Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
16521/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä umk versiosta? Miksi se kuului niin epätasaiseti ja melko hiljaa. Toisaalta cha cha on vaikka miten esitettynä hyvä.

Kuuluvuudessa oli kyllä pientä ongelmaa.

Kuuntelin PB finaaliesityksen ja voi miten jumalainen ääni tuolla Aapolla on. Yleisö taputti hyvin mukana.

Tiinan naruto run -juoksu oli hauska keksintö tuohon catwalkille. En tiedä, ymmärsikö kaikki sitä. Tuskin.

Kun biisissä lauletaan "Kreikan akropoliksen kukkulat" se  tarkoittaa PB sarkastisella huumorilla ymmärrettynä naisen rintoja :D

Itse kiinnitin huomiota Aapon laulun ylävireisyyteen ohuuteen, videoon verrattuna. Maksoi lie pisteitä. Toki haastavuuttakin riitti.

Kuulostelin että kaikkien äänet kuulosti eriltä kuin videoissa. Aiemmissa UMK finaaleissa äänitekniikka ollut päin persettä. Nyt saaneet sitä korjattua, mutta ei vieläkään ihan pro.

Vierailija
16522/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norjan biisi olisi vielä parempi norjaksi. Norjan kieli sopisi tuohon skandinaaviseen tunnelmaan erinomaisesti. Onneksi uskallettiin lähettää suomenkielinen biisi.

Niinpä! Tietääkö joku osaako se Norjan edustaja norjaa? kun hän oli italialainen. 

Osaa se. Asuu nykyään Norjassa, mistä äitikin on kotoisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16523/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa vielä youtubesta Klangin haastattelu otsikolla "Karvojen diilaaminen parkkipaikalla.." Käärijän osuus alkaa noin parinkymmenen minuutin kohdalla. Tosi symppis ja puhuu siitäkin että ei halua paljastaa parisuhdestatusta kun haluaa että ihmiset ajattelee että Käärijä olis saatavilla ja haluaa säilyttää mystisyyden. Tokihan se seurustelee, miten vois olla että ei, tuollaisella persoonalla ja supliikilla.

Yllättävän paljon se puhuu eksästään, jos seurustelee jo jonkun uuden kanssa. 

Tainnut joku tietty exä jättää isot henkiset arvet, varmaan kappale Siitä viis kertoo tästä? Petit ja jätit yms. Voin olla väärässäkin.

Voit olla oikeassa, jossain haastiksessa kertonutkin vähän tohon tapaan.

Vierailija
16524/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa vielä youtubesta Klangin haastattelu otsikolla "Karvojen diilaaminen parkkipaikalla.." Käärijän osuus alkaa noin parinkymmenen minuutin kohdalla. Tosi symppis ja puhuu siitäkin että ei halua paljastaa parisuhdestatusta kun haluaa että ihmiset ajattelee että Käärijä olis saatavilla ja haluaa säilyttää mystisyyden. Tokihan se seurustelee, miten vois olla että ei, tuollaisella persoonalla ja supliikilla.

Yllättävän avoimesti esiintyy kumppaninsa kanssa. Näkyy lukuisilla UMK videoilla. Myös hänen omissaan.

Vierailija
16525/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ainakaan kiinnostane alastonkuvat. Umk versiossa tais melkein kaikilla olla äänessä haastetta. Oliko jotain teknisiäongelmia.Tykimpääja kuuluvampaa versiota kaipasin. En ole toistaiseksitörmännyt parempaan kappaleeseen kuin Kärtsällä. Se on vaan niinkoukuttava ja raikas eikä lainkaan synkkiäkohtia kuten BC:n biisissä vaikka todella tykkäsin bändistä. Jos joku katto putousta niin Bc esiintyi hyvällä biisillä muttei ihan niin hyvä ollu kuin Dark Side.

Vierailija
16526/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän avoimesti esiintyy kumppaninsa kanssa. Näkyy lukuisilla UMK videoilla. Myös hänen omissaan.

Millä UMK videoilla? 

Vierailija
16527/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä umk versiosta? Miksi se kuului niin epätasaiseti ja melko hiljaa. Toisaalta cha cha on vaikka miten esitettynä hyvä.

Kuuntelin PB finaaliesityksen ja voi miten jumalainen ääni tuolla Aapolla on. Yleisö taputti hyvin mukana.

Tiinan naruto run -juoksu oli hauska keksintö tuohon catwalkille. En tiedä, ymmärsikö kaikki sitä. Tuskin.

Kun biisissä lauletaan "Kreikan akropoliksen kukkulat" se  tarkoittaa PB sarkastisella huumorilla ymmärrettynä naisen rintoja :D

Itse kiinnitin huomiota Aapon laulun ylävireisyyteen ohuuteen, videoon verrattuna. Maksoi lie pisteitä. Toki haastavuuttakin riitti.

Kuulostelin että kaikkien äänet kuulosti eriltä kuin videoissa. Aiemmissa UMK finaaleissa äänitekniikka ollut päin persettä. Nyt saaneet sitä korjattua, mutta ei vieläkään ihan pro.

Keiran ääni ei ollut livenä yhtä pehmeä kuin studioversiossa. Käärijä kuulosti yllättäen ihan samalta kuin videolla.

Vierailija
16528/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tainnut joku tietty exä jättää isot henkiset arvet, varmaan kappale Siitä viis kertoo tästä? Petit ja jätit yms. Voin olla väärässäkin.

No olet todellakin. Laulusanoitukset eivät läheskään aina ole omaelämäkerrallisia. Jättäminen on dramaattinen aihe, joten siitä tehdään lauluja, oli itse jätetty tai ei.

Ei se, että teksti on minä-muodossa tarkoita, että se on totta. On aivan ällistyttävää, miksi tällainen omituinen luulemus on.

Muistan, kun Mä annan sut pois -laulun tekijä Laura Närheä joku ei niin raketti-insinööri naistoimittaja haastatteli radiossa ja se yritti kautta rantain draamakorppikotkana saada Närheä kertomaan, tarkalleen mikä tämä dramaattinen jättö oli ollut... ja Närhi ymmärrettävästi oli aivan pöllämystynyt ja yhtä kautta rantain ilmaisi, että kyseessä oli laulunsanat.

Siinä tilanteessa oli niin monta kornia juttua, kuten nyt se toimittajan raadollinen pyrkimus päästä laulajan oletetun tosielämän tragedian haaskalle ja vielä suorassa lähetyksessä! Ja raadollista oli sekin, ettei laulaja pysty suoraan sanomaan, että hei, tää on vaan laulu, koska kuuntelijat pillastuu, jos minä-muodossa laulaa luriteltu laulu on vaan laulu eikä omaelämäkerrallinen dokumentti!

Vierailija
16529/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina eiollut humalassa. Eikä tuolla saa esiintyä hönössä. Tiina on valosa ja valloittava persoona.

Vierailija
16530/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä UMK videoilla? 

Enpäs kerro. Mutta ettet lähettele enempää niitä herutuskuvia....

Vierailija
16531/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin vielä tämän umk-videon missä osallistujat reagoi toistensa biiseihin ja kaikilla on niin kivaa. Tuli mieleen että vois olla piristävää, tai ainakin erilaista, jos sinne ensi vuonna osallistuis joku oikein veemäinen ja itseään täynnä oleva tyyppi. Archie Santa Cruz?

Kisaan pitää hakea ja Archie Santa Cruz olis kyllä sisällä samantien. Muutenkin mietityttää nuo UMK-hakukuviot: Eiköhän jonkun robinin, benjaminin ja kuumaan manageri tms. ole livauttanut nauhan pöydän alta ja muut, kuten Käärijä, joutunut selviämään kuunteluista.

Jos jonakin vuonna tulee satsi seitsemän täyteen tarpeeksi nimekkäitä artisteja ja ne sadat demot jätetään kuuntelematta? Siinä tapauksessa meillä ei olisi nyt Käärijää! 😨

Mun mielestä jossain haastiksessa mainittiin että Yle olis ihan kysellytkin Käärijää umkiin jossain kohtaa. On ne siinä viihdepotentiaalia nähneet.

Vierailija
16532/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin nauranut niin jos känniämmä olis törmännyt kameraan ja tuupertunut lavalle. >D

Ei ymmärtänyt.

Eihän sulta voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu :D

Vierailija
16533/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä kun tuli esille Käärijän tapauksessa, ettei naiset todellakaan mitään pyhimyksiä ole. Miesten vapautusliikkeen sankari!

Käärijän ulkonäköä on kans haukuttu aika rajusti.

Että kyllä niitä miehiäkin ulkonäön puolesta haukutaan. Hän voisi hyvin lähteä uhriutumaan tästä kaikesta ja alastonkuvat ovat kyllä kieltämättä häirintää. Kaiken woke-kuran ja pöyristymisten keskellä tuollainen suhtautuminen on toisaalta super virkistävää.

'

Käärijä on itsekäs, kun ei kerro avoimesti suhdesutinoistaan koska se voisi vaikuttaa suosioon negatiivisesti. On varmaan neuvottu, että tieto kannattaa pitää salassa em. syystä.

Antaa ymmärtää että on vapailla markkinoilla ja sitten toivorikkaat leidit jaherrat lähettelee vaikka mitä. Turhaan, tekevät itsensä vain naurunalaisiksi kun Käärijä on jo varattu mutta  kylmän laskelmoidusti pitää faniaan tulilla antaen ymmärtää, että heillä olisi mahdollisuuksia.

Voihan se suhdestatus olla myös mallia "epävarma". Tai sitten toinen osapuoli haluaa pysyä visusti näiden kuvioiden ulkopuolella? 

Pakko muuten sanoa, että on ihan virkistävää, että Käärijä ihan tavallisen miesvartalon omaavana lähtee rohkeasti lauteille vähän paljastavammassa asussa. Kommentoinnista kyllä huomaa, että ihmisillä on silmä jo tottunut siihen, että esiintyjillä täytyy olla jokainen gramma kohdallaan ja pumpattu kroppa. Käärijä on ulkonäöllisesti ihan kuin kuka vaan "tavis", peruskivan näköinen, mutta jotain kummaa karismaa hänessä tuntuu olevan. Säälittävää sen sijaan on natina jostain arvesta. Niitä varmaan löytyy aika usean ihmisen vaatteiden alta syystä tai toisesta, ja ovat ihan vaan osa elämää. 

Täytyy sanoa, että oikeastaan ensimmäistä kertaa elämässäni sitten Lordin osallistumisen ajattelin jopa seurata Euroviisuja muutenkin kuin vain puolella silmällä :D Olen ihan toisentyylisen musiikin kuluttaja, mutta olen viime päivinä viihdyttänyt itseäni esim. katsomalla viisufanien reaktiovideoita. Ei ne kaikki voi olla väärässä, ja harvoin olen itsekään jaksanut katsoa jotain yksittäistä esitystä kovin montaa kertaa peräkkäin. Joku siinä saa sykkeen nousemaan, positiivisella tavalla. Kaikkea hyvää Käärijälle!

Mä myös oon sellainen, että osa olettaa, et kyllä nyt mulla joku kumppani varmasti on ja moni toteaa, että saisin jonkun, jos haluan. Mä oon ollut vapaaehtoisesti sinkku kohta kymmenen vuotta, tosin siihen on liittynyt myös kipeitä asioita kuten traumataustaa, sitoutumiskammoa, epävarmuuksia ja kaikkea muuta. Nyt oon ehkä vähän avautunut suhteen mahdollisuudelle, mutta hyvin varovasti oon liikkeellä ja oon tosi tarkka, kenelle uskallan avata itseäni suhdemielessä. En siis sano, että Käärijällä/Jerellä olisi tämmöistä, mutta pointti on, vaikka ihminen vaikuttaisi sellaiselta, jolla on varmasti kumppani, niin voi olla sinkku vaikka traumataustan tai muun syyn takia.

Vierailija
16534/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä Chachachaa takaapäin salia kuvattuna, näkyy valoefekteineen kaikkineen.

https://www.instagram.com/reel/CpGbe7GJTWw/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Voi KääK, en edes huomannut esityksen aikana noita valoja!!

Katsoin nyt videon uudestaan ja nyt huomasin valotkin! Tosissaan en ole aiemmin kiinnittänyt niihin mitään huomiota. Sen tähtitaivaan kyllä näin.

Vierailija
16535/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit olla oikeassa, jossain haastiksessa kertonutkin vähän tohon tapaan.

Muistan kanssa että on kertonut, ja mainitsee exän melko usein.

Vierailija
16536/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiina eiollut humalassa. Eikä tuolla saa esiintyä hönössä. Tiina on valosa ja valloittava persoona.

Minäkin pidän Tiinasta. Olisi kiva ystävä. Biisi ei vaan tällä kertaa ollut mielestäni euroviisutavaraa.

Vierailija
16537/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olet todellakin. Laulusanoitukset eivät läheskään aina ole omaelämäkerrallisia. Jättäminen on dramaattinen aihe, joten siitä tehdään lauluja, oli itse jätetty tai ei.

Ei se, että teksti on minä-muodossa tarkoita, että se on totta. On aivan ällistyttävää, miksi tällainen omituinen luulemus on.

Muistan, kun Mä annan sut pois -laulun tekijä Laura Närheä joku ei niin raketti-insinööri naistoimittaja haastatteli radiossa ja se yritti kautta rantain draamakorppikotkana saada Närheä kertomaan, tarkalleen mikä tämä dramaattinen jättö oli ollut... ja Närhi ymmärrettävästi oli aivan pöllämystynyt ja yhtä kautta rantain ilmaisi, että kyseessä oli laulunsanat.

Siinä tilanteessa oli niin monta kornia juttua, kuten nyt se toimittajan raadollinen pyrkimus päästä laulajan oletetun tosielämän tragedian haaskalle ja vielä suorassa lähetyksessä! Ja raadollista oli sekin, ettei laulaja pysty suoraan sanomaan, että hei, tää on vaan laulu, koska kuuntelijat pillastuu, jos minä-muodossa laulaa luriteltu laulu on vaan laulu eikä omaelämäkerrallinen dokumentti!

Kyllä Käärijäkin saa totutella siihen, että kuherruskuukauden jälkeen voi korppikotkatoimittajia sun muita seiskan kyttääjiä olla tonkimassa menneisyyttä ja odottamassa mehevää juttua paljastamista varten.

Vierailija
16538/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas Aapo näytti laulaessaan itsekin häpeävän sitä oi mitkä kukkulat -kohtaa. Oli se sen verran juntti laini.

Jos junttiuteen kuuluu sarkastinen, ironinen huumori - olen ylpeästi juntti. Ei junttiudessa ole mitään hävettävää, se on hauskaa. Onhan ihan sama, mistä ihminen ilonsa ottaa :D

mä en kyllä näe mitään sarkasmia tai ironiaa jossain oi mitkä kukkulat jutussa...

Vierailija
16539/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi vähän outoa puhua moneen otteeseen eksästään, jos on jo uudessa suhteessa. Mä olen nyt ainakin pariin kertaan kuullut Käärijän sanovan, että eksä oli tumma ja tulinen, ja sitten jossain kertoi just tuosta siitä viis -biisistä, jonka kirjoitti kun eksä lähti pari vuotta sitten. 

Vierailija
16540/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin vielä tämän umk-videon missä osallistujat reagoi toistensa biiseihin ja kaikilla on niin kivaa. Tuli mieleen että vois olla piristävää, tai ainakin erilaista, jos sinne ensi vuonna osallistuis joku oikein veemäinen ja itseään täynnä oleva tyyppi. Archie Santa Cruz?

Kisaan pitää hakea ja Archie Santa Cruz olis kyllä sisällä samantien. Muutenkin mietityttää nuo UMK-hakukuviot: Eiköhän jonkun robinin, benjaminin ja kuumaan manageri tms. ole livauttanut nauhan pöydän alta ja muut, kuten Käärijä, joutunut selviämään kuunteluista.

Jos jonakin vuonna tulee satsi seitsemän täyteen tarpeeksi nimekkäitä artisteja ja ne sadat demot jätetään kuuntelematta? Siinä tapauksessa meillä ei olisi nyt Käärijää! 😨

Mun mielestä jossain haastiksessa mainittiin että Yle olis ihan kysellytkin Käärijää umkiin jossain kohtaa. On ne siinä viihdepotentiaalia nähneet.

Pitää täysin paikkansa. Se oli läppä, että Käärijä jonotti syksyllä Ylen edessä.

Yleltä tiedotettiin UMK mahdollisuudesta jo 2 vuotta sitten, mutta oikeaa biisiä ei Jeren mielestä syntynyt kuin vasta helmikuussa 2022. Sitten se ilmoitettiin kisaan

Ketju on lukittu.