Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
5901/34469 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cha cha cha -kipale suomeksi, englanniksi, ranskaksi ja italiaksi:

Ja sitten laulamaan mieleisellä kielellä :)

Tästä tullaan takuulla tekemään covereita useaan Euroopan maahan. Toivottavasti Käärijä käärii hyvät massit! :)

Vierailija
5902/34469 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat makuasioita eikä siitä ei pääse yli eikä ympäri jos joku iskee tai ei iske.

Viime vuonna Itävallan HALO oli tajuttoman hyvä. Jotain samaa on Benjaminissa.

Ei voita mutta mä tykkään.

No älä niin oli!! aivan kamala ryöstö, ettei päässyt finaaliin :D se on vieläkin mun soittolistassa. 

Pakko myöntää, ettei live ollut ehkä onnistunein ja ehkä se vei sitten paikan, mikä korostaa miten tärkeä liven onnistuminen on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5903/34469 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat makuasioita eikä siitä ei pääse yli eikä ympäri jos joku iskee tai ei iske.

Viime vuonna Itävallan HALO oli tajuttoman hyvä. Jotain samaa on Benjaminissa.

Ei voita mutta mä tykkään.

No älä niin oli!! aivan kamala ryöstö, ettei päässyt finaaliin :D se on vieläkin mun soittolistassa. 

Pakko myöntää, ettei live ollut ehkä onnistunein ja ehkä se vei sitten paikan, mikä korostaa miten tärkeä liven onnistuminen on. 

Näin tapahtui! Loistava biisi jonka live epäonnistui.

Vierailija
5904/34469 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa, että oon tosi iloinen siitä, millä tasolla UMK on nykyään. Kaikki biisit on minusta omalla tavallaan hyviä, helmiä löytyy, ja kokonaistaso on moneen muuhun kansalliseen karsintaan nähden järjettömän kova. 7 kappaletta on juuri sopiva määrä: näin kaikki kappaleet saavat sen huomion minkä ansaitsevat, ja kappaleisiin pystyy syventymään enemmän. Laatu korvaa määrän. Lisäksi kaikki artistit vaikuttavat olevan hyvällä mielellä mukana ja tsemppaavan toisiaan, mikä luo yleisesti ottaen paremman tunnelman tapahtumaan kuin se, että kilpailtaisiin hampaat irvessä. Vielä kun Yle saisi live-esitykset kuntoon, niin konsepti olisi täydellinen.

Muistinvirkistykseksi etsin tubesta koostetta näiltä surullisenkuuluisilta 2010-luvun puolivälin UMK-vuosilta, ja ei oikein muuta voi sanoa kun että ei tosiaankaan ole ikävä tätä aikakautta. Jeesus mitä tuubaa

Biisintekijät ainakin olleet 2016 laiskalla tuulella. Jopa kuudessa biisissä kertosäe on pelkän saman fraasin toistamista 🤦

Vierailija
5905/34469 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä liene Käärijällä enää tarve soittaa hempeilymusiikkia, jotta saa baarista seuralaisen kotiin. Toivottavasti ei nouse hattuun suosio, vaan säilyy omana maanläheisenä itsenään (jolta vaikuttaa), ja muistaa myös että moni haluaa vain hyötyä.

No mä lähtisin, jospa opettaisi mulle vähän cha cha chata...

Vierailija
5906/34469 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on juutuupissa kilpailijoiden reakointi video toistensa biiseistä.

Robinin anti: Mitäää? Ööö

Tulee fiilis hänestä että onko ihan hukassa. Enkä puhu pelkästään tästä videosta. En pahalla sano.

Jossain artikkelissa sanottiin, että käy vähän sääliksi Robbaria. Se on kyllä vähän totta. Tuntuu, että hän tässä videossa jotenkin hoksaa, että ei itse ole voittavalla biisillä liikkeellä. Ottaa kisan niin tosissaan, ettei oikein kykene kehumaan muita tai jammailemaan mukana. Ottaa tosissaan, koska oli jotenkin pitänyt UMK:ta sellaisena viimeisenä oljenkortena (millaisena se nähtiinkin ennen parin viime vuoden uudistetun UMK:n aitoa menestystä) ja nyt kävikin niin, että ei pärjää siinä vaikka olisi pitänyt olla ns. läpihuutojuttu. Kovat paineet. Sitä en ymmärrä, että miksi häntä pidettiin niin suurena ennakkosuosikkina - ei kai hänellä nyt oikeasti ole ollut viime vuosina paljon hittibiisejä? Käsi sydämelle, kuinka moni ostaisi liput hänen keikalleen? Muutenkin hän on aika vanilja. Ja biisin sanat on vaivaannuttavat, lapselliset ja jopa vanhanaikaiset. Miksi pitää laulaa tytöistä? 

Onko nyt tyytyväinen olo, kun pääsit mollaamaan? En ole mistään samaa mieltä. Robinin keikat on suosittuja ja elämyksiä. Eikä vähiten siksi, että on myös niin komea ja karismaattinen sekä laulaa meneviä biisejä ja on elementissään esiintyessään.

Ainoastaan se, että on ollut teini-idoli, voi joskus häiritä aikuisia faneja: profiloituuko vieläkin teinifanittajien porukkaan. Mutta semmoista se on, ja on jo pääsemässä siitä leimata irti.

Robinkin saattoi ällistyä, kun oli vanha kilpakumppani ja vähän ehkä kiusaajakin Benjamin paikalla.

Tästähän saa hyvin näkyvyyttä, voitti tai ei. Itselleni moni Robinin englanninkielinen biisi on tullut vasta nyt tutuksi ja tuntuu siltä, että niiden aika on nyt. Onhan tuo teinitähden leima, jonka pitäisi laulaa vain suomeksi ja muu on turhaa, ollut aika tiukasti kiinni.

Ei, vaan aidosti olisin suonut, että hänellä olisi timanttinen biisi kilpailussa. Aikuisia faneja ja muitakin aikuisia kenties karkottaa se, että sanoituksessa laulaa tytöistä niin kuin juuri teinitähti laulaisi - ei sinänsä se, että hänellä on se menneisyys. Harmittaa hänen puolestaan ja ihmetyttää, ettei hän itse tai kukaan tiimistä huomannut kappaleen olevan enintään keskinkertainen. Se on vaan faktaa, että se ei lähde lentoon missään vaiheessa. Tubessa on jääneet katsojaluvut laahaamaan ja Spotifyssakin on sijalla 37, kun esim. Käärijä, Kuumaa ja PB ovat kaikki kärkikymmenikössä - sekin kai kertonee jotain. Valitettavasti.

Minä en ymmärrä tätä tyttö-problematiikkaa. Varsinkaan, kun joukossa on laulussa joissa lauletaan homoseksistä, kännäämisestä, Harry Potterista, Kimi Räikkösestä. Kyllä 24 vuotias voi puhua ikäistään tytöistä viihteellä. Miksi väkisin etsiä paneteltavaa, kun voisi suhtautua positiivisesti ja kannustavasti.

Ei se tyttö-sanan käyttäminen tainnut olla ongelma, vaan se mitä ja miten hän niistä tytöistä laulaa. -eri

Tuskinpa lyttäämisen määrä olisi sen pienempi, vaikka sanat olisivat millaiset tahansa. Monille tuntuu vain olevan mahdotonta hyväksyä sitä, että Robin vaihtoi laulukielen ja rupesi tekemään itselleen ominta musiikkia sekä sitä, että joku vielä tykkääkin siitä.

Vierailija
5907/34469 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cha cha cha -kipale suomeksi, englanniksi, ranskaksi ja italiaksi:

(Linkki)

Ja sitten laulamaan mieleisellä kielellä :)

Tästä tullaan takuulla tekemään covereita useaan Euroopan maahan. Toivottavasti Käärijä käärii hyvät massit! :)

Olisi mahtavaa kuulla eri kansalaisten covereita Cha cha cha kappaleesta. Piano with Panolta on tullut ainaskin jo piano coveria Cha cha chasta:

Vierailija
5908/34469 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee fiilis hänestä että onko ihan hukassa. Enkä puhu pelkästään tästä videosta. En pahalla sano.

Jossain artikkelissa sanottiin, että käy vähän sääliksi Robbaria. Se on kyllä vähän totta. Tuntuu, että hän tässä videossa jotenkin hoksaa, että ei itse ole voittavalla biisillä liikkeellä. Ottaa kisan niin tosissaan, ettei oikein kykene kehumaan muita tai jammailemaan mukana. Ottaa tosissaan, koska oli jotenkin pitänyt UMK:ta sellaisena viimeisenä oljenkortena (millaisena se nähtiinkin ennen parin viime vuoden uudistetun UMK:n aitoa menestystä) ja nyt kävikin niin, että ei pärjää siinä vaikka olisi pitänyt olla ns. läpihuutojuttu. Kovat paineet. Sitä en ymmärrä, että miksi häntä pidettiin niin suurena ennakkosuosikkina - ei kai hänellä nyt oikeasti ole ollut viime vuosina paljon hittibiisejä? Käsi sydämelle, kuinka moni ostaisi liput hänen keikalleen? Muutenkin hän on aika vanilja. Ja biisin sanat on vaivaannuttavat, lapselliset ja jopa vanhanaikaiset. Miksi pitää laulaa tytöistä? 

Onko nyt tyytyväinen olo, kun pääsit mollaamaan? En ole mistään samaa mieltä. Robinin keikat on suosittuja ja elämyksiä. Eikä vähiten siksi, että on myös niin komea ja karismaattinen sekä laulaa meneviä biisejä ja on elementissään esiintyessään.

Ainoastaan se, että on ollut teini-idoli, voi joskus häiritä aikuisia faneja: profiloituuko vieläkin teinifanittajien porukkaan. Mutta semmoista se on, ja on jo pääsemässä siitä leimata irti.

Robinkin saattoi ällistyä, kun oli vanha kilpakumppani ja vähän ehkä kiusaajakin Benjamin paikalla.

Tästähän saa hyvin näkyvyyttä, voitti tai ei. Itselleni moni Robinin englanninkielinen biisi on tullut vasta nyt tutuksi ja tuntuu siltä, että niiden aika on nyt. Onhan tuo teinitähden leima, jonka pitäisi laulaa vain suomeksi ja muu on turhaa, ollut aika tiukasti kiinni.

Ei, vaan aidosti olisin suonut, että hänellä olisi timanttinen biisi kilpailussa. Aikuisia faneja ja muitakin aikuisia kenties karkottaa se, että sanoituksessa laulaa tytöistä niin kuin juuri teinitähti laulaisi - ei sinänsä se, että hänellä on se menneisyys. Harmittaa hänen puolestaan ja ihmetyttää, ettei hän itse tai kukaan tiimistä huomannut kappaleen olevan enintään keskinkertainen. Se on vaan faktaa, että se ei lähde lentoon missään vaiheessa. Tubessa on jääneet katsojaluvut laahaamaan ja Spotifyssakin on sijalla 37, kun esim. Käärijä, Kuumaa ja PB ovat kaikki kärkikymmenikössä - sekin kai kertonee jotain. Valitettavasti.

Minä en ymmärrä tätä tyttö-problematiikkaa. Varsinkaan, kun joukossa on laulussa joissa lauletaan homoseksistä, kännäämisestä, Harry Potterista, Kimi Räikkösestä. Kyllä 24 vuotias voi puhua ikäistään tytöistä viihteellä. Miksi väkisin etsiä paneteltavaa, kun voisi suhtautua positiivisesti ja kannustavasti.

Ei se tyttö-sanan käyttäminen tainnut olla ongelma, vaan se mitä ja miten hän niistä tytöistä laulaa. -eri

Tuskinpa lyttäämisen määrä olisi sen pienempi, vaikka sanat olisivat millaiset tahansa. Monille tuntuu vain olevan mahdotonta hyväksyä sitä, että Robin vaihtoi laulukielen ja rupesi tekemään itselleen ominta musiikkia sekä sitä, että joku vielä tykkääkin siitä.

Mä en usko tähän. On oikeasti paljon niitä, joiden mielestä kappale/sen sanat/joku muu ei vaan ole tarpeeksi hyvä. Eikä ole edes olemassa mitään mielipidettä itse Robinista tai varsinkaan hänen uravalinnoistaan.

Vierailija
5909/34469 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin poissa Suomesta vuodet, jolloin hän teki suomeksi musiikkia. En ole tiennyt skeittausbiisiä lukuunottamatta häneltä mitään muita kappaleita suomeksi tai englanniksi. Eikös siinä ollut vähän sama teema, kuin tässä UMK-kappaleessa? Laulaa ns. villeistä tytöistä. Ei se ole hänen lyttäämistään esiintyjänä tai artistina, jos arvioi kilpailuun lähetettyä kappaletta. Tämähän on biisikilpailu. 

Vierailija
5910/34469 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piano with Panolla on muitakin umk-kappaleita coveroituna pianolla. Käykääpä kuuntelemassa.

Aika hienoja versioita.

Vierailija
5911/34469 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hauska video! Mukavaa piristystä arkeen seurata näitä UMK-juttuja.

Vierailija
5912/34469 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin nyt tuon uusimman reaktiovideon, missä osallistujat kommentoivat toistensa kappaleita.

Ihana kommentti Käärijältä, että soittaisi KuuMaa:ta baari-illan jälkeen seuralaiselle. Toimisi taatusti! Samoin hauska kommentti se, että olis itse pitänyt tehdä parempi biisi :oDDDDDD. Repesin!

Ja mitäs te nyt Robinia suomitte turhaan... jätkähän on miehistynyt ja on tosi komea. Ei yhtään naismainen. Ilmeisesti kaikki hänen kommenttinsa oli leikattu pois ja jätetty hymähtelyt jäljelle. Se ei ole tokikaan Robinin vika.

PB:n naisjäsen oli tosiaankin raivostuttava. Ne kommentit ovat täysin valideja.

Benkku oli aivan ihana. Sitä aina unohtaa miten pitkä hän on. Tooooooodella söpö. Ja harmittaa suorastaan, että tykkää vain miehistä ;o). Huumorillahan nuo Robin-kommentit oli sanottu. Se tyttöjuttu Robinista oli melkein jo liikaa, kun miettii kuinka heleän tyttömäinen ääni itse Benkulla on :D.

Keira ja mikä Lxandra nyt ovatkaan - tylsiä. Ei kiinnosta.

Kuumaa-pojilta myös kivoja kommentteja hyvässä hengessä. Kun on itse hyvä ja tekee omaa juttuaan, niin ei ole itseltä pois kehua ja fanittaa toisia. Näin se vaan menee.

Tuohon Benjaminin Dua Lipa -vertaukseen Robinin äänestä oli joku kommentoinut Youtubessa, että sehän on kohteliaisuus Robinin todella laajasta äänialasta. Kommentoija käy itse laulutunneilla ja olisi onnellinen, jos joskus pääsisi samaan.

Vierailija
5913/34469 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin nyt tuon uusimman reaktiovideon, missä osallistujat kommentoivat toistensa kappaleita.

Ihana kommentti Käärijältä, että soittaisi KuuMaa:ta baari-illan jälkeen seuralaiselle. Toimisi taatusti! Samoin hauska kommentti se, että olis itse pitänyt tehdä parempi biisi :oDDDDDD. Repesin!

Ja mitäs te nyt Robinia suomitte turhaan... jätkähän on miehistynyt ja on tosi komea. Ei yhtään naismainen. Ilmeisesti kaikki hänen kommenttinsa oli leikattu pois ja jätetty hymähtelyt jäljelle. Se ei ole tokikaan Robinin vika.

Benkku oli aivan ihana. Sitä aina unohtaa miten pitkä hän on. Tooooooodella söpö. Ja harmittaa suorastaan, että tykkää vain miehistä ;o). Huumorillahan nuo Robin-kommentit oli sanottu. Se tyttöjuttu Robinista oli melkein jo liikaa, kun miettii kuinka heleän tyttömäinen ääni itse Benkulla on :D.

Kuumaa-pojilta myös kivoja kommentteja hyvässä hengessä. Kun on itse hyvä ja tekee omaa juttuaan, niin ei ole itseltä pois kehua ja fanittaa toisia. Näin se vaan menee.

Tuohon Benjaminin Dua Lipa -vertaukseen Robinin äänestä oli joku kommentoinut Youtubessa, että sehän on kohteliaisuus Robinin todella laajasta äänialasta. Kommentoija käy itse laulutunneilla ja olisi onnellinen, jos joskus pääsisi samaan.

No ehkä, paitsi että Robin on mies.

Vierailija
5914/34469 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa, että oon tosi iloinen siitä, millä tasolla UMK on nykyään. Kaikki biisit on minusta omalla tavallaan hyviä, helmiä löytyy, ja kokonaistaso on moneen muuhun kansalliseen karsintaan nähden järjettömän kova. 7 kappaletta on juuri sopiva määrä: näin kaikki kappaleet saavat sen huomion minkä ansaitsevat, ja kappaleisiin pystyy syventymään enemmän. Laatu korvaa määrän. Lisäksi kaikki artistit vaikuttavat olevan hyvällä mielellä mukana ja tsemppaavan toisiaan, mikä luo yleisesti ottaen paremman tunnelman tapahtumaan kuin se, että kilpailtaisiin hampaat irvessä. Vielä kun Yle saisi live-esitykset kuntoon, niin konsepti olisi täydellinen.

Muistinvirkistykseksi etsin tubesta koostetta näiltä surullisenkuuluisilta 2010-luvun puolivälin UMK-vuosilta, ja ei oikein muuta voi sanoa kun että ei tosiaankaan ole ikävä tätä aikakautta. Jeesus mitä tuubaa

Oliko yhtenä vuonna noin paljon biisejä? nuo biisit on kun jostain jämälaarista vuodelta 2004 MUTTA OVAT VUODELTA 2016?! wtf

Mitenhän noi valittiin? esiintykö kaikki livessä?

Vierailija
5915/34469 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lxandra - kuinka tämä nimi äännetään??

Vierailija
5916/34469 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Umk kappaleet menestyy kyllä tosi hyvin! tai siis että ihmiset kuuntelee. Top 13 kuunelluimmissa Keira, Kuumaa (3.), Käärijä (2.), Portion boys (6.) ja Benjamin (11.).  Tämä tekee kisalle aina vaan parempaa kun artistit HALUAA osallistua kun taso on niin kova!

Lxandraa ja robinia tosin poikkeaa tästä. Lxandraa en löytänyt ollenkaan ja robin oli kai 37.

Joku "ulkomaalainen" kommentoi you tubessa olisko nyt Benjaminin biisiin että Suomi tulee kuulumaan tämän vuosikymmenen Eurovision Power House porukkaan niin kova on taso Suomen biiseillä.

Benjamin biisi on kyllä onnistunut. Olin yllättynyt miten paljon tästä tykätään myös suomen ulkopuolella :D 

Iskevä rytmi. Moni tykkää. Vaikkei kieltä ymmärtäisi.

Oisko ollut wiwiblogissa kun william(tai sitten se toinen) sanoi, että biisissä suomi kuulostaa tosi hyvältä.

Mun mielestä Benjaminilla on laulutyylissä aika seksikkäitä koukkuja. Saattaa kuulostaa mageelta vaikkei ymmärtäisi Suomea.

Vierailija
5917/34469 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ikinä kuunnellut Dua Lipaa, mutta kävin tämän jälkeen jonkun pätkän kuuntelemassa. Kyllähän se, hassua kyllä, vähän samalta kuulosti. Joten jos se on ollut Benjaminin ensiajatus, niin on varmaan voinut ajatella laulajan olevan nainen. Eikö Benjaminin kappaletta ole verrattu Dua Lipan kappaleeseen, joten jos Benjamin on kuunnellut paljon häntä ja ottanut vaikutteita musiikkiinsa, niin varmaan hänen ääni pyörii mielessään.

Vierailija
5918/34469 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biisin tarinassa sitä kysytään.

Vierailija
5919/34469 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä, paitsi että Robin on mies.

Nimenomaan, kun sekä Robin ja kommentoija ovat miehiä.

Vierailija
5920/34469 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"äl ksandra"

Ketju on lukittu.