Kuinkahan moni on tehnyt lapsensa pelkästään siksi,
että pariskunnan oletetaan niin tekevän?
Lueskelin tuota eilistä ketjua liittyen lakialoitteeseen mallia 3+3+3 -> isätkin kotiin -> naisten tasa-arvon edistys.
Ihmettelen, että miksi niinkin suuresta lahjasta, kuin lasten saamisesta viitsitään edes tehdä tasa-arvokysymystä? Tunnutaan vääntävän asia sellaiseksi, että naiset pakolla tekee niitä lapsia ja väen väkisin jää sinne kotiin makaamaan kauhean taakan kanssa. Ja miehiä sitten kivitetään, kun he käyvät naisen äitiysloman ajan töissä ja polkevat siten naisten tasa-arvoa työmarkkinoilla. Älytöntä, sanon ma! Lasten saaminen (jos niitä ylipäänsä onnistuu saamaan) on jokaisen parikunnan välinen asia, ei mikään yhteiskunnan ja feministien hörhöilykohde.
Kommentit (14)
Älä sitten odota siihen mitään yhteiskunnan tukiakaan meidän veronmaksajien rahoista!
ketään pakoteta ottamaan tukia. Niistä voi isä ihan vapaasti luopua.
ja ne miehetkö ei sitten ole?
Ap, paljonko sinulla on ikää, paljonko työhistoriaa takana, millä palkalla?
Ja nämä naiset ovat, suurin osa, ehtineet tienata ihan reippaasti itsekin niitä verorahoja ansaitakseen tuloihin perustuvaa äitiyspäivärahaa. Eikös? Miten se sitten on vain teidän veronmaksajien lompsasta pois?
Älä sitten odota siihen mitään yhteiskunnan tukiakaan meidän veronmaksajien rahoista!
Olet muuten erittäin paljon velkaa feministeille ja heidän hörhöilyilleen.
vaikka haluaisivat. Ja tämä ei johdu työnantajasta vaan lasten äidistä! Monet naiset pitävät itseään ehdottoman ensisijaisena lapsen hoitajana ja vanhempainvapaa nähdään ilman muuta naisen "omaisuutena". Lähipiirissäkin olen huomannut, miten jotkut naiset eivät voi kuvitellakaan, että mies saisi jäädä kotiin lapsen kanssa, edes jokuseksi kuukaudeksi. Sillä ei ole mitään merkitystä imettääkö nainen vai ei. Ja toisaalta täytyisikin olla harvinaisen huonoruokainen 9-kuinen, jossei 8-9 tuntia pärjäisi ilman rintamaitoa.
Ihan tasa-arvoisesti miehen kanssa ajateltiin, että olisi perheen perustamisen aika. Että tässä mielessä lasten saaminen kai sitten onkin tasa-arvoasia, hmm.
On meilläkin lähipiirissä YKSI äiti, joka omii lapset ja ei ole antanut lasten isän kantaa vastuutaan. Ja ainakin ulkopuolisen silmin, mieskin nauttii siitä tilanteesta. Tokihan en tiedä mitä hän syvällä sisimmässään tuntee, kun ei tarvitse tehdä muuta kuin käydä työssä ja vapaalla juoda ja mällätä. Se muuten varmaan juokin siksi, kun ei vaimo anna lapsia miehen vastuulle.
Kuis se tämä äitiyslomasysteemi, kun en ole niin tarkkaan perehtynyt. Kai sekin on jonkin "taiston" takana, että nainen on sitten viimein saanut sitä ansaittua vapaata 9 kuukautta vauvan hoitoon? Luulisin...
"Ihan tasa-arvoisesti miehen kanssa ajateltiin..." <- feminismi = tasa-arvo.
Jos tasa-arvoa ei olisi, sinä olisit voinut olla raskaana jo alaikäisenä jos miehesi niin olisi halunnut.
niin, "feministien" ansiosta sinä olet nostanut äitiys- ja vanhempainrahaa.
tasa-arvoa tosiaankaan tarvitsee! Naisilta vain pois äänioikeus, oikeus koulunkäyntiin ja opiskeluun, jne. Kun sehän on turhaa feministien hörhöilyä vain! Ei jessus, kun joiltain naisilta voi puuttua AIVOT!!!
jota rahoitetaan julkisin varoin ja työnantajapuolen järjestelyin, voi olla vain 'perheiden oma asia'. Perheiden oma asia on, jos jompikumpi vanhemmista irtisanoutuu työstään ja jää kotiin hoitamaan lapsia ilman mitään tuloja. Ja siihenhän ei mikään taho yritä nyt puuttua.
Jos joku, niin yksityinen on poliittista. Vanha sanonta, mutta pitää paikkansa. Mistä näitä näköalattomia naisia oikein löytyy? Ei ainakaan minun ystäväpiiristäni.
"Höyrypäiset feminismit", "sovittiin miehen kanssa", "en mä ole ainakaan tarvinnut feminismiä lapsen tekoon".
Minä pystyn olemaan uraäiti vain ja ainoastaan edellisten feministipolvien takia ja olen heille siitä ikuisesti kiitollinen. Minulla on sekä työ että perhe ja sen yhdistäminen onnistuu aikasempien naissukupolvien työn johdosta.
"Perheen sisäinen asia", voi tsiisus.
että meillä nykypäivän äideillä on vara VALITA työn ja kotonaolon välillä. Tietenkään systeemi ei ole täydellinen, sitä ei kai kukaan väitä.
Äitien työssäkäynnillä tai käymättömyydellä on kyllä kansantalouden kannalta merkitystä, sitä ei käy kiistäminen, vaikka itsekään en pidä ajatuksesta, että heti vanhempainvapaan jälkeen "kannustetaan" töihinpaluuseen.
Et tosiaankaan tiedä edes tämän hetkistä "äitiyslomatilannetta" Eihän pakollinen äitiysloma ole kuin 105 päivää, eli noin neljä kuukautta. Sitten alkaa vanhempainvapaa, joka on kumman vanhemman vain pidettävissä. Ja näin on ollut ainakin 10 vuotta. Sitä vain kutsutaan äitiyslomaksi, koska oletetaan (niin, en tiedä kuka olettaa), että äiti on ilman muuta koko sen ajan kotona.