UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Mielenkiintoista että kun pohdin täällä mahdollista esiintymisjärjestystä niin mulle aikaisemmin vain vattuiltiin, ja nyt kävikin ilmi että olin oikeassa, ei se julkaisujärjestys ollutkaan sama. Joo ei ihme ettei oo tehny mieli käydä täällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta Kääristä sen verran, että hän ei ole uskottava räp-artisti. Vain wanna-be sellainen. En tiedä, mistä tuollainen kuva on syntynyt. Ehkä esiintymisestä, äänestä, yleishabituksesta ja käytöksestä yleensäkin.
Entä jos vain parodioi räp-musiikkia? Pelle?
Ehkäpä hän on luonut ihan oman genrensä.
Räpin alatyylin marginaaliselle yleisölle.
Ootko edes muita biisejään kuunnellut, on mielestäni alatyylistä kaukana. Enemmänkin pilke silmäkulmassa. Tyyppi joka ei ota itseään liian vakavavasta. Haters gonna hate.
En vaan lämpene tuollaiselle huumorille. En löydä siitä huumoria. Kännimöykkää, piiloagressiivisuutta kylläkin löydän. Vielä kun käyttäytyy siten kun käyttäytyy, niin vastenmielityys on vaan kasvanut.
Sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi. Tuntuu vaan että arvostelet enemmän henkilöä etkä musiikkia.
Kyllä. Koska esittävä artisti ei ole tuonut esiin muita ominaisuuksiaan, esim. käytöstapoja. Joten siitä johtopäätös että on yhtä räävä kuin kappaleensakin on.
Mitä tarkoittaa "käyttäytyy siten, kuin käyttäytyy", " ei ole tuonut esiin muita ominaisuuksiaan, esim käytöstapoja..."
Nyt ollaan kyllä mysteerin äärellä ?!?
Miksei käärijä saa näyttää siltä miltä itse haluaa. Ei sille sovi meikki. Ja se vihreä puku on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Umk-tuotraja Anssi Autio vain tuhahtelee. Kyllä on niin kusta päässä-meininki.
https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/e5f13fb7-90e2-4675-92e1-7b626eb99b52
Tai sitten vaan kyllästyttää nämä kyssärit. Kuusi biisiä, eiköhän ne nyt yleisön mielessä pysy, aivan sama missä järjestyksessä ovat. Joku Euroviisujen 25 biisiä on vähän eri asia.
Oletko sä niitä, jotka on peruskoulusta päässeet läpi osaamatta laskea?
Biisejä on 7.
Joo, lyhyt matikka. Hoksasin virheeni kun olin lähettänyt viestin enkä jaksanut korjata, arvasin että kyllä sieltä joku virheen korjaa ja pian apukoululaiseksi syyttää. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta Kääristä sen verran, että hän ei ole uskottava räp-artisti. Vain wanna-be sellainen. En tiedä, mistä tuollainen kuva on syntynyt. Ehkä esiintymisestä, äänestä, yleishabituksesta ja käytöksestä yleensäkin.
Entä jos vain parodioi räp-musiikkia? Pelle?
Ehkäpä hän on luonut ihan oman genrensä.
Räpin alatyylin marginaaliselle yleisölle.
Ootko edes muita biisejään kuunnellut, on mielestäni alatyylistä kaukana. Enemmänkin pilke silmäkulmassa. Tyyppi joka ei ota itseään liian vakavavasta. Haters gonna hate.
En vaan lämpene tuollaiselle huumorille. En löydä siitä huumoria. Kännimöykkää, piiloagressiivisuutta kylläkin löydän. Vielä kun käyttäytyy siten kun käyttäytyy, niin vastenmielityys on vaan kasvanut.
Sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi. Tuntuu vaan että arvostelet enemmän henkilöä etkä musiikkia.
Kyllä. Koska esittävä artisti ei ole tuonut esiin muita ominaisuuksiaan, esim. käytöstapoja. Joten siitä johtopäätös että on yhtä räävä kuin kappaleensakin on.
Mua kiinnostaa ainakin UMK:ssa enemmän miten ne artistit biisinsä vetää ja ottaa yleisönsä. Mut edelleen, what suits you, äänestä jotain muuta. Itse en taas niin välitä kermahattarasta, vaan musiikissa saa olla asennetta, potkua ja raivoakin.
Laitetaan PB sinne. Tuo myös hyvää kuvaa kiusaamisen vastaisella työllään. Energinen bilebändi, joka saa koko Euroopan tanssimaan ja bailaamaan.
Esiintymisjärjestyksen perusteella UMK-tuotanto petaa voittoa Benjaminille.
Vierailija kirjoitti:
Käärijä kyllä kuulostaa hauskalta, kun ulkomaankieliset sen lausuu.
Aika moni lausuu hauskasti Karitsa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä kyllä käy kateeksi Käärijän asema. Jos on tottunut vaan riehumaan takavasemmalta hikisillä klubeilla. Nyt sitten YLEn tätilauma meikkaa ja laittaa hiuslakkaa. Eikä äijän pyykkilautakaan oo ihan parin vuoden takaisessa tikissa - sen taakse vois turvaisasti piiloutua.
Älä aliarvioi. Olen kuunnellut nyt muitakin Käärijän biisejä. Selvästi lahjakas tyyppi. Myös itseironiaa sekä huumorintajua. Paras ehdokas. Eikä varmaan anna kenenkään YLEltä pilata esitystään typerillä ideoilla, jos yhtään pystyy itse vaikuttamaan asiaan. Sitä paitsi Cha cha cha on saanut melkein 1.4 miljoonaa katselukertaa, yli 700 000 enemmän kuin seuraavaksi suosituimmalla. Eikö se muka merkitse mitään. Ettekö nyt tekin, joilla on joku toinen suosikki, voisi ajatella, että kenellä oikeasti on parhaat mahdollisuudet euroviisuissa ja äänestää sen mukaan, jotta saadaan se edustaja, jolla on parhaat mahdollisuudet menestyä, eli Käärijä.
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan PB sinne. Tuo myös hyvää kuvaa kiusaamisen vastaisella työllään. Energinen bilebändi, joka saa koko Euroopan tanssimaan ja bailaamaan.
Meisseli jäi koukkuun vauvapalstailuun?
Mä meen ihan täpinöihin noista Kärtsän silmistä sen stooreissa 🔥🙈
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä jollakin 7 biisin esitysjärjestyksellä. Iso osa Umk:n katsojista on varmaan jo kuullut biisit aiemmin ja kyllä ne suosikit sieltä esiin tulevat järjestyksestä huolimatta, kun kappaleita on niin vähän.
Tottakai sillä on väliä, aivan turha muuta edes väittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä jollakin 7 biisin esitysjärjestyksellä. Iso osa Umk:n katsojista on varmaan jo kuullut biisit aiemmin ja kyllä ne suosikit sieltä esiin tulevat järjestyksestä huolimatta, kun kappaleita on niin vähän.
Tottakai sillä on väliä, aivan turha muuta edes väittää.
Käärijä voittaa järjestyksestä huolimatta.
Onko se nyt niin, että portion boys on jo valittu ennakkoon edustamaan Suomea ja äänestäminen on turhaa. Kuunnellaan sitten ruikutusta kiusaamisesta. Me paskat umk.n seuraajat. Kiusaajat, jotka pilasivat jalotiinan elämän.
No nyt ei ainakaan ole menetettävää, kun voittajakin on valittu!
Puetaan Käärijä päivän teemaan alieniksi.
Portion boys sitten laulaa kimi räikkösestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteenvetona.
Robsa ja Kuumaa laulutaitonsa vuoksi vahvoilla livessä. Benksu ja Kärtsä heikoilla.
Myös Keira ja Lxandra ovat vahvoja laulajia, mutta balladi saa lähinnä raatiäänet.
Portion Boys voi hyvinkin voittaa, koska sillä on suurin ja fanaattisin fanipohja.
Onhan se totta että Portion Boysilla on suuri ja laaja (kaikenikäisiä) kuuntelijakunta.
Radiosoitossa ei niin paljoa heidän musiikkia kuule, koska heillä on riippumaton levy-yhtiö.
keitä he ovat ja missä? olen itse 40 v enkä tunne ketään kuka musiikkiaan kuuntelee. onko 20 vuotiaiden bilebändi?
Kuka näitä jaksaa yleensä kuunnella? Hirveitä...
Tänä vuonna tulee UMK myös viittomakielelle tulkattuna. Lahjakas Miguel Peltomaa on juontajana. Oon ihan fiiliksissä! Aion todellakin katsoa.
portion boysin biisi vaan on niin hirveä.en vaan pysty katsomaan edes loppuun sitä. en tykkää kyllä benjaminista enkä robinistakaan mutta portion boys vaan on kauhea jumputus. korvat hajoaa ja kääntäisin radiosta toisen kanavan jos tulisi sieltä. Ei tule kestämään toistoja ja aikaa on niin yksitoikkoinen biisi. varmaan jossain festareilla kännibiisinä menee.
IL:ssä UMK:n tuottaja Anssi Autio: "Tuo on mielestämme paras järjestys, ja siihen liittyy myös se, miten lavarakenteita pystytään parhaiten siirtämään lähetyksen aikana ja minkälaiset kappaleet sopivat parhaalla tavalla peräkkäin."
Mitä voi päätellä tästä "..miten lavarakenteita pystytään parhaiten siirtämään lähetyksen aikana.."
Jos on massiiviset lavarakenteet, sellainen kappale ei sovi alkuun tai keskivaiheille vaan loppupäähän. Kunhan spekuloin.
Minun mielestä hyvä järjestys biiseillä finaalissa.