Kampaamohinnat karanneet käsistä
En puoleen vuoteen ole raskinut käydä kampaajalla ja alkaessani varata aikaa huomasin, että pitkien hiusten tyviväri ja leikkaus tulisi maksanaan lähes 200 euroa.
Aloin miettiä, että minä saan verojen jälkeen noin 2000 euroa kuussa käteen 20 työpäivästä, joten minun pitää tehdä 2 päivää töitä, jotta saan kampaamokäyntini maksettua. Kampaaja tekee töiyä 2 tuntia ja tietysti maksaa taas tuosta 200 eurosta omat veronsa ja kulunsa. Eihän tässä ole enää mitään järkeä!
Kommentit (206)
Mulla maksoi tuo yhdistelmä viimeksi 170 euroa. Tyviraidoitus pitäisi laittaa parin kuukauden välein. Tonni menisi kampaajaan vuodessa. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä tukanleikkuukoneita saa kympillä kaupasta ja värit myös.
Kampaajaa en ole tarvinnut kahteenkymmeneen vuoteen.
Töissä kyselevät että kenellä kampaajalla olet käynyt kun on niin
siististi leikattu.
Ei kyllä tulis mieleenkään itse alkaa säätämään tukan kanssa. Mulla on long bob, enkä mitenkään saisi niin siistiä jälkeä kuin kampaaja. Ei kaikki tykkää pitää nutturaa tai ponnaria. Kampaajalla käyn n. 3 kk välein, silloin kestoväri ja leikkaus, ei maksa yhteensä siis vuodessa kuin n. 500 € ja tämä Helsingissä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miesten hiustenleikkuun saa kympillä, niin varmasti joku leikkaa naistenkin hiukset alle 200 eurolla. Onko pakko käydä sillä kylän kalleimmalla kampaajalla?
Missä saa kympillä?
Viimeksi kun kävin, maksoi 33.5€/20min työ.
Eli satasen tunti.Seuraavalla kerralla otan sähkärin, putkarin tai vaikka autokoulun opettajan leikkaamaan, tulee halvemmaksi.
Miehiin erikoistuvilla partureilla on helppoa, kun tarvitsee osata vain pari mallia joita leikkaa kaikille. Ei mene kuin 10min per pää jos sitäkään, ja halvalla hinnalla asiakkaita on jonoksi asti. Naisilla taas hiukset ovat ties millä malleilla.
Käyn tutulla kampaajalla ehkä kerran 1,5 vuodessa ja käynti maksaa noin 60€. Useammin en raaski tukkaani sävyttää. Tiedän tuon hinnan olevan tosi edullinen, varsinkin kun minulla on pitkät hiukset, mutta silti liian kallista minun kukkarolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sille kampaajalle tuolipaikka ja aineet on maksuttomia, samoin esim. vesi ja puhdas pyyhe, jolla hiuksesi kuivata. Tuosta 200 eurosta kampaaja saa noin 16 e netto omalle tilille.
Vettä saa vitosella kuution ja uusi kylpypyyhe maksaa muutaman euron. Kampaajahinnat ovat täysin poskettomia. Miehille ei saa tuolla hinnalla myytyä muuta kuin karvakolmiota ja sillekkin on hyvin rajat markkinat. Varmaan se on jotenkin miehsten vika että naiset maksaa kampaamokäynnistä 200€. Jos kampaaja saa siitä itse vain 16€, niin joku muu saa ihan hemmetisti.
Niin saakin, ne aineet maksavat semmoisen 30-60 euroa, kampaamon vuokra+lämmitys+vesi jne. aika lailla nekin, pyyhkeitä ei osteta jokaista asiakasta varten, ne on tapana pestä , kampaamo pitää kalustaa, pitää olla virtaa laitteisiin, kassajärjestelmä maksaa jne. eli vaikka yhtä asiakasta kohti kuluja tulee esim. vuokrasta muutamia euroja, niin kun kerrot sen kaikilla pienillä kuluerillä, otat huomioon alvit ja vakuutukset jne., niin huomaat, että tekijälle ei isoa palkkaa jäänytkään.
Jos ajatellaan että yksi kampaamojakkara on kuukausikuluiltaan 2000€, sisältäen vuokran, sähköt vedet ja muut kiinteät kulut ja asiakkaita otetaan vastaan 21 päivää viikossa ja 8 asiakasta päivässä, eli työskennellään suunnilleen virka-aikana, niin se tekee 12€ per asiakas. Jos kaampaaja saa itselle 16€ ja vereoihin toinen mokoma. Mitä siihen asiakkaaseen käytetään, jotta laskua saadaan yhdestä kampaamokäynistä 200€?
Mua jaksaa ihmetyttää, miten yhä 2020-luvulla miehille hiusten leikkuu on halvempi kuin naisille. Ei hiusten pituus/malli ole sukupuolesta kiinni, monilla naisilla on lyhyet hiukset ja miehillä pitkät.
Käyn kampaajalla laitattamassa värin joka neljäs kuukausi ja leikkautan viiden viikon välein.Olen lyhythiuksinen.
On se vaan niin ihanaa kun hiukset ovat hyvin.
Täällä on varmaan tuhansia parturikampaajia. Mitä maksaa jos kevytyrittäjänä vuokraa jostain kapaamosta tai parturista tuolin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sille kampaajalle tuolipaikka ja aineet on maksuttomia, samoin esim. vesi ja puhdas pyyhe, jolla hiuksesi kuivata. Tuosta 200 eurosta kampaaja saa noin 16 e netto omalle tilille.
Vettä saa vitosella kuution ja uusi kylpypyyhe maksaa muutaman euron. Kampaajahinnat ovat täysin poskettomia. Miehille ei saa tuolla hinnalla myytyä muuta kuin karvakolmiota ja sillekkin on hyvin rajat markkinat. Varmaan se on jotenkin miehsten vika että naiset maksaa kampaamokäynnistä 200€. Jos kampaaja saa siitä itse vain 16€, niin joku muu saa ihan hemmetisti.
Niin saakin, ne aineet maksavat semmoisen 30-60 euroa, kampaamon vuokra+lämmitys+vesi jne. aika lailla nekin, pyyhkeitä ei osteta jokaista asiakasta varten, ne on tapana pestä , kampaamo pitää kalustaa, pitää olla virtaa laitteisiin, kassajärjestelmä maksaa jne. eli vaikka yhtä asiakasta kohti kuluja tulee esim. vuokrasta muutamia euroja, niin kun kerrot sen kaikilla pienillä kuluerillä, otat huomioon alvit ja vakuutukset jne., niin huomaat, että tekijälle ei isoa palkkaa jäänytkään.
Jos ajatellaan että yksi kampaamojakkara on kuukausikuluiltaan 2000€, sisältäen vuokran, sähköt vedet ja muut kiinteät kulut ja asiakkaita otetaan vastaan 21 päivää viikossa ja 8 asiakasta päivässä, eli työskennellään suunnilleen virka-aikana, niin se tekee 12€ per asiakas. Jos kaampaaja saa itselle 16€ ja vereoihin toinen mokoma. Mitä siihen asiakkaaseen käytetään, jotta laskua saadaan yhdestä kampaamokäynistä 200€?
8 asiakasta päivässä? Mulla menee aina kampaajalla reilu 3 tuntia. 8 on jo ihan utopiaa muilla kuin partureilla.
Olisihan se nyt aika erikoista, että kaikkien muiden olisi nostettava taksojaan hintojen nousun takia, mutta kampaajat eivät näin saisi tehdä.
Kampaajalla käynnistä en tingi.
Hiusten on oltavat hyvin leikatut. Hiuksilla on suuri merkitys koko olemukselle.
Kampaajallani Helsingissä lyhyille hiuksille väri,leikkaus,föönaus maksaa 85€
Maksan ihan mukisematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että jokainen kampaamokäynti kestää alle tunnin? 200e parturikäynnit on monen tunnin sessioita. Lisäksi päivään mahtuu asiakkaattomia juttuja, esim. paperihommia ja siivousta. Ja jos haluaa vielä tauot pitää niin laskutettavaa työtä on ehkä 6,5h päivässä.
Minulla on pitkät hiukset, väri + leikkaus noin 120€. Olen käynyt samalla kampaajalla n. 25 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaamot ostavat isoja määriä aineita sopimuskumppaneiden kautta, eri hinnoilla kuin kaupasta saat itse, eikä tuollainen kustannus mene lähellekään yhteen asiakkaaseen, niistä määristä riittää useisiin asiakkaisiin. Kampaamoa ei tarvitse kalustaa kokonaan uudelleen joka vuosi. Tilan kustannukset varmasti eroavat kampaamoilla paikkakunnasta ja sijainnista riippuen, eipä silti näytä nuo 200€ hinnat vain isoimpien keskustojen kampaamoihin rajoittuvan. Kallis on hinta sijainnista riippumatta.
Oma kampaamoni: leikkaus ja pesu noin 50 e. 500 m päässä tuosta olevassa ns. merkkiketjussa voisi olla jo yli satasen. Kannattaa kilpailuttaa ja vertailla hintoja!
Eräs nainen kertoi minulle, että hän on lähes aina lyhentänyt hiuksensa itse.
Ajattelin että OHHOH ...
No , nyt kun kaikessa joudun säästämään, niin päätin viime kesänä että kyllähän sitä minäkin opettelen lyhentämään omat hiukseni.
Ja kun aina ei ees Kampaaja leikkaa niin kuten haluan.
Nyt olen lyhentänyt hiukseni itse. Minulla on lyhyt polkkatukka. Silleen että nappikorvikset näkyvät korvissa.
Vaatii hyvät ja terävät sakset.
Takaa lyhennä WC:n taitto peilistä katsoen.
Nyt alkaa jo rutiinilla mennä .
Lyhennän hiukseni noin kerran kuukaudessa, helpompi lyhentää kun eivät ole pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt meni sun laskut päin percettä..väitätkö että kampaajat pääsevät rikastumaan työllään? Mieti nyt, koko päivä seisten työskentelyä, ei niin ergonomisissa asennoissa, käsillä tekemistä..Kyllä minä maksan mielelläni kampaajalle tehdystä työstä. Käsityöammatti, jota ei roboteilla hoideta.
Koko väri ja leikkaus 100 euroa. Käy lähiön kampaamossa. Isot keskustan kampaamot jätä väliin.
T. Tampere
OK, kampaaja.
Mutta, käynti teillä on kalliimpaa, kuin käydä yksityisellä erikoislääkärin vastaanotolla.
Kuka sitten hyötyy, kenelle nuo rahat menevät, kun ei kerta kampaajalle- jos vähennetään tarvikkeet?
Vuokra? Alv?
Eikö kampaamoiden alvia vähennetty joku aika sitten? Tavoitteena omi, että Alvin vähennys siirrettäisiin asiakkaan maksamaan hintaan, ja sillä olisi saatu enemmän yrittäjiä alalle ja asiakkaita käyttämään enemmän kampaamopalveluita?
Seuraus oli kuitenkin se, että kampaajat laittoivat ko vähennyksen omaan pussiinsa.
Esim jenkeissä on kampaamoita, missä voit käydä pesettämässä ja föönäyttämässä hiuksesi. Onko siellä halvempaa?