Pitäisikö ilmiantaa joka kk perustoimeentulotukea saava ystäväni Kelalle? Voitti Nettiruletissa 3200e, mutta ei kuulemma aio ilmoittaa niitä mihinkään vaan nostaa "pimeästi"
Selittää jotain että "Eihän niistä rahoista sitten olisi mitään iloa, kun voiton verran vähennettäisiin perustoimeentulotukea monen kuukauden ajalta".
Aivan käsittämätön asenne....Eikö se ole "iloa" kun ei tarvitsisi hakea sitä toimeentulotukea???
Että voisi itse maksaa elämisensä???
Tyyppi meinaa vaan hakea perustoimeentulotukea jatkossakin kuten on saanut tähän mennessä jo vuosia, vaikka hänellä olisi itsekin nyt varaa maksaa elämisensa, Miten kehtaakin?!!
Kenelläkään tällaisen tai samantyylisen ilmiantamisesta?
Kommentit (25)
ai tällä kertaa tämmöinen satu siitä "kaverista". mitähän ap keksii seuraavaksi kun vähän väliä keksii samantyyppisiä
Ei sitä voi salata Kelalta, koska voitto on kotoutettava omalle pankkitililleen. Toimeentulotukea ei saa pariin kuukauteen. Ammattimainen pelaaminen vaikuttaa myös asumistukeen. Satunnainen veikkauksen voitto ei vaikuta, paitsi jos on eläkkeellä.
Olen voittanut yli 10 000, ja se huomioitiin toimeentulotuessa tulona 6kk ajan. Koin sen ajan vapauttavana, kun sai elää omilla rahoillaan, eikä tarvinnut hakea toimeentulotukea. Sain sen perään vielä parin kk pätkätyön, ja olin lähes vuoden poissa Kelan luukulta. Pystyin hankkimaan uusia vaatteita, pieniä kodinkoneita hajonneidrn tilalle, ja käydä mm.hierojalla. Kerrankin sai hetken elää, kuten keskipalkkainen palkansaaja.
Ihmiset helposti unohtavat, että Kelan huijaaminen on petos.
Puheet ovat puheita, mutta miten näyttää toteen toisen vilppi.
Itse olen huijannut kelaa menestyksekkäästi viimeiset 7 vuotta. Tukia saan 1300e netto joka kk ja sen lisäksi teen nettitöitä ulkomaiselle firmalle joista palkat(1460e netto per kk) menee ulkomaiselle tilille johon minulla on sirullinen maksukortti. Ettää byhyy moralisoikaa vaan, en välitä. Näin päihitän systeemin :) Ja tämänkin kirjoitan VPN:än takana.
Kysy ens viikolla joko pelasi pois. Ei kauaa tuo summa pelitilillä säily, jollei jäädytä pelaamista. Tai nosta heti pois.