Kulut nousee ja rahat ei vaan riitä
Inflaation takia ennenkin tiukassa olleet rahat eivät riitä. Onko muilla samoja ongelmia? Tämä tilanne vain pahenee, jos lainojen korot nousevat entisestään. Mistä sitten karsia? Vaikka säästäisin miten, tuntuu silti siltä, että menot vain kasvavat - ja nyt myös sähkön hinnan nousu painaa taskuissa. Onko kellään vinkkejä siihen, miten selvitä tästä tilanteesta?
Kommentit (480)
Vierailija kirjoitti:
On hankittava lisätuloja, jos rahat eivät riitä. Minä otin yhden tunnin iltasiivouksen päivätyöni lisäksi. Auttaa varmasti.
Sama, mutta työ on henkilökohtainen avustaja.
Meillä useampi pieni lapsi ja itse kotidointontuella (350e), mies töissä, mutta ei missään huippu palkkaisessa. Rahat kyllä riittää normaaliin tapaan, kun ei ole mitään ylisuuria asuntolainoja saatikka autolainoja siinä lisänä. Sähkösopimus uusittiin heinäkuussa 2v kiinteään, niin eipä tuokaan kummoinen ole. Kaupassa käydessä tulee enemmän nykyään mietittyä mitä oikeasti tarvitsee, niin sillä jo säästää ihan hyvin.
Noh olikos ihmettelijä ap:lla jotain muutakin ihmeteltävää
Minäpä olen onnistunut tiputtamaan perheeni ennestäänkin alhaisia ruokakuluja tuhannella eurolla per vuosi verrattuna kahden vuoden takaisiin kuluihin. (Pidämme kirjanpitoa kuluista). Eli vaikka ruoka on kalliimpaa kuin kaksi vuotta sitten, olen tarkalla rahan käytöllä saanut menoja vain pienennettyä. Mahtavaa! Kohta rahaa ei mene juuri muuhun kuin lainojen hoitoon ja bensaan, kun kaikessa muussa on onnistuttu kituuttamaan minimiin.
Me ollaan 8 v lyhennetty extraa asuntolainassa. Väh 1 kk verran vuodessa, ei paljoa, mutta kuitenkin.
Tuli se nornaali korontarkastusviesti.
Pankista kysyttiin miten pärjätään, kun niin ja näin.
Kysyin etkö katsonut tiliä ennem soittoa ja meidän historiaa
Nyt on kaikki mahdollinen myyty. Vuokrataan yhtä huonetta ulkkarille ja kellarikomeroita toiselle ihmiselle.
Anoppi jouluna kysyi voisinko myydä heidän mökin.
Tutkin ja realistinen hinta on n 50 000 e.
Antaa meille, miehelle ja mulle, vähän alle 10 t, kun kaupat on tehty.
Luepa Raamatusta Ilmestyskirjan 13.luku.
Onko teillä vastaavia kokemuksia?
Olen tässä pienessä aamukännissä kuunnellut Vesku Loirin nauravaa kulkuria repeatillä ja hekotellut erittäin kovaan ääneen. Faijakin huusi jo vähän aikaa sitten et lättys kii tai tuun hakkaa sun päätäs näppäimigasghafsgsafgöfsgajfsgöjfsgirg
Jos ap olet töissä, ei ainakaan hallitus riennä apuun. Punikit vie tuhkatkin pesästä
Ai että hävettää välillä olla suomalainen kun täällä uskotaan mieluummin jonkun mielikuvitusrikkaan luomiin mielikuviin kuin tutkittuun faktaan.
Mieluummin ne kuin kaljasieppo.
Fiksu ihminen laskisi kuluja tyhmä vain kitisee kuin rahat ei riitä. Aina löytyy pakkoja asioita joita ilman pärjää hengissä ja kun ottaa vähän sieltä vähän tuolta niin pienistä puroista kasaa iso joki
Milloin kulut laskee samalle tasolle mitä ne oli ennen koronaa ja ukrainan sotaa?