Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kotiruokia yli 6kk:lle

14.11.2006 |

..eli kertokaahan hyväksi todettuja ruokaohjeita, millä valmistaa kotiruokaa yli 6kk ikäisille. :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein pojalle aika paljon soseita pakkaseen annoskokoina. mm. peruna-bataatti, peruna-porkkana ja peruna-parsakaali. Eli kuorin ja pilkoin kuutioiksi. Keitin, kaadoin osan keitinliemestä pois ja soseutin. Sitten kun aloitettiin lihat, niin keitin lihan (esim. kanan tai possun file), kaadoin keitinveden pois, jauhoin sauvasekoittimella ja pakastin tuorekelmunyyteiksi, jota oli sitten helppo sotkea suoraan soseeseen sulatettuina. Alkuun maustoin niin että keitin mukana esim. palan sipulia tai pippureita ja otin ne pois ennen soseutusta. Myöhemmin soseutin sipulit mukana ja maustoin esim. pippurijauheella tai valkosipulijauheella.

Toivottavasti tästä oli yhtään apua.

Terkuin 77mm ja poika 1 v 4 kk

Vierailija
2/2 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selaa viestejä monta sivua taaksepäin, siellä on " Jauheliharisoton ohje 6kk vauvalle" -otsikolla juttu, olen laittanut sinne monta reseptiä! Meidän poika syö niitä ainakin suu ammollaan! Nyt olen tehnyt esim. jauheliha- ja lohikeittoa niin että laitan tillin ym yrtit normaalisti ja lisään suolan kattilaan vasta kun olen ottanut vauvan annoksen erilleen toiseen astiaan ja soseutan sen siinä. Mutta selaa viestejä taaksepäin niin löydät ehkä vinkkejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla