UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Käärijä tämän homman hanskaa:
https://www.tiktok.com/@paidatonriehuja/video/7196769438304079110
😆👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen tykännyt Portion boysien lauluista ja voisin kai sanoa olevani heidän fanikuntaa niin en silti heitä äänestä. Pitää ajatella sitä mikä voipi pärjätä oikeasti. Portion boysien biisi on överi. Paras on Käärijä. Kaveri tuli miltei tuntemattomuudesta ja valloitti upealla biisillä.
Siltikinkö, vaikka Live-veto jäisi heikoksi? Ei sellainen pärjää Euroviisujen isolla lavalla.
Katsotaan nyt Lokomon tarjonta ensin. Ehdokkaat painavat jo 12 tuntisia päiviä...
Mitäh?? Siis 12 tuntisia päiviä, ja miten se on "laadussa" ikinä näkynyt? Vai onko se näin, että ehdokkaat käyttää aikaa todella paljon, ja kameramies aloittaa harjoittelun edellisenä päivänä?
Mua askarruttaa suuresti Käärijän esityksen "dynamiikka" ja "energiavirta" esiintyjän ja yleisön välillä.
Hänellä on kokemusta pääasiassa pieniltä klubeilta, joissa hyppää itse yleisön sekaan ja se esiintyminen on hyvin vuorovaikutteista kohkaamista
Livevideossa hån "kohkasi" suoraan lähellä edessä olevalle kameralla ja energia välittyi siihen.
Mutta iso Logomon sali, penkeillä istuva yleisö kostyymeissään....siihen jää energiatyhjiö!
Jos minulta kysytään, tuollainen pönötysareena on hölmö paikka.
Vaatii erittäin toimivat lavasteet. Jos nyt suht lähihistoriasta vetää esiin vaikuttavan lavastuksellisen onnistumisen, niin se oli Saara Aallon Domino, jossa oli jättimäiset pyörivät pelikortit. Ottamatta nyt tarkemmin kantaa itse biisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mua askarruttaa suuresti Käärijän esityksen "dynamiikka" ja "energiavirta" esiintyjän ja yleisön välillä.
Hänellä on kokemusta pääasiassa pieniltä klubeilta, joissa hyppää itse yleisön sekaan ja se esiintyminen on hyvin vuorovaikutteista kohkaamista
Livevideossa hån "kohkasi" suoraan lähellä edessä olevalle kameralla ja energia välittyi siihen.
Mutta iso Logomon sali, penkeillä istuva yleisö kostyymeissään....siihen jää energiatyhjiö!
Ne on ne lähikuvat. Riehuttava kameran kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän UMKssa koskaan mitään actionkameroita ole. Tylsää yleiskuvaa vain
Vierailija kirjoitti:
Tääl on kyl jotkut Birgitat nyt aivan pihalla. Onhan se täysi selviö että nyt julkaistuista biiseistä Käärijällä tulisi ylivoimaisesti paras sijoitus viisuissa.
Alan totisesti toivoa, että kKäärijä lähetetään Liverpoolin ja floppaa, koska jos jotain on opittu noist youtuben reaktiovideoista, niin ensin "maailmalla tykätään" ja sitten kotona ihmetellään että mikä on kun jäätiin finaalin häntäpäähän 🙄
Suomen lähihistorian euroviisut ovat olleet melko surkeita. No BC oli poikkeus ja poikabändi joka esiintyi Köpiksessä.Sijoittui melko hyvin. Nyt meillä olisi hyvät mahdollisuudet pärjätä jos Käärijä lähetettäisiin Liverpoliin.Jos ei Käärijä niin sitten Benjamin. Kuumaa on hyvä mutta siinä on jotain mikä ei oikein sovi euroviisuihin. En osaa sen kummemmin selittää.
Uuh, Reija Wäreen tanssityttöjä havaittu Instan julkaisuissa umk23 hashtagilla.
Voihan hvett......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei Käärijä voita niin toivon,että Benjamin voittaa homoeroottisella biisillään. Se on ihan ok. Sanotaan että suomi on vähän hajuton ja väritön maa. Nyt ois hyvä näyttää ettei asia niin ole. Vaikkei pärjättäis niin ainakin suomi herättäisi huomiota.
Benjamin biisin melodiahan on ihan tarttuva ja koukkuja on parikin vaikka oon sen verran kalkkis että lyriikat toisaan "poskii punoittaa". Kiva, jos artistista tuntuu nyt että tekee enemmän omannäköistään musiikkia.
Suomihan ei ole tarjonnut vielä viisuissa seksuaalienergiaa. Benjaminilla ei uskoisi ainakaan olevan minkäänlaisia koreografiaongelmia. Eurooppaa osaa kyllä huutaa yhteen ääneen: hoida mut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennustan etukäteen kuinka livestä tulee valju tämän takia, voi V! Ehkä ok eikä se riitä.
Suomihan ei ole tarjonnut vielä viisuissa seksuaalienergiaa. Benjaminilla ei uskoisi ainakaan olevan minkäänlaisia koreografiaongelmia. Eurooppaa osaa kyllä huutaa yhteen ääneen: hoida mut!
Kaija Kärkinen! 🔥🏻👈🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennustan etukäteen kuinka livestä tulee valju tämän takia, voi V! Ehkä ok eikä se riitä.
Pitää muistaa, että tv-katsojat ja paikalla oleva yleisö näkevät käytännössä täysin eri esitykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen tykännyt Portion boysien lauluista ja voisin kai sanoa olevani heidän fanikuntaa niin en silti heitä äänestä. Pitää ajatella sitä mikä voipi pärjätä oikeasti. Portion boysien biisi on överi. Paras on Käärijä. Kaveri tuli miltei tuntemattomuudesta ja valloitti upealla biisillä.
Siltikinkö, vaikka Live-veto jäisi heikoksi? Ei sellainen pärjää Euroviisujen isolla lavalla.
Katsotaan nyt Lokomon tarjonta ensin. Ehdokkaat painavat jo 12 tuntisia päiviä...
Mitäh?? Siis 12 tuntisia päiviä, ja miten se on "laadussa" ikinä näkynyt? Vai onko se näin, että ehdokkaat käyttää aikaa todella paljon, ja kameramies aloittaa harjoittelun edellisenä päivänä?
PB tekee 12 tuntisia työpäiviä..ei ne finaaliin suoraan saunan lauteilta tule,etenkin kun tietää heidän työnsä korkean laadun. Suunnittelua ja harjoittelua. Kokonaisuuden pitää olla just eikä melkein. Ehkä sitten esim. Käärijä menee Lokomolle ihan kylmiltään ja hänet istutetaan siitä formaattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamerakulmat ja yleensäkin kameran käyttö live lähetyksessä on rajattua. Se pitää varmaan ensimmäisenä huomioida kun live-esitystä rakennetaan. Sitten on se äänen käyttö..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PB tekee 12 tuntisia työpäiviä..ei ne finaaliin suoraan saunan lauteilta tule,etenkin kun tietää heidän työnsä korkean laadun. Suunnittelua ja harjoittelua. Kokonaisuuden pitää olla just eikä melkein. Ehkä sitten esim. Käärijä menee Lokomolle ihan kylmiltään ja hänet istutetaan siitä formaattiin.
Ne on kaikki harjoitellu Hgissä pyöreitä päiviå ja lauluharjoituksia tammikuusta alkaen. Tällä viikolla Logomoharjoituksia.
Huuuh, muistuu mieleen, kun musiikkiopiston kevätjuhlakin oli liikaa kaltaiselleni jännuttäjälle. Ei käy kateeks esiimtyjiä....
Vierailija kirjoitti:
Voihan hvett......
Luvassa siis stereotypista laskelmoitua liikehdintää, varmaan lavan lattialle liidulla piirretyt viivat missä artisti saa liikkua. Voi voi. Se spontaanisuudesta.
Keiraa, Robinia, Lxandraa sekä Benjaminin esityksia varmaan tukee Wäreen opit parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamerakulmat ja yleensäkin kameran käyttö live lähetyksessä on rajattua. Se pitää varmaan ensimmäisenä huomioida kun live-esitystä rakennetaan. Sitten on se äänen käyttö..
Nyt ei oo tähtien asennot kyllä Käärijän puolella. Räppiosuus alussa on turhan pitkä valjuun kamera-ajoon. Ja bassotoisto on varmasti jotain Ylen tuhnua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan hvett......
Luvassa siis stereotypista laskelmoitua liikehdintää, varmaan lavan lattialle liidulla piirretyt viivat missä artisti saa liikkua. Voi voi. Se spontaanisuudesta.
Keiraa, Robinia, Lxandraa sekä Benjaminin esityksia varmaan tukee Wäreen opit parhaiten.
Toivoa sopii, että tanssijatytöt esiintyvät vaan siimä väliaikashowssa, missä esiintyy viime vuoden kilpailijat, Bess, Rasmus ym.
Luultavasti näin onkin.
Haluaisin kuulla Robinin ja Benjaminin laulavan ilman noita ärsyttäviä ääntä muokkaavia mikkejä/soundeja.