Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaverit jää hengailemaan

Vierailija
05.01.2023 |

Lapsen kaverit jää hengailemaan meille vaikka oma lapsi lähtenyt harrastukseen, isälleen jne .. Onko tää ihan yleistäkin? En ole raaskinut lähettää poiskaan. Kyseessä pienet alakoululaiset.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen havainnut samaa eli vaikka sanon, että nyt Rasmus on sinunkin aika lähteä kotiin, niin Rasmus sanoo, että ei tarvitse, äiti soittaa sitten, kun pitää lähteä. Kun sanon, että Leo lähtee nyt harrastukseen ja sinä jäät sitten tänne vain minun kanssani, niin vastaus on, että ei se haittaa, mä pelaan pleikkaa sen aikaa. Jos käskee lähtemään eli ei ole enää edes ystävällinen, niin Rasmus jää pihalle norkoilemaan, koska omassa kodissa ei ole ketään klo 18 aikoihin.

Sanot että Rasmusnalle/Veeti/Jonne lähtee nyt omaan kotiinsa siitä pihalta norkoilemasta. Ei kai se niin tyhmä ole, ettei kotioveaan osaisi avaimella avata.

Mutta mitä siellä kotona on vastassa?

Mitä väliä sillä on? Minä huolehdin loppupeleissä vain omista lapsistani. Eikä tuon ikäinen ole enää niin hölmö, ettei paria tuntia yksin pärjää.

Jos äidillä ja isällä on kotona "muuta puuhaa" ja lapselle on sanottu, että ei voi tulla vasta kuin sanotaan. Että mene vaikka Leolle.

Ei kenelläkään ole velvollisuutta huolehtia toisten pennuista. Menköön kotiinsa yksin, kai heillä nyt kotiinsa oma avain on.

Vierailija
22/26 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen havainnut samaa eli vaikka sanon, että nyt Rasmus on sinunkin aika lähteä kotiin, niin Rasmus sanoo, että ei tarvitse, äiti soittaa sitten, kun pitää lähteä. Kun sanon, että Leo lähtee nyt harrastukseen ja sinä jäät sitten tänne vain minun kanssani, niin vastaus on, että ei se haittaa, mä pelaan pleikkaa sen aikaa. Jos käskee lähtemään eli ei ole enää edes ystävällinen, niin Rasmus jää pihalle norkoilemaan, koska omassa kodissa ei ole ketään klo 18 aikoihin.

Sanot että Rasmusnalle/Veeti/Jonne lähtee nyt omaan kotiinsa siitä pihalta norkoilemasta. Ei kai se niin tyhmä ole, ettei kotioveaan osaisi avaimella avata.

Mutta mitä siellä kotona on vastassa?

Mitä väliä sillä on? Minä huolehdin loppupeleissä vain omista lapsistani. Eikä tuon ikäinen ole enää niin hölmö, ettei paria tuntia yksin pärjää.

Jos äidillä ja isällä on kotona "muuta puuhaa" ja lapselle on sanottu, että ei voi tulla vasta kuin sanotaan. Että mene vaikka Leolle.

Lasun paikka siinä tapauksessa, jos ei kotiinsa saa lapsi mennä. Heitteillejättö vanhempien taholta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä vielä. Kyllä olen sanonut, että pitäisikö sun Pekka lähteä kotiin, mutta Pekka tosiaan vastaa että sitten vasta kun äiti soittaa. Välillä olen kyllä sanonut, että on mentävä kotiin. Välillä olen antanut jäädä meille. Kyseessä 8 v. lapset, joten jotenki on käynyt sääliksi kun haluavat mun kanssa jäädä hengaamaan.

Vierailija
24/26 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaa kokemusta on, joku "rasmus" meinaa jäädä, vaikka omat lapset lähtee harrastuksiin. Kotiin olen passittanut,tai muun kaverin luo. Valitettavasti tiedossa oli, että yksikin 8v oli sit aina yksin kotona siihen saakka, kun yh-äiti pääsee klo 21.30 töistä kaupasta. Sai se meillä muuten lähes aina olla, mutta se 1pv viikossa pitäis kyllä äidin hoitaa vaikka joku lapsenvahti, jos on itsellä työvuoro (varmaan lapsikin osaa kotona kertoa, että torstaisin kaverilla on harrastusilta).

Vierailija
25/26 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Olen havainnut samaa eli vaikka sanon, että nyt Rasmus on sinunkin aika lähteä kotiin, niin Rasmus sanoo, että ei tarvitse, äiti soittaa sitten, kun pitää lähteä. Kun sanon, että Leo lähtee nyt harrastukseen ja sinä jäät sitten tänne vain minun kanssani, niin vastaus on, että ei se haittaa, mä pelaan pleikkaa sen aikaa. Jos käskee lähtemään eli ei ole enää edes ystävällinen, niin Rasmus jää pihalle norkoilemaan, koska omassa kodissa ei ole ketään klo18 aikoihin."

Oma vanhempi on lapsestaan ensisijaisesti vastuussa. Piste.

Nykyään nämä omituiset huoltajat alkavat lisääntymään jotka luottavat siihen että kyllä joku siitä mun lapsesta huolen pitää tai sitten kyllä se ittekkin pärjää (vaikka olisi ihan pieni vielä!!).

Halveksin syvästi pascoja vanhempia, joka ovat hommanneet lapsen tähän maailmaan mutta siinäpä se eikä huolehdita omasta lapsesta. Kyllä se pärjää.

Vierailija
26/26 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ]Vähän samaa kokemusta on, joku "rasmus" meinaa jäädä, vaikka omat lapset lähtee harrastuksiin. Kotiin olen passittanut,tai muun kaverin luo. Valitettavasti tiedossa oli, että yksikin 8v oli sit aina yksin kotona siihen saakka, kun yh-äiti pääsee klo 21.30 töistä kaupasta. Sai se meillä muuten lähes aina olla, mutta se 1pv viikossa pitäis kyllä äidin hoitaa vaikka joku lapsenvahti, jos on itsellä työvuoro (varmaan lapsikin osaa kotona kertoa, että torstaisin kaverilla on harrastusilta)."

8v yksin kotona joka päivä ilta puolikymmeneen saakka?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme