Kannattaako allergisen edes harkita luonnonkosmetiikkaa?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mossan Derma sopii monille (voide ja seerumi) ,itselleni sopii monet Mossan tuotteet vaikka olen atoopikko ja ihoni reagoi helposti moniin tuotteisiin,lisäksi minulla on suupieli-ihottuma ei Pod. Madaran tuotteet myös hyvin siedettyjä,mutta esim Frantsilan tuotteita ihoni ei siedä yhtään.
En kokeilisi tuota Mossaakaan, koska incissä on seuraavat allergeenit: Citronellol, Limonene, Linalool
Mikä saa sinut ajattelemaan, että kaikki ovat noille allergisia?
Eivät kaikki tietenkään ole, mutta allergisen kannattanee vältellä niitä hajusteita, jotka ovat tunnetusti hyvin allergisoivia.
https://www.allergia.fi/allergia/allergiset-iho-oireet/hajusteallergia/…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mossan Derma sopii monille (voide ja seerumi) ,itselleni sopii monet Mossan tuotteet vaikka olen atoopikko ja ihoni reagoi helposti moniin tuotteisiin,lisäksi minulla on suupieli-ihottuma ei Pod. Madaran tuotteet myös hyvin siedettyjä,mutta esim Frantsilan tuotteita ihoni ei siedä yhtään.
En kokeilisi tuota Mossaakaan, koska incissä on seuraavat allergeenit: Citronellol, Limonene, Linalool
Eivät kaikki tietenkään ole, mutta allergisen kannattanee vältellä niitä hajusteita, jotka ovat tunnetusti hyvin allergisoivia.
https://www.allergia.fi/allergia/allergiset-iho-oireet/hajusteallergia/…
Allerginen ei ole mikään homogeeninen ryhmä. Ei siis kannata vältellä asioita vain siksi, että on allerginen jollekin. Kokeilematta et voi tietää, onko juuri tuo ainesosa sinua allergisoiva vai ei. Ihan turha varoa kaikkea vain siksi, että on jollekin allerginen.
Vierailija kirjoitti:
Itse elän ilman kosmetiikkaa. Siis oikeasti, ei vaan ilman meikkejä vaan myös ilman pesuaineita yms. Voi kokeilla, jos keho reagoi usein ja paljon kemikaaleihin
Mä en käytä hajustettuja tuotteita, ei silikoneja, sulfaatteja jne, mutta en ole noin HC. Käytätkö deodoranttia kuitenkin?
Alkuperäisen kysymykseen: jos kukkaro kestää niin tee kokeiluja. Monet luonnontuotteet haisee voimakkaasti, joten eivät käy mulle.
En keksi yhtään syytä, miksi ei voisi harkita. Elämästä tulee todella vaikeaa, jos mitään ei uskalla kokeilla, koska pelkää oireita. Eihän sitä kokeilematta voi edes tietää, mille kaikelle on allerginen. Itse olen esimerkiksi allerginen vain noin 15 aineisosalle. Jäljelle jää vielä vaikka millä mitalla hyviä vaihtoehtoja. Kotimaiset marjat, kuten mustikka ja hilla ovat hyvin siedettyjä. Niitä sisältävät tuotteet useille turvallisia, jos muuten inc sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse elän ilman kosmetiikkaa. Siis oikeasti, ei vaan ilman meikkejä vaan myös ilman pesuaineita yms. Voi kokeilla, jos keho reagoi usein ja paljon kemikaaleihin
Mä en käytä hajustettuja tuotteita, ei silikoneja, sulfaatteja jne, mutta en ole noin HC. Käytätkö deodoranttia kuitenkin?
Alkuperäisen kysymykseen: jos kukkaro kestää niin tee kokeiluja. Monet luonnontuotteet haisee voimakkaasti, joten eivät käy mulle.
En käytä edes deodoranttia. Käytän kannabista, joten se on saturoitunut rasvasoluihini niin, joten haisen siltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdat haista melko "luonnolliselta" jos ei ikinä peseydy muulla kuin vedellä. Itsehän et sitä tietenkään haista, mutta todennäköisesti huomaat, että ruuhkabussissakin ympärilläsi on tilaa.
Jotku haisee luonnolliselta, jotku haisee kemikaaleilta. Such is life
Olivia Kleinin tuotteet oon todennut hyviksi. Ceraven tuotteet on myös hyviä, ei luonnonkosmetiikkaa, joku jo sanoikin mut ihotautilääkärien kehittelemä. Myös bybin tuotteet ihan hyviä sekä evolve. Mut toi ekaksi mainittu on yritetty tehdä mahdollisimman vähän allergisoivaksi, ei voi tietää ennen ku kokeilee.
Missä on tuotekehitys. Moni kaipaisi turvallisia, terveellisiä ja ei-allergisoivia meikkejä kasvoille ja huulille. Huulipunassa saisi olla muu vaihtoehto kuin sama "matta", mutta ilman metalleja yms. Entä huulikiilto. Huulimeikki saisi olla sellainen ettei haittaa jos joku vahingossa syö sen, koska osa siitä päätyy ihmisten elimistöön. Pyyhki paperilla tai ei.