppareissut samalla.

Mistä tällaisia saa eli mitkä paikkakunnat tarjoavat näitä? Vai oletko niin tyhmä ettå oletat palstan sijaitsevan Helsingissä tai sen välittömässä läheisyydessä?

oletko itse niin tyhmä ettet tiedä eläkeläisille myytävän kuukausilippuja halvemmalla kuin työssäkäyville? Sellaista korpea olekkaan ettei eläkeläiset saisi matkalippua halvemmalla julkiseen liikenteeseen.

Mistähän löytyisi Oulun bussien eläkeläisalennukset, alle 65-vuotiaille?

Vierailija
26/61 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmekymppisenä eläkeläisenä, eläkkeelle kesken opintojen parikymppisenä jääneenä luopunut ajatuksesta, että mun pitäisi olla jotenkin aktiivisen hyödyllinen.

Hyödyllisintä yhteiskunnnan kannalta on minun pitää itsestäni niin hyvää huolta kuin pystyn, jotta vältytään parhaassa tapauksessa tiheään toistuvilta osastojaksoilta, eli etten kuormita kohtuuttomasti mm. terveydenhuoltoa. Enkä läheisiäni.

Hetkonen. Mun lähipiirissä on tuollainen ja oon katsellut sitä nyt noin 40 vuotta. Sukulaisnainen käytännössä pitää kyseistä miestä kasassa. Tuo ruuat, majoittaa kotinsa läheisyydessä (ei valtion piikkiin, koska joillain ihmisillä on selkärankaa tässä yhteiskunnassa), pitää huolta tämän asioista.

Lapsuudessani saimme elää jatkuvan pelon alla. Tyyppi räjähteli miten sattuu ja pelkäsimme välillä lapsena paljon. Pelkään tästä syystä työkyvyttömyyseläkeläisiä. He eivät myöskään ole itselleen hyödyksi, vaan liika aika elämässä saa turtuneeksi, vihaiseksi ja entistä työkyvyttömämmäksi. Ihminen on tehty tekemään töitä ja olemaan osa yhteiskuntaa tällä tavoin. Mieti siis tarkasti, miksi ihmeessä syrjäyttäisit itsesi lopullisesti yhteiskunnasta. Kiitos, olen puhunut. 

Vierailija
27/61 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoistyö, esim.yksinäisten vanhusten ystäväksi.

Tässä olisi kyllä kaikille työkyvyttömyyseläkeläisille vinkki. Vapaaehtoistyölle on suuri tarve suunnistusseuroissa, hiihtoseuroissa, yksinäisten vanhusten juttutukena yms. Samalla saisi mielekkyyttä elämään. 

Vierailija
28/61 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoistyö, esim.yksinäisten vanhusten ystäväksi.

Tässä olisi kyllä kaikille työkyvyttömyyseläkeläisille vinkki. Vapaaehtoistyölle on suuri tarve suunnistusseuroissa, hiihtoseuroissa, yksinäisten vanhusten juttutukena yms. Samalla saisi mielekkyyttä elämään. 

Mutta näihin pitää sitoutua. Jos on huono aamu ei voi mennä mihinkään.

Vierailija
29/61 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paha.

Mitäs jos kokeilisit työntekoa?

Sieltä saa sosiaalisuutta ja palkka mahdollistaa monenlaista. 

Vierailija
30/61 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa vastaavassa tilanteessa oleva kumppani. Yhdessä on kiva puuhata.

Vierailija
31/61 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä opiskelin ylemmän korkeakoulututkinnon työkyvyttömyyseläkkeellä. Olin tosin kolmekymppinen.

Just näin se pitääkin tehdä.

Vierailija
32/61 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläkin suurin osa ajasta menee tietokoneella ja muunmuassa vauva forumia selaillessa kännykällä. Voishan sitä tehdä muutakin jos jaksaisi...vai voiko tämä johtua jaksamisesta? Voishan sitä eläkkeen ohella mennä osa-aika töihinkin, jos kykenee...

Vierailija
33/61 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene raveihin

Siellä ne muutkin työkyvyttömyyseläkeläiset kakskymppiset on.

Vierailija
34/61 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä opiskelin ylemmän korkeakoulututkinnon työkyvyttömyyseläkkeellä. Olin tosin kolmekymppinen.

Turhaa, jos olet työkyvytön.

Vierailija
35/61 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis ollut työkyvytön.

Vierailija
36/61 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele jokin uusi taito.

Vierailija
37/61 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala käyttämään päihteitä tai hurahda johonkin uskontoon. Nämä auttavat hetkellisesti .

Jos haluat pidempiaikaisen ja tasaisen hyvän olon. Sinun täytyy löytää elämääsi jokin intohimon kohde, se jos mikä on vaikeaa ja haastavaa.

Itse olen löytänyt arkeen harrastuksena vanhat tavarat. Kiertelen huutokauppoja, kirppiksiä ja kuulun facessa erilaisiin ryhmiin, mistä ammennan tietoutta.

Tätä tehdessä tulee myös tienattua muutama lantti. Olen köyhä jolloin jokainen ropo on tarpeen.

Vierailija
38/61 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itelläkin suurin osa ajasta menee tietokoneella ja muunmuassa vauva forumia selaillessa kännykällä. Voishan sitä tehdä muutakin jos jaksaisi...vai voiko tämä johtua jaksamisesta? Voishan sitä eläkkeen ohella mennä osa-aika töihinkin, jos kykenee...

Olin osa-aikatöissä 15h/vko mutta mieli ei kestänyt ja jouduin psykoosiin. Työnteko ei siis onnistu.

Vierailija
39/61 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin osa-aikatöissä 15h/vko mutta mieli ei kestänyt ja jouduin psykoosiin. Työnteko ei siis onnistu.

Psykoosiin työnteosta. Mitä töitä teit?

Vierailija
40/61 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala harrastaa liikuntaa. Esim. Ryhmäliikuntatunnit kuntokeskuksessa, johon voit mennä oman aikataulun mukaan (ei sitoutumista tiettyyn aikaan). Liikunnasta on varmasti kaikin puolin hyötyä.