Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkyvyttömyyseläke nousi kohdallani netto 125€.

Vierailija
03.01.2023 |

Työkyvyttömyyseläkettä tuli tilille 1981€. Nousi mukavasti. Mukavasti menee eikä työt häiritse elämääni.
51v

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ennen 737 ja nyt 787. Joku pieni osa tulee vielä Kelalta.

Vierailija
42/48 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saatte noin paljon? Mä olen 28-vuotias ja mun eläke on 890€/kk. :( Olispa isompi, tolla on oikeasti vaikea tulla toimeen. Nousi 40€ eläke, olispa noussu enemmän.

He ovat tehneet vuosia töitä ennen työkyvyttömyyttä jolloin on kertynyt työekäkettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten saatte noin paljon? Mä olen 28-vuotias ja mun eläke on 890€/kk. :( Olispa isompi, tolla on oikeasti vaikea tulla toimeen. Nousi 40€ eläke, olispa noussu enemmän.

He ovat tehneet vuosia töitä ennen työkyvyttömyyttä jolloin on kertynyt työekäkettä.

Ehkä paremminkin voisi sanoa että tehneet hyvällä palkalla, ei se niinkään vuosia pienellä palkalla auta.

Silloin kun itse jäin eläkkeelle, niin joillain toisella ihan yhtä pitkällä työhistorialla oli monta kertaa parempi eläke/kuntoutustuki.

Itselleni ei laskettu tulevan ajan eläkettä ollenkaan, kun olin viimeiset vuodet ollut raskaana ja kotihoidontuella, eli minimillä mennään.

Vierailija
44/48 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ennen 737 ja nyt 787. Joku pieni osa tulee vielä Kelalta.

Miksi et saa takuueläkettä? Oletko hakenut sitä?

Vierailija
45/48 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse tehdä edes vuosia, jos palkka on tarpeeksi hyvä ennen työkyvyttömyyseläkkeelle jäämistä. Jos töissäolon ja työkyvyttömyyseläkkeen alkamisen välillä ei ole liian pitkä aika, työkyvyttömyyseläke lasketaan niin kuin olisi jatkanut viimeisessä työpaikassa eläkeikään asti. Jo parin vuoden työhistorialla voi saada ison työkyvyttömyyseläkkeen, jos palkka on tarpeeksi iso.

Vierailija
46/48 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli tullut 2684e netto korotuksen jälkeen. Brutto 3780e. Tk-eläkeläinen 41v.

Mitä olet tehnyt työksesi vähintään viimeiset 10v n 8000 euron palkalla? Siitä nimittäin eläke on tuon verran.

Vierailija
47/48 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet tehnyt työksesi vähintään viimeiset 10v n 8000 euron palkalla? Siitä nimittäin eläke on tuon verran.

Korjaan

Siitä eläke on tuon verran kun jäät eläkkeelle normaalissa eläkeiässä. 

Vierailija
48/48 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan

Siitä eläke on tuon verran kun jäät eläkkeelle normaalissa eläkeiässä. 

Ei pidä paikkaansa, jos on aloittanut työt tarpeeksi nuorena. Vaikka kuuluisi ikäluokkaan, jossa alle 23-vuotiaana ei kertynyt eläkettä, niin jo nykyiseen "normaaliin eläkeikään" 65 vuoteen mennessä ehtii kertyä 42 työvuotta. Normaalilla 1,5 prosentin kertymällä tästä tulee eläkettä 63 % palkasta. Vaikka sitä korjataan elinaikakertoimella, jää eläkkeeksi silti selvästi yli 50 % palkasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi