Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voin olla uupunut vaikka en käy edes töissä?

Vierailija
06.01.2023 |

Olen ollut siis työtön monta vuotta mutta tunnen koko ajan olon uupuneeksi. Vaikka nukun yöt hyvin. Mistä johtuu? Miten selviäisin sitten töissä. Onko tämä joku piilevä masennus? Ei pitäisi olla mikään raudan tai vitamiini puutos, olo on vain sellainen voimaton että voisi nukkua koko ajan. Ja haukotuttaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi kun et käy töissä. Miten saat päivät kulumaan? Onko sinulla lapsia, eläimiä tai oletko omaishoitaja ?

Vierailija
2/10 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt aivan älyttömän raskasta jos vaan vetelehtii vuosia kotona (yksin?)

Ihminen kaipaa merkitykselliseltä tuntuvaa tekemistä, onnistumisia ja esim. hyviä ihmissuhteita. Ei sillä että moni kokisi työelämässäkään merkityksellisyyttä, vielä kun palkatkin Suomessa on mitä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Oon ollut 5v työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
4/10 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa vaikka Maslow'n tarvehierarkiasta missä mättää.

Vierailija
5/10 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet päivät?

Vierailija
6/10 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti mittauttanut vitamiinitasosi?

Vierailija
7/10 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian yksipuolinen ruokavalio, liian vähän liikuntaa ulkona?

Vierailija
8/10 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet päivät?

Sama kyssäri.

Jos kirjaimellisesti vain istuu/makaa päivät pitkät (katsoo sarjoja, surffaa jne), niin pitemmän päälle se alkaa väsyttämään.. Vähän kuin aivot ja keho kaipaisivat jotain virikettä. Ja minulla on siis kokemusta edellä mainitusta.

Liikkuuko ap? Oli samanlaisia ongelmia kunnes aloin harrastamaan säännöllistä liikuntaa.

Vierailija
9/10 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama juttu itsellä ja en oo täysin varma mistä johtuu. Voisko olla kyse siitäkin, että jos kävis töissä tai tekisi jotain merkityksellistä, niin sitten ihmistä palkittaisiin energisyydellä? Tai ei välttämättä palkittaisi, mutta keho tuottaisi näitä jaksamiseen tarvittavia aineksia.

Jos nukkuu paljon niin olo vähän nuutunut koko ajan. Ja rytmit vaikuttaa myös, onko normaalisti valoisaan aikaan valveilla?

Vierailija
10/10 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

katkeruus ja kateus syö laiskaa vit heillä kun on duunia vaikka enmä viittis aamuisin mihinkään lähteäkään selailen tota tatuointi kuvastoa  mä oon kova tytteli kun tommoset otan sit ei ainakaan ole töihin joutumisesta pelkoa.