Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin soitot ja masennus

Vierailija
04.01.2023 |

Mitä tapahtuu jos ei pysty vastaan kun masentaa ja en tiedä mitä sanoa?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vankilaan.

Vierailija
22/45 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakee johonkin firmaan ja sitten siellä hakee sairaslomaa masennuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei te-toimistolla ole mitään oikeutta tietää numeroasi. Ilmoitat vaan ettei numerosi ole enää käytössä niin soitotkin loppuvat. Pistävät postia jos on asiaa. Numerosi antamalla altistat vain itsesi kiusaamiselle ja väärinkäytöksille.

Soittojen sijaan pitää silloin mennä itse paikanpäälle TE-toimistoon. Kannattaa siis harkita tarkkaan kumpi kuin pienempi paha

Vierailija
24/45 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni niin, että kun huomasin voivani elellä kaikkein alennetuimmallakin toimeentulotuella, menetti työkkäri kiusaamishampaansa mun suhteeni. Eli työssäoloehto on, ja saakin olla ja pysyä vaikka eläkeikään asti, eli kun en tee mitään työkkärin käskemää, pysyn toimeentulotuella maailman tappiin. Mielestäni hyvä diili. 

Vierailija
25/45 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinut pannaan karanteeniin. Sen jälkeen masentaa oikein kunnolla, kun on nälkäkin.

Ei karanteeniin riitä TE-keskuksen toimivalta.

Vierailija
26/45 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te-mtsairaat käyvät kimppuun kuin hyeenat haaskalle. Pienikin mahdollisuus karenssille, sen ne raadonsyövät esiin kaivavat. Ole suihku, et vastaa kun te-mtsairas soittaa, karenssia heti. Niin toimii kun annetaan valtaa kyvyttömille.

Miksi pitää mennä suihkuun klo 13:58, kun työkkäristä on tullut tekstari edellisenä päivänä, että soitan klo 14:00?

Vierailija
27/45 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole edes työkykyinen, niin hae sairaslomaa.

Vierailija
28/45 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet sairauslomaa nyt. Jos et jatkossa halua soittoja työkkäriltä, suljet liittymäsi, ilmoitat asiasta ja hankit uuden numeron, mielellään prepaidin. Silloin joudut kyllä käymään paikan päällä sovitusti.

Voimia! Hae sitä sairauslomaa, niin saat levätä.

Vierailija
29/45 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni niin, että kun huomasin voivani elellä kaikkein alennetuimmallakin toimeentulotuella, menetti työkkäri kiusaamishampaansa mun suhteeni. Eli työssäoloehto on, ja saakin olla ja pysyä vaikka eläkeikään asti, eli kun en tee mitään työkkärin käskemää, pysyn toimeentulotuella maailman tappiin. Mielestäni hyvä diili. 

Tai ainakin siihen saakka kun Suomella on siihen varaa.

Vierailija
30/45 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te-mtsairaat käyvät kimppuun kuin hyeenat haaskalle. Pienikin mahdollisuus karenssille, sen ne raadonsyövät esiin kaivavat. Ole suihku, et vastaa kun te-mtsairas soittaa, karenssia heti. Niin toimii kun annetaan valtaa kyvyttömille.

Miksi pitää mennä suihkuun klo 13:58, kun työkkäristä on tullut tekstari edellisenä päivänä, että soitan klo 14:00?

Pitäähän sitä olla fressinä kun puhelu tulee

Vierailija
31/45 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei te-toimistolla ole mitään oikeutta tietää numeroasi. Ilmoitat vaan ettei numerosi ole enää käytössä niin soitotkin loppuvat. Pistävät postia jos on asiaa. Numerosi antamalla altistat vain itsesi kiusaamiselle ja väärinkäytöksille.

Soittojen sijaan pitää silloin mennä itse paikanpäälle TE-toimistoon. Kannattaa siis harkita tarkkaan kumpi kuin pienempi paha

Tuttu joutui käymään 2 vko välein työkkärissä juttelemassa, kävi 3 kertaa ja sitten siellä ollessaan puhelimensa soi ja meni vieläpä vastaamaan siihen. Työkkärin virkailija totesi, että ai jaa, sulla on puhelin käytössä, no me voidaan sopia, että tulet jo ensi viikolla uudestaan käymään, niin pääset sen jälkeen työnhakuvalmennukseen kahdeksi viikoksi. Ei edes kysellyt numeroa, kunhan tihensi tapaamistahtia. Tuttu antoi lopulta sen numeronsa ja pääsi eroon toistuvista käynneistä.

Vierailija
32/45 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lääkäristä saikkua siihen masennukseen, niin ei työkkäri häiritse.

Ja kun menet hakemaan sitä saikkua, älä esitä reipasta, vaan ole oma väsynyt itsesi. Älä myöskään estä kyyneleitä virtaamasta, jos siltä tuntuu.

Vierailija
33/45 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sinulta viedään kohta kaikki tuet pois.

Vierailija
34/45 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus alkaa olla jo has been.

Sosiaalisten tilanteiden pelko on paras ässä ammattityöttömän hihassa.

Vierailija
35/45 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua masentaa tällaiset elätit, jotka aiheuttaa työssä käyville korkean verotuksen.

Vierailija
36/45 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet työkkärin sivuille, poistat numerosi sieltä tiedoistasi ja etsit sieltä sen "en omista puhelinta" -kohdan ja laitat raksin ruutuun. Problem solved

Vierailija
37/45 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellis kerta olin aivan helkutinmoisessa humalassa kun soittivat työkkäristä,ei tuntunut haittaavan sitä virkailijaa en muistanut jälkeenpäin mitään siitä puhelusta mutta suunnitelma oli tehty 3 kk eteenpäin ja 4 työpaikkaan pitää hakea kuukaudessa,että ei siellä varmaan mitään kovin järkeviä tarvi keskustella.

Vierailija
38/45 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä niille jotka vaikka masennuksen takia eivät jaksa itse säätää, pitäis olla muukin vaihtoehto kuin että pakko jaksaa että saa asiansa säädettyä. Sentään helvatin yleistä niin vois olla ratkaistu jotenki. 

Eikös se ratkaisu ole jo sosiaalityöntekijä. He ovat ratkomassa ihmisten elämäntilanteita. Se tietenkin sitten eri onko ihminen itse sitä ratkaisua edes etsimässä.

Vierailija
39/45 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vankilaan.

Ja se vasta kalliiksi yhteiskunnalle tulisikin...

Vierailija
40/45 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuollaiset ihmiset käyttävät ne rahat, jotka otetaan työssäkäyvien palkasta pois ja annetaan näille käenpoikasille? Mitä ne niillä rahoilla ostaa? Ymmärtääkö ne yhtään, kuinka rahatalous toimii vai pyörivät jossain kaupassa ja ottavat hyllystä mitä vain mikä osuu kohdalle. Tosi moni sellainen pitkään tukien varassa lillunut näyttää ulkoisesti siltä, ettei oikein tajua, miten pitää itsestään huolta, syödä terveellisesti, peseytyä, pukeutua kestävin vaatteisiin, sijoittaa raha johonkin omaa itseään kehittävään. Elämä ikään kuin pyörii paikallaan eikä mitään järkevää saa aikaiseksi. Sunnilleen ostaa jonkun lottokupongin niillä rahoilla ja kuvittelee voittavansa miljoonia ja hups vaan olevansakin sitten kuin taikaiskusta kyvykäs tekemään järkeviä talouselämän päätöksiä sillä rahalla. No, sinne meni ja hupsis, ei mitään voittoa. Odottelee seuraavaa satsia tukia, muiden ihmisten ansaitsemaa rahaa. Ja taas, hups vaan, sinne meni, eikä taaskaan voittoja.

Millaista on elämä, kun ei pääse yhtään eteenpäin? Missä omanarvontunto ja kunnianhimo? Erikoisia tyyppejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi