GALLUP: ikä, parisuhdestatus, lapsia, asuinpaikka, mitä puoluetta aiot äänestää?
Ikäsi?
Sinkku, avoliitossa, avioliitossa?
Lasten määrä?
Missä päin Suomea asut? Riittää esim. Etelä- tai Itä-Suomi.
Mitä puoluetta aiot äänestää?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
30v sinkku Hki, yksi lapsi
Katson sitten lähempänä äänestänkö ja ketä, riippuu mikä tilanne puoluekentällä siinä vaiheessa eli ketä "vastaan" kannattaa antaa ääni. Noin yleisesti elämässä äänestän jatkuvilla valinnoillani, se on minulle paljon tärkeämpää kuin poliittiset vaalit.
Mäkin äänestän usein vastaan. Tärkeintä on estää persuja ja sen jälkeen kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Mites ap itse?
Mun vastaus löytyy täältä jo :-)
Muusu29, sinkku, pk-seutu, vihreät
N39, köyhä työtön lapseton sinkku, pääkaupunkiseutu
En tiedä, ketä äänestän. Olen tähän asti äänestänyt SDP:tä ja kaksi kertaa presidentinvaaleissa Pekka Haavistoa. Poliittiset mielipiteeni ovat jossakin SDP:n ja PS:n välimaastossa. Joissakin asioissa olen SDP:n linojoilla ja joissakin PS:n linjoilla. Toivon puoluetta, jossa kummankin parhaat puolet yhdistyvät. Luultavasti äänestän protestina jotakin, jolla ei ole mahdollisuuksia tulla valituksi. En siis ole tyytyväinen asioiden nykytilaan. Erityisesti työttömien ja suomalaisten köyhien asemaa pitäisi parantaa sekä yhteiskunnan tarjota parempia sote-palveluita ja huolehtia ihmisistä. Näitä ei saa jättää yksityisen ja kolmannen sektorin hoidettavaksi. Rahaa näihin saa byrokratiaa karsimalla ja PS:n ehdottamista kohteista.
Naimisissa oleva vanhapiikasinkku. Lapsia 7. Ikä 25v. Paikkakunta. Äänestään viherpersuja.
33,lapseton sinkku, P-Savo, en tiedä yhtään ketä äänestäisin tänäkään vuonna :( Kaikki isommat puolueet ainakin ovat aina tuntuneet kovin kaukaisilta ja tuntuu että menee ääni hukkaan pienpuoleelle, kun eivät saa koskaan tarpeeksi ääniä kuitenkaan.
N26, naimisissa, 8 lasta, keski-Pohjanmaa, KD.
N21, avioliitto, 12, Helsinki, Vihreä
Vierailija kirjoitti:
Tiedonkalastelua älkää vastatko
Tavallaan. Mua kiinnostaisi tietää, että minkälainen ihminen äänestää mitäkin. Siis että onko joku tietty puolia vaikka "äänisaalis" perheellisten parissa, taikka tietyssä maakunnassa. Mut ei sen vakavampaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
N39, köyhä työtön lapseton sinkku, pääkaupunkiseutu
En tiedä, ketä äänestän. Olen tähän asti äänestänyt SDP:tä ja kaksi kertaa presidentinvaaleissa Pekka Haavistoa. Poliittiset mielipiteeni ovat jossakin SDP:n ja PS:n välimaastossa. Joissakin asioissa olen SDP:n linojoilla ja joissakin PS:n linjoilla. Toivon puoluetta, jossa kummankin parhaat puolet yhdistyvät. Luultavasti äänestän protestina jotakin, jolla ei ole mahdollisuuksia tulla valituksi. En siis ole tyytyväinen asioiden nykytilaan. Erityisesti työttömien ja suomalaisten köyhien asemaa pitäisi parantaa sekä yhteiskunnan tarjota parempia sote-palveluita ja huolehtia ihmisistä. Näitä ei saa jättää yksityisen ja kolmannen sektorin hoidettavaksi. Rahaa näihin saa byrokratiaa karsimalla ja PS:n ehdottamista kohteista.
Siis toki työmarkkinatukea pitäisi nostaa roimasti, mutta myös työttömien kaikenlainen muukin nöyryyttäminen ja ala-arvoinen kohtelu pitäisi kieltää eli karensseja ei saa antaa kenellekään ja 9 euron orjatyöt lopettaa kokonaan. Tokihan perustuslaki kieltää jo nuo, mutta kukaan ei välitä ja monen mielestä työtöntä saa nöyryyttää ja kohdella rikollistakin huonommin. Työtön on työtön, mutta ei oletusarvoisesti rikollinen.
Vierailija kirjoitti:
M 55
Naimissa, kolme lasta
Pirkanmaa
Vihreitä äänestän yleensä, nyt mietin että äänestääkö hallitusneuvotteluja silmällä pitäen demareita.
Keski-ikäinen mies joka äänestää Vihreitä? Nyt on kaikki kuultu.
Hyhhyh kyllä on kamalaa luettavaa tämä ketju, nuiden puoluekannatuksin takia.. sanattomaksi vetää
35, 2 lasta, naimisissa, Helsinki, Persut
Kokoomusta on äänestettävä punikkeja vastaan.
38, Mies
Avoliitossa
0
Etelä-Suomi
SDP
Vierailija kirjoitti:
Muusu29, sinkku, pk-seutu, vihreät
Alapeukuttajat menivät lankaan (Vihreään lankaan) 😉
Ehkäpä Vapauden Liitto, yksi lehtolapsi ja 40v ikää, asuinpaikka tällä hetkellä itä-suomi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M 55
Naimissa, kolme lasta
Pirkanmaa
Vihreitä äänestän yleensä, nyt mietin että äänestääkö hallitusneuvotteluja silmällä pitäen demareita.
Keski-ikäinen mies joka äänestää Vihreitä? Nyt on kaikki kuultu.
Mä tunnen useamman. Nehän sitä puoluetta oli perustamassa nuorina.
N43, 2 lasta, E-Suomi, RKP.