Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihastumisen kemia. Millaisia tunteita ihastuminen teissä herättää?

Vierailija
05.01.2023 |

?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://thl.fi/fi/ajankohtaista/kampanjat/kesaterveys/rakastumisen-kemi…

Eikö ihastuminen ole vähän eri asia kuin rakastuminen?

Täysin eri. Tosin ne ovat vähän sellaiset ääripäät, joiden väliinkin mahtuu jotain.

Vierailija
22/36 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://thl.fi/fi/ajankohtaista/kampanjat/kesaterveys/rakastumisen-kemi…

Eikö ihastuminen ole vähän eri asia kuin rakastuminen?

On. Jos on rakastunut niin se toinen ihminen on tärkeintä maailmassa. Jos on ihastunut, niin silloin se ihminen ei välttämättä ole edes kovin tärkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kuin olis pienessä nousuhumalassa. Hihittelen ja lauleskelen yksinäni. Olen juuri ihastunut työkaveriin ja on sellainen hoopon mukava ja vähän sekava olo koko ajan. Ihan teinifiilis.

M45

Joo, siitä ne tunnistaa. Lauleskelevat iloisina, eivätkä huomioi miten muut ympärillä voivat.

Vierailija
24/36 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää koskaan, kiitos. Haluan elää rauhassa.

Vierailija
25/36 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa yleensä päähän. Ihastun aina vääriin tyyppeihin ja harvoin saan vastakaikua. Että vi tu tu s on se päällimmäinen tunne.

Vierailija
26/36 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kunnolla ihastuu, se on ihan pakkomielteinen tila, eikä silloin pysty keskittymään mihinkään, kun ajattelee koko ajan vain ihastuksensa kohdetta. Sitä käy ihan ylikierroksilla tavallaan, menettää yöunet ja ruokahalun. Ihastuminen herättää romanttisia tunteita, mutta myös epävarmuutta, ja ehkä epätoivoa.

Itse koin vähän aikaa sitten rajun ihastumisen, jota on kestänyt useamman kuukauden. Tämä ihastuksen kohde vain sattuu olemaan sen verran hankala luonne ja kaiken lisäksi jollain tapaa varattu, että vaikka olemme päätyneet harrastamaan seksiäkin, niin ihastumisen tunne on onneksi alkanut hiipua pikkuhiljaa. Hankalalla luonteella tarkoitan sitä, että kaikki yhteydenpito on tapahtunut koko ajan hänen ehdoillaan, eli kun itse ottaa yhteyttä, meillä on kivaa ja juttelemme monista asioista, mutta minun yhteydenottoni hän torppaa monesti todella tylysti.

Olen alkanut varomaan sanojani, enkä enää uskalla olla aloitteellinen millään

Jestas että kuullostaa tutulta, paitsi ettei minun ihastukseni ole varattu. Mutta hankala luonne kyllä ja yhteydenpito täysin hänen ehdoillaan. Juurikin torppaa minun keskustelun aloitukseni vastaamalla yhdellä sanalla lyhyesti ja tylysti, mutta jos itse aloittaa keskustelun, voimme viestitellä pitkäänkin. Samoin jos soitan hänelle, ei koskaan ole hyvä aika puhua, mutta kun itse soittaa minulle, niin saatamme jutella tunninkin. Ihastukseni on onneksi hiukan laantunut siitä pahimmasta kun ei voinut ajatella yhtään mitään muuta. En syönyt, en nukkunut, en voinut keskittyä mihinkään. Toivon että koko ihastus hiipuisi jo pikkuhiljaa pois, kun on niin hankalaa kaikin puolin! 

Vierailija
27/36 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastumisen tunteita.

Vierailija
28/36 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekaisesti monenlaisia tunteita, eikä todellakaan pelkästään positiivisia. Koko ajan käy jotenkin ylikierroksilla, ja lisäksi itselläni epävarmuuden tunne nousee voimakkaasti pinnalle. Vaikka on ihanaa, silti takaraivossa on ajatus, ettei ihastuksen kohde kuitenkaan oikeasti minusta välitä ja kaikki menee pieleen. Niin kuin yleensä meneekin.

Ei mene!

Vierailija
29/36 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isällinen ja äidillinen tunne.

Haluaa auttaa lastansa selviytymään pahassa maailmassa.

Sellainen suojelevainen ja huolehtivainen fiilis. Puolustaa pahoilta ihmisiltä, antaa eväitä selvitä elämässä, tsemppaa.

On taustalla niin kauan kuin tarvitaan, henkisenä tukena ja turvana.

Sitten kun lapsi seisoo omilla jaloillaan ja pärjää, menen pois hänen elämästään.

Sääli, kun koet että noin pyyteetön rakkaus on heitettävä menemään kun ihastuksen kohteellasi alkaa todella mennä hyvin elämässään...

Vierailija
30/36 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/36 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalat ahdistukset iskee tulille melko pian.

Vierailija
32/36 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakkaita sydänoireita pyörrytystä ja välitöntä ensiavun tarvetta.

Vierailija
33/36 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus, epätoivo ja v*tutus.

Vierailija
34/36 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mää muista enää.

Vierailija
35/36 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimakkaita sydänoireita pyörrytystä ja välitöntä ensiavun tarvetta.

Millaista ensiapua tarvitaan, tekohengitys?

Vierailija
36/36 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta kun nyt jotakuta aihe askarruttaa niin vastaan. 

Riippuu vähän siitä mihin ihmisessä ihastuu. Ulkonäköön, älyyn vai käden taitoihin. 

Ulkonäköön

Joko tiukkaa tuijotusta ja/tai naamasta varmaan näkee, että aahh, ihana, ihana, ihana. Silmät laajemee ja tajunta hämärtyy. Tekee kierolla tavallaan pahaa. Saattaa inspiroida eriskummalliseen käytökseen tai tekoihin. 

Älyyn

(en tarkoita nokkeluutta tai nohevuutta, ne on yhtä rasittavia) 

Yritän päästä keskustelemaan tai hyppään mukaan keskusteluun, toki yhteisistä mielenkiinnon kohteista. 

Käden taitoihin

Oppimismatka toisen tapaan ajatella ja mahdollisesti tiedon vaihdon ihanuus. Hiljaisuus hyvässä hengessä. Tämä on ehkä sellainen hengenheimolaisuus - ihastus.