Miten reagoisit jos lapsesi seurusteli ulkomaalaisen kanssa?
Itse en ole täysin suomalainen koska mun isä ei ole Suomesta mutta kulttuurisesti koen itseni olevan suomalainen ja siksi mietyttää tää kysymys.
Kommentit (45)
Riippuu täysin ihonväristäsi. Jos olet valkoihoinen, niin ei mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi pohjoismaalainen tai edes eurooppalainen, ei haittaisi.
Entä jos on vaikka kanadalainen? Onko se sinusta pahempi kuin vaikkapa valkovenäläinen?
Eurooppalainen mies olisi ihan ok, mistään muslimien maasta en hälle kumppania toivoisi.
Jos kumppani vaikuttaa hyvältä tyypiltä onnittelen mahdollisimman neutraalisti ja tyydyn mukisemaan tilanteesta itsekseni kun lapsi ei ole paikalla.
Jos vaikuttaa huonolta tyypiltä koitan jutella rakentavasti ja korostan, että perheeltä saa pyytää aina apua jos tulee tarvetta ja nuori tekee kuitenkin omat päätöksensä itse.
Vierailija kirjoitti:
Eurooppalainen mies olisi ihan ok, mistään muslimien maasta en hälle kumppania toivoisi.
Euroopassa onneksi kaikki miehet ovat kunnollisia :D
Kunhan saunassa pärjää ja vetää pullon Kossua ykkösellä niin ei ole valittamista.
t. Rane -55
Minun vanhemmille, lähes 80 vuotiaille, otti ensi alkuunsa aika kovilla kun erosin, ja aloin seurustelemaan ulkomaalaisen naisen kanssa pari vuotta eroni jälkeen. Nyt niiden mieli on muuttunut ja kehuvat tätä nykyistä.
Tulisi av:lle ulvomaan, miten lapsellani ULKOMAALAINEN mies!!! (jos olisi nainen, en pystyisi edes tänne kirjoittamaan shokiltani).
Mustan lapsenlapsen syntyminen olisi kyllä kova juttu, mutta lopulta kyllä hyväksyisin.
Kutsuisin äkkiä koko suvun koolle jollain varjolla, jotta pääsisivät näkemään uuden vävykokelaan. Tämä erityisesti silloin, jos kokelas olisi ei-suomalaisen näköinen. Patavanhoillinen ja ennakkoluuloinen suku saisi paskahalvauksen ja sekös olisi hauskaa seurattavaa :D:D
Mun lapset on puoliksi suomalaisia :-D No problem.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä ap olit siitä, että äitisi pani ei-suomalaisen kanssa?
En oikein ajattele tuollaisia ja mun isä on kunnollinen tyyppi joten ei haittaa. Ap
Olen naimisissa ulkomaalaisen kanssa ja asumme ulkomailla. Emme kuitenkaan miehen kotimaassa. Olisin todella äimistynyt jos lapset alkaisivat seurustelemaan suomalaisen kanssa:D Varsinkin kun ajatusmaailma saattaisi olla yhtä fakkiintunut kuin sinulla. Erottelet ihmisiä sen mukaan ovatko Suomesta tai muualta. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Tässä sulle vastaus takapajuiseen kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ulkomaalainen aviomies ja molemmilla tyttärillä on ulkomaalaiset poikaystävät.
Mitä sillä on väliä, missä maassa itsekukin on syntynyt/ elää/ asuu etc.; samanlaisia ihmiset ovat loppujen lopuksi kaikkialla "iloineen ja suruineen."
Et taida olla oikein "sinut" sen asian kanssa, että vanhempasi tulevat eri kulttuureista; sehän on vain rikkaus:)
Kyllä se on ok mutten vaan kauheesti tykkää tosta kulttuurista. Ap
En erityisemmin, se on jokaisen oma asia kenen kanssa on, kunhan on kunnollinen, eikä huijari.
Vierailija kirjoitti:
Kutsuisin äkkiä koko suvun koolle jollain varjolla, jotta pääsisivät näkemään uuden vävykokelaan. Tämä erityisesti silloin, jos kokelas olisi ei-suomalaisen näköinen. Patavanhoillinen ja ennakkoluuloinen suku saisi paskahalvauksen ja sekös olisi hauskaa seurattavaa :D:D
Aika ikävä källi sille vävykokelaalle joutua junttilauman ällisteltäväksi.
En tykkäis.
Sekarotuiset ei oo oikein mistään kotosin.
Jos olisi pohjoismaalainen tai edes eurooppalainen, ei haittaisi.