Kampaamohinnat karanneet käsistä
En puoleen vuoteen ole raskinut käydä kampaajalla ja alkaessani varata aikaa huomasin, että pitkien hiusten tyviväri ja leikkaus tulisi maksanaan lähes 200 euroa.
Aloin miettiä, että minä saan verojen jälkeen noin 2000 euroa kuussa käteen 20 työpäivästä, joten minun pitää tehdä 2 päivää töitä, jotta saan kampaamokäyntini maksettua. Kampaaja tekee töiyä 2 tuntia ja tietysti maksaa taas tuosta 200 eurosta omat veronsa ja kulunsa. Eihän tässä ole enää mitään järkeä!
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sille kampaajalle tuolipaikka ja aineet on maksuttomia, samoin esim. vesi ja puhdas pyyhe, jolla hiuksesi kuivata. Tuosta 200 eurosta kampaaja saa noin 16 e netto omalle tilille.
Vettä saa vitosella kuution ja uusi kylpypyyhe maksaa muutaman euron. Kampaajahinnat ovat täysin poskettomia. Miehille ei saa tuolla hinnalla myytyä muuta kuin karvakolmiota ja sillekkin on hyvin rajat markkinat. Varmaan se on jotenkin miehsten vika että naiset maksaa kampaamokäynnistä 200€. Jos kampaaja saa siitä itse vain 16€, niin joku muu saa ihan hemmetisti.
Mies on vähentänyt parturissa käyntiä ja säästö on huomattava. Ostettiin kunnollinen hiustenleikkuukone ja hiusmalli vaihtui sellaiseksi jota ei tarvitse kokoajan saksia, ajan vain sivut muutaman viikon välein ilman tallaa.
Sääliksi käy parturi-kampaamoyrittäjiä mutta jostain on pakko tinkiä.
Mitä ihmettä?
Kävin viime kesänä kampaajalla ekaa kertaa vuosiin ja meni 23 €.
Hiukset takamukselle ja leikattiin long bob -malliin + etuhiukset.
En värjännyt kuten en muutenkaan tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sille kampaajalle tuolipaikka ja aineet on maksuttomia, samoin esim. vesi ja puhdas pyyhe, jolla hiuksesi kuivata. Tuosta 200 eurosta kampaaja saa noin 16 e netto omalle tilille.
Maksuttomia ainakin autokorjaamoon verrattuna. Tuolin hinnalla saa ehkä hylsysarjan, sillä ei vielä paljon tienata.
Auton perus öljyvaihto on noin 200€ ja siihen sisältyy 60€ ylihintaista öljyä ja toimenpiteeseen menee aikaakin pari tuntia. Tekemiseen vaaditaan lisenssoidut ohjelmistot, työkaluja, hallitilaa, nosturit sun muuta. Autohuolto onkin yleisesti tunnettua rosvoamista, mutta kampaamot ovat vielä kalliimpia ja siinä maksetaan enemmän tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä?
Mistä saa mallinmuutosleikkauksen noin halvalla? Tuosta ei kyllä jää kampaajalle itselleen mitään käteen.
itse en käy enää kampaajilla sen kalleuden vuoksi. Keksin muitakin rahankäyttökohteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä?
Mistä saa mallinmuutosleikkauksen noin halvalla? Tuosta ei kyllä jää kampaajalle itselleen mitään käteen.
Ihan oman kunnan pieni kampaamo jossa oli kolme kampaajaa töissä. Marssin sisään ilman varausta. En nyt viitsi nimeä sanoa kun yksilöi liikaa mutta ei mikään ketju. Leikattu pätkä meni peruukiksi mutta odotin että olisi silti laskuttanut enemmän kun oli mallinmuutoskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miesten hiustenleikkuun saa kympillä, niin varmasti joku leikkaa naistenkin hiukset alle 200 eurolla. Onko pakko käydä sillä kylän kalleimmalla kampaajalla?
Missä saa kympillä?
Viimeksi kun kävin, maksoi 33.5€/20min työ.
Eli satasen tunti.Seuraavalla kerralla otan sähkärin, putkarin tai vaikka autokoulun opettajan leikkaamaan, tulee halvemmaksi.
Hiusten tasaaminen kampaajalla. 7 minuuttia, 25 euroa.
Jos leikattaisiin aivan samoin kuin miehen hius, hinta olisi silti triplat.
Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Kuule ap, ainakaan minun kampaajani ei ole nostanut hintoja.
Ei ole nostanut hintoja, siitä huolimatta, että sähkön hinta ja veden hinta on noussut.
Ei siitäkään huolimatta, että hänen kampaamo tukusta ostamansa, hiusten väriaineet, permanenttiaineet, shampoo ja hoitoaineet ovat nousseet.
Hän ostaa myös myös kammat, harjat, hiusten leikkaukseen sopivat sakset, ja miesten parranajoon ja hiusten leikkaukseen, sopivat välineet, kampaamo tukuista.
Kenenkään kampaajan työvälineet, niin kihartimet, erilaiset sakset, partakoneet, föönäys laitteet, eivät kestä ikuisuuksia. Ne on uusittava vähintään vuoden, kahden välein.
Voi olla, että itse olen onnekas, tässä suhteessa.
Käyn parturi-kampaajalla, joka pitää liikettään liikettään oman kotitalossa.
Näin ollen, tämän yrittäjän ei tarvitse maksaa suuria vuokria kampaamo tiloistaan.
Joten jo sekin näkyy, halvempina hintoina hänen töissään.
Meidän koko perhe käyttää tätä kotikampoomia, siis minä, mieheni ja lapset.
Samoin useat asuvat omakoti-kerrostalot asukkaatkin.
Ja jokainen varmasti käsittää sen, ettei mikään kampaamo tai mikään muukaan yritys, pysty toimimaan, jos toiminta on jatkuvasti tappiollista.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, täysin ylihinnoiteltu ala, kun alkaa jo putkarin tai sähkärin hintojen yli palvelut mennä! No, taitavat saada nyt maistaa omaa lääkettään, myynnissä oleviin yrityksiin putkahtelee kampaamoja nimittäin kuin sieniä sateella, kun ihmiset tinkii menojaan tärkeämpiin asioihin kuten esim sähköön ja kasvaneisiin ruokakustannuksiin, ihan oikein njäh!
Ja silti mulla on vähän sellainen käry, että sähkärit nostaa isompaa palkkaa heittämällä, kuin kampaajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettä saa vitosella kuution ja uusi kylpypyyhe maksaa muutaman euron. Kampaajahinnat ovat täysin poskettomia. Miehille ei saa tuolla hinnalla myytyä muuta kuin karvakolmiota ja sillekkin on hyvin rajat markkinat. Varmaan se on jotenkin miehsten vika että naiset maksaa kampaamokäynnistä 200€. Jos kampaaja saa siitä itse vain 16€, niin joku muu saa ihan hemmetisti.
Ja huomioitava sekin että ei se kampaaja palvele vain sinua sillä 200 euron käynnilläsi, vaan yleensä laittaa montaa asiakasta samaan aikaan kun osalla vaikuttamassa väriaineet ,niin palvelee toisia, joilta kaikilta sitten kerää sen 200€, posketonta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, täysin ylihinnoiteltu ala, kun alkaa jo putkarin tai sähkärin hintojen yli palvelut mennä! No, taitavat saada nyt maistaa omaa lääkettään, myynnissä oleviin yrityksiin putkahtelee kampaamoja nimittäin kuin sieniä sateella, kun ihmiset tinkii menojaan tärkeämpiin asioihin kuten esim sähköön ja kasvaneisiin ruokakustannuksiin, ihan oikein njäh!
Ja silti mulla on vähän sellainen käry, että sähkärit nostaa isompaa palkkaa heittämällä, kuin kampaajat.
Meidän kadulla komeimman talon omistaa parturikampaaja. Hyvin tuntuu tienaavan. Miehensä on vihtorina kotona, ei käy töissä.
Timmasta löytyy Helsingissäkin ko. palveluita alkaen 110 €, ei kaikki veloita noin paljon! Kannattaa vertailla paikkoja.
Ymmärrän että kampaajankin kulut ovat kaikinpuolin nousseet ja moni kampaaja ei rahasta huvikseen tai elä herroiksi. En kuitenkaan koe että hiusväri ja leikkaus olisi yli 200eur arvoinen joten nykyään ostan värit kaupasta ja saksin latvoja itse. Pitkät ja kihartuvat hiukset antaa paljon anteeksi joten ei ole niin tarkkaa onko latvat ihan suoraan leikattu.
Jostain on tingittävä, itse olen jättänyt kahviloissa käynnit. Kampaamossa käyn 3x vuodessa a150€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin saakin, ne aineet maksavat semmoisen 30-60 euroa, kampaamon vuokra+lämmitys+vesi jne. aika lailla nekin, pyyhkeitä ei osteta jokaista asiakasta varten, ne on tapana pestä , kampaamo pitää kalustaa, pitää olla virtaa laitteisiin, kassajärjestelmä maksaa jne. eli vaikka yhtä asiakasta kohti kuluja tulee esim. vuokrasta muutamia euroja, niin kun kerrot sen kaikilla pienillä kuluerillä, otat huomioon alvit ja vakuutukset jne., niin huomaat, että tekijälle ei isoa palkkaa jäänytkään.
Hyviä tukanleikkuukoneita saa kympillä kaupasta ja värit myös.
Kampaajaa en ole tarvinnut kahteenkymmeneen vuoteen.
Töissä kyselevät että kenellä kampaajalla olet käynyt kun on niin
siististi leikattu.
Parturikampaajat ovat ahneita. Eihän siitä ole kovin pitkään kun kokeiltiin alv alennusta kampaamoille, mutta siinähän kävin niin että hinnat eivät laskeneet yhtään, vaan koko alv-etu sujahati kampaajien taskuun.
Onneksi ei kuulu välttämättömyystpalveluihin ja voi skipata kokonaan.
Vaikka miesten leikkaukset ovat murto-osa naisten kampaamohintoihin verrattuna, lopetin jo vuosia sitten parturikäynnit älyttömien hintojen vuoksi. Ja kun yritin säästää valitsemalla koneajon ja pyysin kahta eri mittaa, sainkin valtavan ripityksen miten juttu muuttuisi sitten leikkaukseksi ja siitä perittävä hinta on yli tuplat. Tämä oli se viimeinen niitti ja ajan itse koneella. Pitäkää tunkkinne ahneet.