Suomalaiset hurahtivat lääkkeeseen, jolla paino putoaa huimasti Leena, 58, paljastaa nyt villityksen varjopuolen
Ei voi olla niin, että jos joku normaalipainon rajoilla oleva haluaa laihduttaa 15 kiloa ja hänellä sattuu olemaan kukkaro kunnossa, lääkettä ei riitä meille sitä tarvitseville, sanoo vantaalainen Leena Vuorio. https://www.is.fi/terveys/art-2000009308831.html
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mikä paino, jos tuntee tarvitsevansa, antaa mennä vaan.
Ei verovaroja tälläiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino on yhteydessä masennuslääkkeisiin.
Nyt kannattaa pitää huolta siitä, että muistaa mikä ero on korrelaatiolla ja kausaliteetilla.
Vierailija kirjoitti:
Näissä uutisissa luodaan vastakkainasettelua kun annetaan ymmärtää että "villityksen" ansiosta Suomessakin normaalipainoiset laihduttaisivat Ozempicillä. Ei sitä noin vain Suomessa lääkärit määrää normaalipainoisille vaikka jossain päin maailmaa näin olisikin.
Silmiinpistävää on että jutun Ozempicia käyttävät haastateltavat kertoivat lihoneensa paljon masennuslääkkeiden seurauksena. Tämä on yksi merkittävä syy millä nämä monet muutkin reseptin saaneet esidiabetesvaiheessa olevat ovat lihoneet. Siitä pitäisi puhua enemmän, koska masennuslääkkeitä määrätään tosi yleisesti ja lääkärit usein sanovat että niitä voi huoletta syödä vaikka koko loppuelämän.
Psykiatrit on meillä ihan uskomattomia puoskareita. Minäkin aikoinaan sanoin, että lapsuudesta asti olen kärsinyt syömishäiriöistä ja silti annettiin vain lääkkeitä jotka passivoi täysin ja nostaa ruokahalua. Sitten sitä lihottiinkin parissa vuodessa 50 kiloa ja oltiin sen painon takia itsemurhan partaalla. Joka kerta kun raportoin painosta niin oltiin vain katsotaan. Ihan ihme sadistia porukkaa meillä terveydenhuollossa ja terveydestä ne ei välitä tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa pitää huolta siitä, että muistaa mikä ero on korrelaatiolla ja kausaliteetilla.
Aivan yhtä hyvin kuin on lääke laihtumiseen niin on olemassa lääke lihomiseen ja ne on masennuslääkkeet mitkä lihottaa koska lisäävat aivojen tarvetta hiilihydraatti-rasva yhdistelmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas joku itsensä riskiryhmään syönyt ahne boomeri kertoo miten kaikki lääkkeet kuuluu hänelle, maksajasta ei liene epäselvyyttä.
Ensinnäkään 58 vuotias ei ole boomeri. Opettele laskemaan. Toivotaan, ettet itse sairastu, vaikka mt-ongelmia sulla jo ilmeisetikin on.
Ok boomer.
https://www.tela.fi/2021/08/13/hoi-38-vuotias-tiesitko-kuuluvasi-suuree…
Lääkkeen toimitusvaikeudet on myyntikikka. Lääke saa näin paljon huomioo mediassa > lisää käyttäjiä, kun kaikkia kiinnostaa tämä ihmelääke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan valittaa. Kakkostyypin diabeetikot ovat itse aiheuttaneet sairautensa lihomalla ja paskoilla elintavoilla, joten heidän on aivan turha tuntea moraalista ylemmyyttä tähän toiseen ryhmään nähden.
Mullon BMI 17. Diabetes todettiin puoli vuotta sitten. Ei syömishäiriötaustaa.
Mistä alapeukut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä uutisissa luodaan vastakkainasettelua kun annetaan ymmärtää että "villityksen" ansiosta Suomessakin normaalipainoiset laihduttaisivat Ozempicillä. Ei sitä noin vain Suomessa lääkärit määrää normaalipainoisille vaikka jossain päin maailmaa näin olisikin.
Silmiinpistävää on että jutun Ozempicia käyttävät haastateltavat kertoivat lihoneensa paljon masennuslääkkeiden seurauksena. Tämä on yksi merkittävä syy millä nämä monet muutkin reseptin saaneet esidiabetesvaiheessa olevat ovat lihoneet. Siitä pitäisi puhua enemmän, koska masennuslääkkeitä määrätään tosi yleisesti ja lääkärit usein sanovat että niitä voi huoletta syödä vaikka koko loppuelämän.
Psykiatrit on meillä ihan uskomattomia puoskareita. Minäkin aikoinaan sanoin, että lapsuudesta asti olen kärsinyt syömishäiriöistä ja silti annettiin vain lääkkeitä jotka passivoi täysin ja nostaa ruokahalua. Sitten sitä lihottiinkin parissa vuodessa 50 kiloa ja oltiin sen painon takia itsemurhan partaalla. Joka kerta kun raportoin painosta niin oltiin vain katsotaan. Ihan ihme sadistia porukkaa meillä terveydenhuollossa ja terveydestä ne ei välitä tippaakaan.
Leipätyötä tekevät vaan.
Vierailija kirjoitti:
Sain uutisesta sen käsityksen, että kyseessä on reseptilääke. Jos sille normaalipainon rajoilla oleville on resepti kirjoitettu niin miten voidaan puhua ettei sitä tarvitse? Vai kirjoittaako jotkut lääkärit reseptejä potilaan toiveen mukaan "näin tällaisen tuolla netissä ja haluaisin kokeilla"?
Yksi tuttuni oli pyytänyt lääkäriltä reseptin tuohon lääkkeeseen ja myös saanut sen. Resepti siis kirjoitettiin potilaan toivomuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa se kansankielellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain uutisesta sen käsityksen, että kyseessä on reseptilääke. Jos sille normaalipainon rajoilla oleville on resepti kirjoitettu niin miten voidaan puhua ettei sitä tarvitse? Vai kirjoittaako jotkut lääkärit reseptejä potilaan toiveen mukaan "näin tällaisen tuolla netissä ja haluaisin kokeilla"?
Yksi tuttuni oli pyytänyt lääkäriltä reseptin tuohon lääkkeeseen ja myös saanut sen. Resepti siis kirjoitettiin potilaan toivomuksesta.
Onko ylipainoinen?
Iltaskeidan toimittaja taas laittaa omat kehnot tuotoksensa tänne keräämään mainostuloja. Melkonen journalistinen etikkka; ensin kirjoittaa vääristyneen artikkelin ja sitten hämmentää lisää pscaa täällä haukkumalla ihmisiä joista sen jutun kirjoitti. Hyvää työtä Sanomat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan valittaa. Kakkostyypin diabeetikot ovat itse aiheuttaneet sairautensa lihomalla ja paskoilla elintavoilla, joten heidän on aivan turha tuntea moraalista ylemmyyttä tähän toiseen ryhmään nähden.
BMI 17 = sulla kyllä on syömishäiriö. Oletko syönyt ne vähän terveellisesti vai monipuolisesti, vai light-limuja ja harkkuja? Diabetes tulee liiasta sokerista.
Inhoan kaikkia lightuotteita. Oon viettänyt sairaalassa niin paljon aikaa tutkimuksissa että kyllä
se olis tullut esille.
Diabetes tulee liiasta sokerista. Näin luultiin 60-luvulla.
En syö herkkuja. Oon aina ollut läpipasko
Vierailija kirjoitti:
Minua ällöttää tämä itsensä taaperon näköiseksi syönyt kansa. Poislukien tietysti ne joilla on syy lihavuuteensa oli ne sitten lääketieteelliset tai traumat, mutta kaikki muut, oikeasti mikä ihmisiä vaivaa?!
Yksinäisyys. Syöminen on ainoa lohtu ja mielihyvää tuottava asia.
Miten voi olla alle kuusikymppinen ihminen noin vaivainen. Omat sukulaiset mennä porskuttavat vielä kahdeksankymppisinä ilman isompia vaivoja, vaikka on elämässä ollut vastoinkäymisiä.
Nämä jutut todella motivoivat pitämään itsestä ja painosta huolta sekä fyysisesti että henkisesti! Puoli miljoonaa suomalaista käyttää masennuslääkkeitä ja ne tunnetusti johtavat lihomiseen. Tähän pitäisi puuttua!
Lääkäreillä on tiettyä ylimielisyyttä potilaisiinsa nähden, ja mielen lääkärit hoitavat mieltä, joka on heidän mielestään tärkeämpää kuin ruumiin hoitaminen. Pitäisi hoitaa ihmistä kokonaisuutena.
Minäkin kärsin muutama vuosi sitten unettomuudesta ja lääkäri ehdotti siihen ketipinoria. Siis mitä ihmettä! Ei minulla ollut skitsofrenias eikä bipoa vaan unettomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin ajattelin kun luin artikkelin. Eikös kakkostyyppi ole lähes aina seurausta huonoista elintavoista?
Meillä on sukurasite, että 2-tyyppi tulee vanhemmiten ellei nyt pidä ihan todella tiukkaa linjaa elintapojen suhteen. Siis pitäisi ihan kaikki herkut ja muu epäterveellinen karsia kokonaan. Mutta suurimmalla osalla ei taida mitään muita rasitteita olla kuin elintavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä tuota laihdutusinsuliinia tietenkään.
Tuskin lääkärini sitä edes määräis.
Hullu voi olla, muttei tyhmä.
Nuoret ei kestä enää mitään vastoinkäymisiä, on heti mieli hajalla. Mistä tämä johtuu?