Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
9581/34469 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua askarruttaa suuresti Käärijän esityksen "dynamiikka" ja "energiavirta" esiintyjän ja yleisön välillä.

Hänellä on kokemusta pääasiassa pieniltä klubeilta, joissa hyppää itse yleisön sekaan ja se esiintyminen on hyvin vuorovaikutteista kohkaamista

Livevideossa hån "kohkasi" suoraan lähellä edessä olevalle kameralla ja energia välittyi siihen.

Mutta iso Logomon sali, penkeillä istuva yleisö kostyymeissään....siihen jää energiatyhjiö!

Jos minulta kysytään, tuollainen pönötysareena on hölmö paikka.

Ne on ne lähikuvat. Riehuttava kameran kanssa.

Eihän UMKssa koskaan mitään actionkameroita ole. Tylsää yleiskuvaa vain

Ennustan etukäteen kuinka livestä tulee valju tämän takia, voi V! Ehkä ok eikä se riitä.

Pitää muistaa, että tv-katsojat ja paikalla oleva yleisö näkevät käytännössä täysin eri esitykset.

Saksan tädit eturivissä näkee vain Samu Haberin

Vierailija
9582/34469 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂Ei nyt täällä on alkanut viimein tapahtua! On babyfaceja ja vuoroin muljahtelevia silmiä kuin lehmillä kesälaitumella ja holtitonta pään pyöritystä 💯💯

Hauska sattuma, kun aiemmin tässä päivällä löysin vintistä laatikon pohjalta sellaisen 80-luvun lehmän, joka pyörittää tikun varassa päätään (myytiin markkinoilla). Oon etsiny sitä jo 5 vuotta. Lehmäpolon pää oli menny rikki, eikä pyöriny enää. Ehkä saan sen fiksattua 😄

Hauska! Keväisin niitä lehmiä oli meilläkin laitumella muutama. Ja kirjahyllyssäkin hengettömämpi versio. Meillä se hävisi jonnekin ehkä tupaukkosen myötä, mutta tiedän mitä tarkoitat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9583/34469 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei Käärijä voita niin toivon,että Benjamin voittaa homoeroottisella biisillään. Se on ihan ok. Sanotaan että suomi on vähän hajuton ja väritön maa. Nyt ois hyvä näyttää ettei asia niin ole. Vaikkei pärjättäis niin ainakin suomi herättäisi huomiota.

Benjamin biisin melodiahan on ihan tarttuva ja koukkuja on parikin vaikka oon sen verran kalkkis että lyriikat toisaan "poskii punoittaa". Kiva, jos artistista tuntuu nyt että tekee enemmän omannäköistään musiikkia.

Suomihan ei ole tarjonnut vielä viisuissa seksuaalienergiaa. Benjaminilla ei uskoisi ainakaan olevan minkäänlaisia koreografiaongelmia. Eurooppaa osaa kyllä huutaa yhteen ääneen: hoida mut!

Onhan ollut. Jari Sillanpää.

Vierailija
9584/34469 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Käärijä tämän homman hanskaa:

https://www.tiktok.com/@paidatonriehuja/video/7196769438304079110

😆👍

Sen verran persjalkanen että onkohan juuret pohjanmaalla?

Vierailija
9585/34469 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei Käärijä voita niin toivon,että Benjamin voittaa homoeroottisella biisillään. Se on ihan ok. Sanotaan että suomi on vähän hajuton ja väritön maa. Nyt ois hyvä näyttää ettei asia niin ole. Vaikkei pärjättäis niin ainakin suomi herättäisi huomiota.

Benjamin biisin melodiahan on ihan tarttuva ja koukkuja on parikin vaikka oon sen verran kalkkis että lyriikat toisaan "poskii punoittaa". Kiva, jos artistista tuntuu nyt että tekee enemmän omannäköistään musiikkia.

Suomihan ei ole tarjonnut vielä viisuissa seksuaalienergiaa. Benjaminilla ei uskoisi ainakaan olevan minkäänlaisia koreografiaongelmia. Eurooppaa osaa kyllä huutaa yhteen ääneen: hoida mut!

Hallelujah! Aina noita kökkötanssijoita ympättty täytteeksi

Vierailija
9586/34469 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallelujah! Aina noita kökkötanssijoita ympättty täytteeksi

Huh! Muistan miten noiden viisujen jälkeen kirjoitettiin että lavan sai Sillanpään jäljiltä kuivata, kun hikoili niin paljon :D

Vierailija
9587/34469 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olen tykännyt Portion boysien  lauluista  ja voisin kai sanoa olevani heidän fanikuntaa niin en silti heitä äänestä. Pitää ajatella sitä mikä voipi pärjätä oikeasti. Portion boysien biisi on överi. Paras on Käärijä. Kaveri tuli miltei tuntemattomuudesta ja valloitti upealla biisillä.

Siltikinkö, vaikka Live-veto jäisi heikoksi? Ei sellainen pärjää Euroviisujen isolla lavalla.

Katsotaan nyt Lokomon tarjonta ensin. Ehdokkaat painavat jo 12 tuntisia päiviä...

Mitäh?? Siis 12 tuntisia päiviä, ja miten se on "laadussa" ikinä näkynyt? Vai onko se näin, että ehdokkaat käyttää aikaa todella paljon, ja kameramies aloittaa harjoittelun edellisenä päivänä?

PB tekee 12 tuntisia työpäiviä..ei ne finaaliin suoraan saunan lauteilta tule,etenkin  kun tietää heidän työnsä korkean laadun. Suunnittelua ja harjoittelua. Kokonaisuuden pitää olla just eikä melkein. Ehkä sitten esim. Käärijä menee Lokomolle ihan kylmiltään ja  hänet istutetaan siitä formaattiin.

Se onkin sitten PB:lle eka kerta kun helikopterit ja päättömät pomppimiset on merkitty liidulla lattiaan. Oppiiko vanha koira vielä uusia temppuja?

Vierailija
9588/34469 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olen tykännyt Portion boysien  lauluista  ja voisin kai sanoa olevani heidän fanikuntaa niin en silti heitä äänestä. Pitää ajatella sitä mikä voipi pärjätä oikeasti. Portion boysien biisi on överi. Paras on Käärijä. Kaveri tuli miltei tuntemattomuudesta ja valloitti upealla biisillä.

Siltikinkö, vaikka Live-veto jäisi heikoksi? Ei sellainen pärjää Euroviisujen isolla lavalla.

Katsotaan nyt Lokomon tarjonta ensin. Ehdokkaat painavat jo 12 tuntisia päiviä...

Mitäh?? Siis 12 tuntisia päiviä, ja miten se on "laadussa" ikinä näkynyt? Vai onko se näin, että ehdokkaat käyttää aikaa todella paljon, ja kameramies aloittaa harjoittelun edellisenä päivänä?

PB tekee 12 tuntisia työpäiviä..ei ne finaaliin suoraan saunan lauteilta tule,etenkin  kun tietää heidän työnsä korkean laadun. Suunnittelua ja harjoittelua. Kokonaisuuden pitää olla just eikä melkein. Ehkä sitten esim. Käärijä menee Lokomolle ihan kylmiltään ja  hänet istutetaan siitä formaattiin.

Se onkin sitten PB:lle eka kerta kun helikopterit ja päättömät pomppimiset on merkitty liidulla lattiaan. Oppiiko vanha koira vielä uusia temppuja?

Nyt tuli valitettavasti mielikuva PB:n setämiehistä tekemässä helikoptereita lavalla.

Vierailija
9589/34469 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijän esitykseen ei ainakaan mitään tanssityttöjä saa laittaa. Se olisi visuaalinen katastrofi. Olen ihmetellyt usein miksi niitä tanssijoita pitää olla melkein joka esityksessä. Ne joskus jopa häiritsee.

Vierailija
9590/34469 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Käärijän perusräpätys ns paljaana on rasittavaa ohutta huutamista mitä kattoo uusimpia livejä. Ei taida tulla lasta eikä pskaa. Räppiosuus liian pitkä ilman videotarinaa.

Siihen vielä päälle hienoinen epävire, mikä vidtolla korjattiin autotunella.

Voe voe.

Vierailija
9591/34469 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Käärijän perusräpätys ns paljaana on rasittavaa ohutta huutamista mitä kattoo uusimpia livejä. Ei taida tulla lasta eikä pskaa. Räppiosuus liian pitkä ilman videotarinaa.

Voe voe.

Heh, perusräpätys. Siinä osuva sana kuvaamaan laulantaa.

Käärijällä ei ole räppiin sopiva ääntä. PB:n Kenraali Vahvalla taas on, mukavan raspinenkin vielä. Ihme että se ääni kestää tuolla tavoin laulamisen.

Vierailija
9592/34469 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijän esitykseen ei ainakaan mitään tanssityttöjä saa laittaa. Se olisi visuaalinen katastrofi. Olen ihmetellyt usein miksi niitä tanssijoita pitää olla melkein joka esityksessä. Ne joskus jopa häiritsee.

..taustalla puolitusinaa samannäköistä/kloonattua taustatanssijaa kaikilla pitkä hopeanvärinen peruukki päässä ja lopussa samanlainen peruukki päässä myös Käärijällä.

Vierailija
9593/34469 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voe voe.

Käärijän räpätys on musta toimivaa Micmacissa. Vähän popahtavampi sävy. Mutta kun mennään huutorekisteriin, menee falskiksi. Ja sitä on tsatsatsaasta 3/4.

Vierailija
9594/34469 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen luissani :D että  Benjamin voi olla Lokomossa aika kovassa vedossa ja kurssissa näin ennakkoon ajatellen. On jotenkin vapautunut ja esiintymisvarmuus on kasvanut. Aikuistunut? Siitäkin huolimatta että kuulun PB:n kannattajiin. Seuraaksi eniten toivoisin Benskun voittoa.

Vierailija
9595/34469 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tämän av-mamman suosikkilista ennen liveä:

1. Käärijä

2. Kuumaa

3. Portion Boys

4. Benjamin

5. Robin

6. Lxandra

7. Keira

Mulla on jääkaapissa pina colada jo odottamassa finaalia (tosin mocktail-versio, absolutisti kun olen). Olen myös yrittänyt opettaa 4- ja 2-vuotiailleni äänestämistä UMK:n avulla. Kumpikin aikoo äänestää Portion Boysiä, joskin 2-vuotias poika on alkanut myös kärttää Käärijää kuunteluun.

Oma ykköspelkoni on myös se, että Käärijän esitys pilataan oudolla koreografialla, lavastuksella ja/tai puvustuksella. Katsoin eilen pitkästä aikaa pahamaineisen Cicciolina-lavashown, jossa mielestäni kävi juuri näin. Pahinta siinä eivät olleet mielestäni enää ne karhut, vaan Erikan liikkumista selvästi haitanneet platform-kengät.

Vierailija
9596/34469 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Käärijä

2. Kuumaa

3. Portion Boys

4. Benjamin

5. Robin

6. Lxandra

7. Keira

Mulla on jääkaapissa pina colada jo odottamassa finaalia (tosin mocktail-versio, absolutisti kun olen). Olen myös yrittänyt opettaa 4- ja 2-vuotiailleni äänestämistä UMK:n avulla. Kumpikin aikoo äänestää Portion Boysiä, joskin 2-vuotias poika on alkanut myös kärttää Käärijää kuunteluun.

Oma ykköspelkoni on myös se, että Käärijän esitys pilataan oudolla koreografialla, lavastuksella ja/tai puvustuksella. Katsoin eilen pitkästä aikaa pahamaineisen Cicciolina-lavashown, jossa mielestäni kävi juuri näin. Pahinta siinä eivät olleet mielestäni enää ne karhut, vaan Erikan liikkumista selvästi haitanneet platform-kengät.

Mieleeni palautui oman tyttäreni musiikillinen herääminen muutaman vuoden iässä; se oli Kikka, Sukkula venukseen. Likka on jo aikuinen mutta edelleen sitä mieltä että Kikassa oli sitä jotain. Ehkä siksi tykkää myös Erika Vikmannista. Olen itse ESC-fani ollut koko elämäni. Sama tarttunut myös tyttäreeni, ehkä vielä tervämpänä.

Vierailija
9597/34469 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Käärijä

2. Kuumaa

3. Portion Boys

4. Benjamin

5. Robin

6. Lxandra

7. Keira

Mäkin ostan ensimmäisen pian coladani ikinä tuohon UMK:n finaaliin! 😄

Vierailija
9598/34469 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Käärijä

2. Kuumaa

3. Portion Boys

4. Benjamin

5. Robin

6. Lxandra

7. Keira

Mäkin ostan ensimmäisen pian coladani ikinä tuohon UMK:n finaaliin! 😄

Minäkin! Historiaa tehdään kun ikinä ei varmasti ole samaan aikaan näin monella lähtenyt Pina colada neitsyys. Wouu

Vierailija
9599/34469 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin! Historiaa tehdään kun ikinä ei varmasti ole samaan aikaan näin monella lähtenyt Pina colada neitsyys. Wouu

Pelkään, että reija wäre tuo UMK-lavalle kolme taustanssijaa joista yksi on pukeutunut kookospähkinäksi, yksi ananakseksi ja yksi banaaniksi. 🥥🍍🍌

Vierailija
9600/34469 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään, että reija wäre tuo UMK-lavalle kolme taustanssijaa joista yksi on pukeutunut kookospähkinäksi, yksi ananakseksi ja yksi banaaniksi. 🥥🍍🍌

Ei pina coladaan tuu banaania. 🤭

Ketju on lukittu.