Onko teidän muiden kodeissa kylmä?
Meillä on nyt sisällä +18 astetta.
Palelee niin paljon. Pitäisi lähteä hakemaan liiteristä puita ja laittaa hellaan tulet.
Kommentit (69)
Ei ole. Meillä on koko talossa lattialämmitys, vesikiertoinen, mut ei se ole päällä kuin eteinen, kodinhoitohuoneessa ja pesuhuone. Pieni takka jossa päivittäin tunnelmatulet riittää hyvin. Ei nykyaikaisissa kodeissa tiedä onko ulkona -20 pakkanen vai plus asteita.
Kehutaanko täällä jo kodin lämmöllä?🤭🤣
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 17,5-18 astetta, oikein sopiva sisälämpötila talvella. Telkkaria katsoessa voi vetää viltin päälle jos palelee. En silti moiti niitä jotka haluavat pitää sisällä lämpimämpää, itse en taas tykkää kun kesällä on yli 22 asetta sisällä, se on minulle puolestaan liikaa.
Iglu voisi olla sopiva asumismuoto sinulle. Jossain napapiirin pohjoispuolella.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuitenkin mielissäni, että ei ole helvetinmoisia helteitä.
- ap
Onneksi ne helteet on taas tulossa kohta. Aah, siinä vasta nautintoa elämään :)
Mummonmökissä 40 neliötä ja huone korkeus 2m. Lämmitän puilla ja aamulla nostin 27 asteeseen ja 10 klapilla puita. Iltaan mennessä laskee 18 jolloin lämmitän uudelleen 27 ja siitä se laskee yön aikana taas 18 asteeseen. Sähköä menee vain jääkaappiin ja valoihin.
Vierailija kirjoitti:
Kun ulkona on yli kymmenen astetta pakkasta, niin onhan se ihan mukavaa, että kotona on lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ulkona on yli kymmenen astetta pakkasta, niin onhan se ihan mukavaa, että kotona on lämmintä.
Yli 20!! Ja sisälle jäätyy, en mää kestä
Ei ole. Juuri laitoin lattialämmityksen pienemmälle, kun mittari näytti 23,6C.
Vierailija kirjoitti:
Mummonmökissä 40 neliötä ja huone korkeus 2m. Lämmitän puilla ja aamulla nostin 27 asteeseen ja 10 klapilla puita. Iltaan mennessä laskee 18 jolloin lämmitän uudelleen 27 ja siitä se laskee yön aikana taas 18 asteeseen. Sähköä menee vain jääkaappiin ja valoihin.
Meillä oli ennen tuo. Iso leivinuuni keskellä siinä ja aina otsa hiessä, varpaat jäätyi kiinni lattiaan. Siinä ne olivat mummo ja pappakin asuneet, mutta onneksi se homehtui ja sitten rakennettiin uusi koti. Täällä ei sukkia tarvitse,eikä tiedä onko ulkona pakkasta vai lämmintä. Kyllä vanhat kodit ovat harvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- apOnneksi ne helteet on taas tulossa kohta. Aah, siinä vasta nautintoa elämään :)
No ei v*ttu tule! Pistä p*rseshortsit jäähylle!
"Heinäkuu Suomi 2023 lämpötilat vaihtelevat 16°C ja 20°C välillä. Se on täydellinen lämpötila.".
Ei varsinaisesti, kunhan pitää villasukkia ja pitkähihasta päällä levossa ollessa, siis jos rentoutuu vaikka sohvalla. Siivotessa tms on ihan hyvä olla t-paitasillaankin.
Kaksio kyseessä, keskiosassa asuntoa 20-21 astetta, makkari hiukan viileämpi. Sähköllä lämpiää, mulla on vielä edullinen sähkösopimus vuoden lopppupuolelle asti. Toki tulee silti maltillisesti lämmitettyä, mutta vielä raaskii saunaakin jne käyttää normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- apOnneksi ne helteet on taas tulossa kohta. Aah, siinä vasta nautintoa elämään :)
"Heinäkuu Suomi 2023 lämpötilat vaihtelevat 16°C ja 20°C välillä. Se on täydellinen lämpötila.".
Toukokuu - Elokuu. Koko tuon ajan voi koska tahansa olla odotettavissa mahtavia helteitä. Kohta se taas alkaa onneksi.
Miksi olisi? Jos on kylmä niin säädän keskuslämmitystä isommalle. Sisällä on juuri se lämpötila kuin haluan.
Täällä meillä on 22 astetta ja asumismuotona kerrostalo, lämpönä kaukolämpö, taloyhtiön hallitukselle annettu viime vuoden syksyn yhtiökokouksessa lupa käynnistää maalämpöhankkeen suunnittelu, ja remppa alkaa keväällä. Ei hetkeäkään liian aikaisin.
Mut joo, ei ole kylmä paitsi makkarissa jossa on 18 astetta ihan tarkoituksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Heinäkuu Suomi 2023 lämpötilat vaihtelevat 16°C ja 20tä °C välillä. Se on täydellinen lämpötila.".Toukokuu - Elokuu. Koko tuon ajan voi koska tahansa olla odotettavissa mahtavia helteitä. Kohta se taas alkaa onneksi.
Ymmärrän. Minua sen sijaan v*tuttaa helteet. Jos tykkää hikoilla ja että nahka on nihkeä niin ehkä kannattaisi asua muualla kuin Suomessa.
AP palelee, kun ei viitsi hakea liiteristä puita ja lämmittää?
Se on voi voi sitten.
Itse lämmitin eilen leivinuunin. Tänäänkin poltan pesällisen.
Hake palaa keskuslämmitysjärjestelmässä, tuvan uuni pidetään lämpimänä myös.
+19 ja ei ole mulla kylmä, villasukat, norjalainen villapaita, paksut legginsit ja villahousut, paksut thinsulate kynsikkäät.
Meillä on 2000-luvulla rakennettu talo. Vesikiertoinen lattialämmitys, ilmalämpöpumppu, neljä tulisijaa. Lämpötila n. 20 astetta. Mies tykkäisi noin 17 asteesta, työskentelee kylmävarastossa elintarviketeollisuudessa. Me muut ei tykätä, tää on parempi. Ja liian alhainen lämpötila aiheuttaisi kondenssiongelmia.
Haen näin pakkasilla 2 koppaa puita päivässä, tai joku lapsista hakee. Koska en ole tarkoituksellisesti yrittänyt päästä elämässä helpolla, minulla on siis useampia lapsia ja useita lemmikkejä. Puiden haku sujuu siinä samalla, kun käytän koirat pissalla päivän aikana. (Lenkitykset erikseen.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, miksi olisi? Lattialämmitys pitää varpaatkin lämpimänä :)
Säästä sähköä.
Mihin sitä säästää, ei oo mitää akkuja
Tämmöisiä mulukkuja on Suomi täynnä.
Että paskaako se muille kuuluu, kunhan itsellä vaan on hyvä olla.
Pese persees tollo!