Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homeopatia - voinko odottaa vauvan korvatulehduskierteen loppuvan?

Vierailija
14.11.2006 |

Olen epätoivoinen. 6 kk ikäisellä vauvalla on jo viides antibioottikuuri menossa korvatulehduksiin yms. hengitystiesairauksiin. Viimeisin amoxilliciinikuuri ei tehonnut, joten kuuri vaihdettiin zithromaxkuuriin (vahva laajavaikutteinen antibiootti). Ja sori jos kirjoitan kuurien nimet vähän väärin, en jaksa kaivaa reseptejä esille.

Useampi tuttu on suositellut homeopaattia ja niinpä toivottomana kävin erään homeopaatin vastaanotolla. Haastattelu oli perusteellinen ja hän määräsi jotain pulsatilla- tms. valmistetta. Maistoin itse yhden pillerin purkista, pelkältä sokerilta maistui.

Ihan on hölmö olo, aivankuin olisin käynyt poppatohtorilla. Annoin valmisteen vauvalle ja odotan ihmettä tapahtuvaksi. Olen ehkä edesvastuuton, mutta en jaksa enää vauvan kärsimyksiä ja itkua.

Mitä kokemuksia muilla homeopatiasta, minulle pelkkää mystiikkaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta naapurin kahdelta korvatulehduskierrelapselta loppui tulehdukset! Kannattaa kokeilla!

Vierailija
2/13 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon riippuu myös siitä, minkälaisen koulutuksen homeopaatti on saanut. Yksi tuntemani lääkäri on myös homeopaatti, ja hän on opiskellut sitä varten homeopatiasta usean vuoden ajan lääkäriopintojen lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et imeytetään niihin sokerirakeisiin. Auttavat vuorenvarmasti jos lääke vain on oikea.

Vierailija
4/13 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tutustunut homeopatiaan vuonna 98 ja vuosi vuodelta uskon siihen enemmän ja enemmän. Olen saanut käännytettyä myös skeptikko mieheni uskoni puoleen, myös isäni. Äitikin jo puolivälissä tulossa.

Mikäli homeopaatti oli ammattitaitoinen uskon, että korvatulehduskierro on katkaistavissa. Voi olla, että ne eivät lopu tähän tulehdukseen, eli ei pidä ihmetellä, jos se tulee vielä kerran. Mutta ennen pitkää ne loppuvat.

Kaiken a ja o on ammattitaitoinen homeopaatti. Lääkeaineen valinta kun riippuu yksilöstä itsestään, eli ei ole mitään yleispätevää ainetta.

Vierailija
5/13 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella oli jo aika varattuna putkitukseen, mutta sen saimme perua, koska tulehdukset loppuivat. Nykyisin ovat varsin terveitä koululaisia.

Molemmat lapset saivat omat " lääkkeet" . Eli homeopatia on todella yksilöllistä hoitoa. Aina ei tuloksia kuitenkaan synny heti. Joskus joudutaan vaihtamaan lääkitystä, mutta varmasti pääsette ammattitaitoisen homeopaatin avulla kierteestä eroon!

Vierailija
6/13 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulla lisää kokemuksia homeopatiasta ja korvatulehduksista!

Vierailija
7/13 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin aikoinaan homeopaattista Chamomillaa vauvan hampaanpuhkeamiskipuihin. Vaikutus oli dramaattisen tehokas.

Vierailija
8/13 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuollainen määrä antibiotteja tuhoaa suoliston maitohappobakteereita ja sillä voi ehkä olla vaikutusta kierteen syntymiseenkin. Minä syötin joulukuussa viimeisimmän korvatulehduslääkityksen jälkeen pojallemme viikon kuurin Lactosil-maitohappobakteereita. Kumma kyllä ei ole korvatulehdusta ollut kolmeen kuukauteen, eikä tarttunut pikkusiskon noro-virus, sitä ennen oli kuusi korvatulehdusta kuukauden välein.

Kolmen viikon päästä on erikoislääkäri, saa nähdä sitten mitä se sanoo....

Vierailija
9/13 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes äitiä, kun jotain voi tehdä.

Vierailija
10/13 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usin pelkkä kipulääke (parasetamoli) riittäisi, mutta lääkärit varmuuden vuoksi antavat antibiootteja. Tuo lääkäri+homeopaatti oli mielestäni hyvä idea, ihan " tavallisen" homeopaatin aineilla en uskaltaisi noin pientä hoitaa, mutta lääkäri voi tutkia korvia paremmin. Tarkoitan, että esim. liimakorva riski on melkoinen, jos käyttää pelkkiä homeopaattisia tuotteita tutkimatta korvastatusta.

Vierailija
11/13 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan humpuukia tuo homeopatia.

Vierailija
12/13 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pienokaisesi käynyt korvalääkärillä vai tavallisella lastenlääkärillä tai yleislääkärillä? Jos ette vielä ole olleet korvaspesialistilla, kehotan kääntymään sellaisen puoleen. Osa lapsen syömistä kuureista saattaa olla tarpeettomia. Virusperäiseen korvatulehdukseen ne eivät tepsi lainkaan. Silloin käytetään vain kipulääkettä, jos se on tarpeen.

Korvien putkitusta voidaan harkita. Tosin tässä vaiheessa vuotta korvatulehdukset usein vähenevät luonnostaan. Kevättalvi taitaa olla niiden osalta pahinta aikaa. Muistattehan antaa maitohappobakteereita, joilla voi hiukan tasoittaa antibioottien aikaansaamaa tuhoa hyvässä bakteerikannassa.

Vierailija
13/13 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään näyttöä sen tehosta ei ole. Hyvä puoli on tietysti se, että myöskään mitään haittaa siitä ei voi olla, sillä laimennoksilla on saatu kaikki molekyylit häivytettyä tehokkaasti. Ei ainoa haitta koskee kukkaroa. Tietysti silloin, jos jätät lapsesi hoitamatta tarvittavilla lääkkeillä, tulevat kysymykseen myös terveyshaitat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän