Vinkkejä vieroitukseen?!
Vauva on nyt 3 kk ja haluaisin ruveta antamaan hänelle myös korviketta. Täysimetyksellä on menty ja maitoa kyllä piisaa, mutten enää jaksa tätä. Heitelkää kivillä vain, mutta näin on. Esikoinen (3 v.) on jäänyt aivan syrjään tämän imetystouhun takia. Siis mun osaltani. Vauva on tissillä kaiket illat ja nukkumaanmeno venyy ja paukkuu joka ilta, kun hän vaan seurustelis ja/tai imis rintaa... Tuttia olen viime aikoina yrittänyt tyrkyttää, ja imeekin jopa sitä aina välillä jo vähän. Että jos sitten kelpais pullokin paremmin? Voisin osittaisimettää vielä vaikka pari kk, jos se onnistuu, mutta ihan pelkästään tätä imetystä mä en enää jaksa. Alusta asti on ollut sellainen olo, että kunpa tämä jo loppuis. Esikoista osittaisimetin alusta alkaen yhteensä 5 kk, ja se toimi hyvin. Tämä kuopus oli niin kova imemään, että täysimetys lähti hyvin käyntiin... Mulla oli pari viikkoa sitten rintatulehdus ja 40 asteen kuume ja nyt tuntuu taas koko ajan siltä, että rinnat on arat, niihin tulee tosi helposti kipeitä patteja, vaikka käytän angoralämmitintä, ulos mennessä puen villatakin ja toppatakin, lämmittelen kaurapusseilla rintoja jne. Mieluummin pesisin ja keittelisin pulloja ja ostelisin tuttelia kuin tätä... Että ei kun toimeen sitten vain, mutta miten kannattaa aloittaa?
Kommentit (4)
jolla on itsekäs ja uusavuton äiti, joka ei osaa järjestää imetystä kunnolla eikä ymmärrä pyytää edes apua siihen, vaan on heti vieroittamassa.
Esikoisen takia en imetystä lopettaisi, sillä kohta pääset luultavasti helpommalla, jos vauva syö pääasiassa rintaa.
Pulloa suuhun vaan. En muuta keksinyt, kun 2kk ikäistä vauvaa vierotin. Oppi juomaan pullosta kun oli pakko, eikä rintaa saanut.
Kuopusta en ole saanut pullosta juomaan, kun ei ole ollut pakko. On tosi allerginen, joten olen antanut olla. Siirrytään kai nokkamukiin seuraavaksi. Kuopuksen kohdalla meinasin opettaa pullolle, jotta olisi päässyt helpommin esim kampaajalle ja ensimmäiset 2kk oli toinen rinta hirvittävän kipeä. Nyt on onneksi enää vain välillä vähän kipeä. Helpommalla pääsee kun on rinnalla.
Ei siis konsteja tiedossa.
Itsekäs myönnän olevani siinä mielessä, että mun mielestä tälle perheelle mun mielenterveyteni ja jaksamiseni on tärkeämpiä kuin se miten vauva saa ruokansa.
ap
rintaa pullosta vähän maitoa..