Milloin kertoa seurustelukumppanille etten voi saada lapsia
Taustalla pitkä, yli viidentoista vuoden parisuhde, joka päättyi eroon lapsettomuuden takia. Kyllä, kaikki kivet ja kannot on käännetty ja kaikki keinot ja hedelmöityshoidot käyty, mutta tuloksitta. Syy siis minussa (siittiöiden vähyys) ja mahdollisesti myös ex-puolisossa, tosin hänestä ei ole löytynyt kokeissa mitään.
Olen nyt eromme jälkeen alkanut seurustelemaan yhden kivan naisen kanssa ja kaikki synkkaa hyvin, mutta lapsien hankkimisesta ei ole ollut vielä puhetta. Hänellä on yksi teini-ikäinenlapsi aiemmasta suhtestaan, mutta varmasti haluaisi myös yhteisen lapsen. Hän ei siis tiedä vielä, että olen hedelmätön.
Kertokaa jos jollakin on vastaavaa kokemusta, milloin ja miten olisi oikea hetki siitä puhua? Pelkään, että hän jättää mut puutteeni takia.
Kommentit (32)
Mahdollisimman nopeasti. Voihan se olla, että nykyisen kanssa onnistuisikin. Ei kaikki vain sovi toisilleen.
Minkäikäinen nainen on? Epäilen että jos hänellä on teini-ikäinen niin on siinä iässä että itsekään saisi.
Olen itse äiti 7-vuotiaalle ( 32v) enkä menisi itse uuteen suhteeseen ajatuksella että HALUAN ja SAAN lapsia, enkä voisi niitä myöskään toiselle luvata. Ikä vaikuttaa paljon.
Miksi teini-ikäisen äiti haluaisi vauvan? Tai että mihin luulosi perustuu? Ikää hänellekin varmasti jo.
Turhia pelkoja nuo kaikki, kun et edes tiedä, mitä seurustelukumppanisi toivoo.
Juttele lapsiasiasta kun sopivalta tuntuu. Ehkä muutaman kuukauden tapailun jälkeen?
Suomessahan saa pariskunta lahjoitussiittiöitä tarvittaessa kun naisella ei ole ikää liikaa. Eihän se sama asia tietenkään ole kuin täysin biologinen lapsi. Voihan olla että kumppanisi ei halua lisää lapsia. Harva haikailee pikkulapsiaikaan, kun siitä "eroon päässyt".
Kerro mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Voihan olla, ettei nainen enempää lapsia haluakaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teini-ikäisen äiti haluaisi vauvan? Tai että mihin luulosi perustuu? Ikää hänellekin varmasti jo.
Vaikka on teini-ikäisen äiti, niin voi siltikin olla hyvin vielä lapsenteko iässä. Oma esikoinen kun on 18v, niin olen vasta 37v. Monet tekee ensimäistä vasta tuossa iässä.
Kaikki tuollaiset tärkeät asiat, kuten lapsentekoaikeet tai niiden puute, kannattaa pitää kumppanilta salassa viimeiseen asti.
t. vanilja-heterot
fsfs kirjoitti:
Kerro asap. Oletko valmis tulemaan isäksi luovutettujen siittiöiden avulla?
no daa. ap elättää jo nyt toisen miehen lasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka on teini-ikäisen äiti, niin voi siltikin olla hyvin vielä lapsenteko iässä. Oma esikoinen kun on 18v, niin olen vasta 37v. Monet tekee ensimäistä vasta tuossa iässä.
Harvempi kuitenkaan nykyään saa esikoista 19-vuotiaana.
No olisiko kannattanut kertoa esim. Ensimmäisillä treffeillä? Jos jättää nii sit teitä ei oltu luotu yhteen, harmin paikka
Jos naisella on jo teini-ikäinen lapsi, hänellä ei välttämättä ole halua edes saada enää toista lasta.
Asiahan ei selviä kuin puhumalla rehellisesti.
on se kumma, miten jotkut miehet kuvittelevat vielä nykypäivänäkin, että kaikki naiset haluavat lapsia uuden kumppanin kanssa, vaikka lapsia olisi jo ennestään. Minultakin viimeisin deitti oikein tivasi, että MIKSI minä en halua ollenkaan lapsia. Mä ymmärrän, että tyyliin joskus 1970-luvulla pidettiin outona, jos nainen (tai mies) ei halunnut ollenkaan omia lapsia, mutta että nykypäivänä.
Mä en usko, että teini-ikäisen lapsen äiti haluaa välttämättä lisää lapsia, ainakaan jos on jo lähempänä 4-kymppiä. Tai että se olisi ainakaan hänelle mikään ehdoton vaatimus.
Vierailija kirjoitti:
Minkäikäinen nainen on? Epäilen että jos hänellä on teini-ikäinen niin on siinä iässä että itsekään saisi.
Olen itse äiti 7-vuotiaalle ( 32v) enkä menisi itse uuteen suhteeseen ajatuksella että HALUAN ja SAAN lapsia, enkä voisi niitä myöskään toiselle luvata. Ikä vaikuttaa paljon.
Mitä höpiset? Kukaan ei voi luvata, mutta kyllä nyt 32-vuotias vielä lapsia saa yleensä, etenkin jos on ennenkin saanut. Olen saman ikäinen ja synnytin juuri hetki sitten. Esikoiseni on 15v eli se teinikin löytyy.
Omituinen olettamus, että teinin vanhempi haluaisi uuden lapsen. Tuossa vaiheessahan elämä jo helpottaa.435
Vierailija kirjoitti:
Mihin nämä ikäjutut perustuu? Ei kaikki aloita lastentekoa vasta sitten kun vaihdevuodet jo uhkaa... Teini-ikäisen äiti voi hyvin olla 30-35v.
Kerro samantien.
Et saanut sen edelleen kanssa.
Tämä on eri juttu.
Älä aliarvioi kumppanisi ajattelua ja yleensäkään kumppaniasi pitämällä tuollaisia salaisuuksia.
Ole avoin. Kerro, että tuo asia painaa ja et tiedä miten kertoa, mutta haluat kertoa.
Toisilla niin, että yhden kanssa ei tule ja jonkun toisen kanssa tulee.
Ei noista tiedä. Siksi ei kannata turhaan panttailla.
Stressaat vaan itse itseäsi. Kehottaisin luottamaan. Kokeile.
Ei se nainenkaan näköjään ole tiedustellut ap:n suunnitelmista hankkia lapsia tulevaisuudessa.
fsfs kirjoitti:
Totta kai, tämäkin kokeiltu, tuloksitta. - Ap