Onko teidän muiden kodeissa kylmä?
Meillä on nyt sisällä +18 astetta.
Palelee niin paljon. Pitäisi lähteä hakemaan liiteristä puita ja laittaa hellaan tulet.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, miksi olisi? Lattialämmitys pitää varpaatkin lämpimänä :)
Säästä sähköä.
Mihin sitä säästää, ei oo mitää akkuja
Tämmöisiä mulukkuja on Suomi täynnä.
Että paskaako se muille kuuluu, kunhan itsellä vaan on hyvä olla.
Ai, ajatteletko sinä muka toisia jokaisessa päätöksessäsi? Suurin osa ihmisistä ajattelee tasan itseään ja läheisiään. Miksi joku kehtaa elää käsi toisten taskussa ja loisia tuilla työnteon sijaan? Miten joku kehtaa ravata kuormittamassa terveydenhuoltoa turhilla vaivoillaan? Miksi joku kehtaa tehdä vammaisen lapsen, kun aborttikin on keksitty? Miksi, miksi? Katsos, ihminen tekee päätökset omalta kannaltaan.
Mökillä ollaan ja sisällä varmaan joku 27 astetta. Kohta mennään moottorikelkalla pilkille miehen ja lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mökillä ollaan ja sisällä varmaan joku 27 astetta. Kohta mennään moottorikelkalla pilkille miehen ja lasten kanssa.
Myö mentiin kävellen pilkille. Ei tarvinnut polttaa bensaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästä sähköä.
Että paskaako se muille kuuluu, kunhan itsellä vaan on hyvä olla.Ai, ajatteletko sinä muka toisia jokaisessa päätöksessäsi? Suurin osa ihmisistä ajattelee tasan itseään ja läheisiään. Miksi joku kehtaa elää käsi toisten taskussa ja loisia tuilla työnteon sijaan? Miten joku kehtaa ravata kuormittamassa terveydenhuoltoa turhilla vaivoillaan? Miksi joku kehtaa tehdä vammaisen lapsen, kun aborttikin on keksitty? Miksi, miksi? Katsos, ihminen tekee päätökset omalta kannaltaan.
Että tämmöstä sitten tänään. 🙄
Ei ole, 22 astetta lämmintä. Kaupungin vuokra-asunto ja ylin kerros, kaukolämpö. Joku hyvä puoli siinäkin, ettei omaa asuntoa ole vielä löytynyt vaan asutaan edelleen tässä opiskeluaikana vuokratussa 50-luvun rumassa luukussa.
Ei nyt sorastaan kylmä, mutta aikaviileää on, 19-20 astetta. Kun istuu pitempää paikallaan, pitää laittaa lisää vaatetta päälle.
Meillä +18 , kylmähköltä tuntuu, odottelen helteistä kesää, ettei aina tarvitsisi palella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuitenkin mielissäni, että ei ole helvetinmoisia helteitä.
- apOnneksi ne helteet on taas tulossa kohta. Aah, siinä vasta nautintoa elämään :)
No ei v*ttu tule! Pistä p*rseshortsit jäähylle!
"Heinäkuu Suomi 2023 lämpötilat vaihtelevat 16°C ja 20tä °C välillä. Se on täydellinen lämpötila.".Toukokuu - Elokuu. Koko tuon ajan voi koska tahansa olla odotettavissa mahtavia helteitä. Kohta se taas alkaa onneksi.
Ymmärrän. Minua sen sijaan v*tuttaa helteet. Jos tykkää hikoilla ja että nahka on nihkeä niin ehkä kannattaisi asua muualla kuin Suomessa.
Itse en hikoile kovin helposti paitsi urheillessa ja toki +30 helteillä. Muualla voisinkin asua muutaman kuukauden vuodessa mielelläni, mutta se on järjestelykysymys, jota en vielä ole saanut ratkaistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästä sähköä.
Että paskaako se muille kuuluu, kunhan itsellä vaan on hyvä olla.Ai, ajatteletko sinä muka toisia jokaisessa päätöksessäsi? Suurin osa ihmisistä ajattelee tasan itseään ja läheisiään. Miksi joku kehtaa elää käsi toisten taskussa ja loisia tuilla työnteon sijaan? Miten joku kehtaa ravata kuormittamassa terveydenhuoltoa turhilla vaivoillaan? Miksi joku kehtaa tehdä vammaisen lapsen, kun aborttikin on keksitty? Miksi, miksi? Katsos, ihminen tekee päätökset omalta kannaltaan.
Et tainnut käydä edes peruskoulua.
- Minä kävin vuonna 1972 -
On kylmä. Pitkävartiset villasukat ja villapaita päällä. Silti telkkaria katon huopaan kääriytyneenä. Kerrostalo, täällä on suht lämmin jos pakkasta on kunnolla,silloin patterit kuumenee, muutamalla pakkasasteella patterit on vaan hädintuskin haaleat.
Minulla ei ole kotia. Jos olisi niin tyytyisin vähään.
Jos ilkeilette minulle niin voin mainita, että kirjastosta kirjoittelen ja pystyn lämmittelemään hetken aikaa.
Tässä huoneessa, missä juuri nyt istun, on +18 astetta. Lattia on kylmä, joten minulla on villasukat, huopatossut ja säärystimet. Keittiössä on lattialämmitys ja leivinuuni, joten siellä on varmaan lähemmäs 30 astetta. Pitää riisua villaiset pois, ettei tule kuuma, kun sinne menee.
Kellarikerroksessa on +10 astetta. Liian lämmin porkkanoiden säilyttämiseen.
22,1c näyttäisi olevan, kosteusprosentti aika huono 25%. Patterit asetuksella 2/3.
Uudessa kerrostalossa (lattialämmitys) mittarissa nyt 23,3 astetta. Tuntuu raikkaalta (ilmastointi päällä) ja kaksi kerrosta vaatetta päällä sekä villasukat. Näin se on - minä hieman hytisen, ja toinen (naapuri) huutaa, että liian lämmintä, lämpöä voisi laskea. Onneksi ei olla menty huutajan mukaan. Sillä rajoilla, että väännän ilmastoinnin pois... Välillä onkin.
Ei,olen yötä päivää alasti alapää paljaana. Eikä palella.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole kotia. Jos olisi niin tyytyisin vähään.
Jos ilkeilette minulle niin voin mainita, että kirjastosta kirjoittelen ja pystyn lämmittelemään hetken aikaa.
Kuinka selviät talvella? Oletko Helsingissä, jos olet niin mene asemalle lämmittelemään.
Kyllä on, kaupungin vuokra-asunnossa tänä vuonna alimmillaan 18.5 C, kädet ja nenä jäässä. Pakko laittaa välillä kiertoilmalämmitin päälle.
Meillä on talvisin kylmä asunto. Nytkin päällä pieni lämpöpuhallin, aivan ihana talvisin.
Meillä on 23-24. Aiemmin ollut 24-25, mutta laskettiin energiansäästön takia asteella termostaattia. Omakotitalossa asutaan. Ja sähkösauna lämpiää edelleen sen 5krt/vko. En itseasiassa tuota yhden asteen lämpötilan laskua lukuunottamatta miettinyt säästämistä yhtään.