Mitä esittämistä se on, kun kehutaan ihan tavallista kotiruokaa?
Tyyliin: naaam makaroonilaatikko, nam nakkikeitto, siis kotiruoka on ihan parasta! jne. Onhan ne tavalliset kotiruoat minunkin mielestä ihan hyviä, mutta en kyllä niistä tuolleen hekumoisi, kuten moni muu näyttää tekevän.
Niin minulle tulee sellainen olo, että jotain esittämistä tuon täytyy olla, mutta mitä sillä tarkalleen ottaen haetaan? Kertokaa viisaammat.
Kommentit (31)
Kotiruoka on monelle sitä mieluisinta ruokaa. On myös mukavaa jos pääsee sitä valmiiseen pöytään joskus syömään kun itse tekee työkseen ja suurimmaksi osaksi kotona perheelle .
Ehkä se on myös jonkinlainen osa meidän ruokakulttuuria ja pöytätapoja? Sitten on tietysti ihmisiä , jotka rakastaa ruokaa. Toisille se on vaan polttoainetta.
T: Kokki ja perheen äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on niin ihanaa, jos joku laittaa ruokaa, olen oikeasti onnellinen jostain makaronilaatikosta.
Toisaalta meillä on usein eksoottisia ruokia, niin lapset on tosi innoissaan nakkikeitosta.
Eli ei ainakaan täällä mitään esittämistä.
Nojoo, voin ymmärtää tuon pointin, että on ihanaa jos joku laittaa ruokaa (ihan perusruokia) , mutta vaan siinä tapauksessa jos se olisi harvinaislaatuista. Mutta jos vaikka perheessä laitetaan joka päivä jotain kotiruokaa, niin mitä ihmeellistä siinä silloin on??
Entä jos joka päivä jotain eineksiä. Nähty kun muksu ei millään syönyt, sitten yhtenä päivänä sai tavallisia jauhelihapihvejä, perunoita, jogurttia, popsi innolla.
On noita ruokareseptejä kiva lukea, kaikkiin uusiin ei saa makua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ne, jotka epäilevät toisia jonkin sortin esittämisestä tmv. ovat itse juuri niitä, jotka esittävät ja omaavat taka-ajatuksia jne.
No nyt kyllä itse esität! Tai sitten olet oikeasti niin tyhmä, ettet tiedosta muiden saatikka edes omien aivojesi raksutusta.
Ei ole tarvetta pitää yllä mitään showta yhtään missään.
Eikä myöskään käyttöä taka-ajatuksillesi.
Se, että sinä toimit omassa elämässäsi niin, ei tarkoita, että me muut toimimme samoin.
Voit vääntää asian omassa päässäsi kuten haluat kyetäksesi selviämään sen käsittelemisen tuomista haasteista.
Jotkut ihmiset ei saa sitä tavallista kotiruokaa ikinä. Syödään pelkkiä eineksiä ja jotain voileipää tms. Kyllä siinä maistuu nakkikeitto kuule hyvältä. Nähty on monet kerrat.
Toisett saa ehkä enemmän nautintoa ruuasta kuin toiset. Kuten täällä oli mainittukin nirsot ja he jotka syö vain pysyäkseen hengissä.
Se on mielenkiintoista. Ehkä toisille ruoka ei tuo sen ihmeellisempää nautintoa? Mutta monelle tuo.
Vierailija kirjoitti:
Ap, taidat olla ihminen joka kokee kaiken vttuiluna tai esittämisenä. Taitaa olla seurasi raskasta ja epämiellyttävää. Näetkö kaiken aina noin kielteisenä, ilmeisesti. Otahan hieman kevyemmin.
Höpö höpö. Kaikkien ihmisten sanomisissa ja tekemisissä on aina jokin motiivi taustalla. Usein esim. Oma paha olo pistää vittuilemaan.
Vierailija kirjoitti:
No voin rehellisesti sanoa, et meidän kotitekemät leivitetyt pihvit on parempia, mitä oon ikinä ravintoloissa syöny. Ja kotona tehdyt hirvenliha hampurilaiset voittaa 6-0 monen ravintolan hampurilaiset.
Meillä on sama, jo kolmannessa polvessa mennään näin ja maistuu paremmalta kuin fine dining - ihan takuulla.
Voisko olla sellainenkin pointti, että aika harva tekee kotona enää niitä perinteisiä ruokia kuten vaikka keitetyt perunat ja jauhelihakastike, nakkikeitto, makaroonilaatikko. Perheelliset varmasti joo, mutta vaikka yksin asuvat.
Nykyään on niin paljon vaihtoehtoja että tämmöistä omasta lapsuudesta/ koulusta tuttua ruokaa tulee syötyä harvemmin. Yksin asujat myös harvoin itselleen tekee kotiruokaa, jolloin se tosiaan on suurta herkkua.
Kerro sinä meille, miksi se on sinun käsityksesi mukaan esittämistä.
On kohteliasta kehua ruokaa herkulliseksi. Se ilahduttaa ruoan valmistajaa ja tuo pöytään mukavaa tunnelmaa. Vaikka kuinka olisi tavallista kotiruokaa. Sitäkin voi tehdä niin monella tapaa ja joskus kotiruoka voi ollakin todella ihanaa.
No nyt kyllä itse esität! Tai sitten olet oikeasti niin tyhmä, ettet tiedosta muiden saatikka edes omien aivojesi raksutusta.