Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko totta että jos toimeentulosta vähennettään -40%, rahaa elämiseen ei jää melkei yhtään??

Vierailija
03.01.2023 |

Esim toimeentuloki on normaalisti 514 euroa,
tuosta alennettu -40% on =298e.
Siitä pitäisi maksaa itse myös osa vuokrasta, eli 180e. Rahaa elämiseen jäisi silloin 118.? Voiko mennä noin muka?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se on, mutta silloin voi hakea asuinkunnasta täydentävää tt-tukea. Silloin pitää olla kyllä jo sukset ristissä te-tston kanssa aika huolella jos tuohon -40%:iin mennään.

no jos ei esim masennuksen takia pysty olla työnhakija ja sitten sairaslomaa ei saa masennuksesta.

Aika moni masentunut ja mt-ongelmainen roikkuu työkkärin kirjoilla. Töihin tuskin tulet ihan heti joutumaan, kun ei niitä saa edes halukkaat.

Etkö siis suostu rekisteröitymään työnhakijaksi vai etkö suostu lähettämään tiliotteita?

Ne on varmaan antaneet sulle aikaa hoitaa asiat kuntoon ja olet ollut tietoinen siitä mitä pitää tehdä?

no oon ollut työtön jo yli 3 v kohta. Ja joudun monialaisen työllistymisen asiakkaaksi.En tiennyt mikä se oli niin suostuin. Sieltä alettiin pommittaa minua kuukauden välein ja piti ravata tapaamisissa. Masentuneena ei voimat riittäneet tuollaiseen. Sitten sovin että menen jonnekin kurssille ja ajattelin että kaipa tuohon voisi ryhtyä., Mutta nukkumiseni on ollut päin p*rsettä eikä voimat riitä edes tuohon kun järjellä ajattelin. Työkkäri ei ymmärrä kun kerroin. Mulla on kai huono käsittelijä myös. Se on pommittelut koko ajan viesteillä ja soitoilla jos en vastaa ja suoraan sanottuna masentuneena ahdistaa kun en jaksa jutella kenenkään kanssa...

No kerroppa miksi minun masentuneen työssäkäyvän pitäisi joka päivä käydä töissä, että sinun huvitukset saadaan maksettua?

Vierailija
62/63 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä, jos menisitte töihin? Kyllä kyrsii maksaa 33 % veroa palkasta, jonka eteen raataa niska limassa, kun se raha menee "masentuneiden" laiskimusten elättämiseen.

Ei ne ota mua mihinkään kyselyistä huolimatta.

Annatko sä mulle työpaikan vai pääsenkö sun paikalle? Voit sit itse heittäytyä tähän ihanaan tuilla elämiseen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se on, mutta silloin voi hakea asuinkunnasta täydentävää tt-tukea. Silloin pitää olla kyllä jo sukset ristissä te-tston kanssa aika huolella jos tuohon -40%:iin mennään.

no jos ei esim masennuksen takia pysty olla työnhakija ja sitten sairaslomaa ei saa masennuksesta.

Aika moni masentunut ja mt-ongelmainen roikkuu työkkärin kirjoilla. Töihin tuskin tulet ihan heti joutumaan, kun ei niitä saa edes halukkaat.

Etkö siis suostu rekisteröitymään työnhakijaksi vai etkö suostu lähettämään tiliotteita?

Ne on varmaan antaneet sulle aikaa hoitaa asiat kuntoon ja olet ollut tietoinen siitä mitä pitää tehdä?

no oon ollut työtön jo yli 3 v kohta. Ja joudun monialaisen työllistymisen asiakkaaksi.En tiennyt mikä se oli niin suostuin. Sieltä alettiin pommittaa minua kuukauden välein ja piti ravata tapaamisissa. Masentuneena ei voimat riittäneet tuollaiseen. Sitten sovin että menen jonnekin kurssille ja ajattelin että kaipa tuohon voisi ryhtyä., Mutta nukkumiseni on ollut päin p*rsettä eikä voimat riitä edes tuohon kun järjellä ajattelin. Työkkäri ei ymmärrä kun kerroin. Mulla on kai huono käsittelijä myös. Se on pommittelut koko ajan viesteillä ja soitoilla jos en vastaa ja suoraan sanottuna masentuneena ahdistaa kun en jaksa jutella kenenkään kanssa...

No kerroppa miksi minun masentuneen työssäkäyvän pitäisi joka päivä käydä töissä, että sinun huvitukset saadaan maksettua?

Kuka pakottaa?