Jos nyt yht'äkkiä huomaisit,että tilille on tupsahtanut 2000 euroa
Kävisitkö päivittäin hesessä tai mac donaldissa syömässä kerroshampurilaisaterian isolla colalla ja ranskalaisilla!
Kommentit (37)
En tietenkään. Jos noin tyhmästi käyttäisi rahat, niin ei ne kauan riitä.
Uh, en. Jossain hyvässä ravintolassa voisin ehkä käydä rahantulon kunniaksi.
Olen käynyt McDonaldissa viimeksi joskus viimevuosituhannella ja Hesessä ehkä kahdesti koko elämäni aikana, en todellakaan aloittaisi nyt.
En kävisi mainitsemissasi roskaruokapaikoissa, vaan aterioisin vain 5 tähden michelinravintoloissa kotikaupungissani.
Vierailija kirjoitti:
En kävisi mainitsemissasi roskaruokapaikoissa, vaan aterioisin vain 5 tähden michelinravintoloissa kotikaupungissani.
Eihän Jakomäessä sellaisia ole.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin silmälasit. T. Köyhä
Jos olet tarpeeksi köyhä niin voit saada maksusitoumuksen silmälaseihin Kelalta. Yläraja sankoineen ja linsseineen on muistaakseni 80 euroa ja yleensä maksusitoumus käy vain tietyssä kauppaketjussa.
En tekis mitään. Sinne ne jäis notkumaan tilille kaikkien muiden rahojen kanssa. Todennäköisesti en edes huomais koko asiaa.
Vierailija kirjoitti:
En tekis mitään. Sinne ne jäis notkumaan tilille kaikkien muiden rahojen kanssa. Todennäköisesti en edes huomais koko asiaa.
Eli olet edunvalvonnan alaisena.
Kysyit tätä joulukuussa, sanasta sanaan jopa.
Vastaukseni on yhä että en käyttäisi mitenkään vaan selvittäisin kenen ne rahat ovat.
Lätisin samantien rukalle laskettelemaan ja juhlimaan. Pari vuotta sitten voitin kenosta 5000 euroa. Lähdin heti rukalle viikoksi. Oli todella hieno reissu.
No en todellakaan. Ap on joko lapsi tai sitten yksinkertainen aikuinen. Normaali ihminen tajuaa ostaa oikeaa ruokaa kaupasta, maksaa laskuja tai laittaa rahat säästöön. Ja ihan oikeasti jos jostakin yllättäen tulisi mun tilille tuollainen summa, niin kyllä mä ihmettelisin mistä se tuli ja miksi. Jos vahingossa tullut mun tilille, niin se pitää palauttaa.
Kaikissa maksuissa tilille kerrotaan mistä raha on peräisin. Jos se tulisi paikasta josta en rahaa odota niin yhteydenotto pankkiin ja maksajalle asian suhteen jotta tilanne selviäisi. Tuollaisella kun voi olla juridisia ja verotuksellisia seuraamuksia vaikka olisikin tarkoituksellisesti minulle maksettu.
Ensimmäisenä selvittäisin onko raha todella tarkoitettu minulle vai onko joku vahingossa sen sinne laittanut.