Sijoitukset miinuksella 708,83
Ei kai tämä ole vielä kovin paha? Kuukausisäästämisen rahastoihin lopetin taas kolmeksi kuukaudeksi, kun miinusta vaan pukkaa.
Olen sijoittanut kahteen kestävän kehityksen rahastoon, joten hyvään tarkoitukseen menee, vaikka kirpaisee. Ehkä joskus vielä plussalla?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tyhmä sijoittaa johonkin rahastoihin joiden mahdollinen marginaalinen tuotto kestää ikuisuuksia. Day trading-osakemarkkinat ovat nykyajan tosisijoittajan juttu. Nuo rahastot on hiekkalaatikkotouhuja.
Jos ei ole autisti, joka tykkää seurata tuntitolkulla käppyröitä, on ihan terveellistä sijoittaa rahastoihin ja odottaa hieman maltillisempaa tuottoa. Monelle riittää hätävaraksi, parempi kuin makuuttaa tilillä. Kaikki eivät halua vaurastua omavaraiseksi kolmevitosena vaan tehdä jotain mielekästäkin sillä nuorella iällään.
Työkseenhän sitä tehdäänkin ja kun hyvin menee, niin voi pitää vapaata joskus pidempäänkin. Siinähän se elämä hukkaan menee, kun pakerrat töitä joka päivä oravanpyörässä ja sijoitat hiluja johonkin hitaasti tuottaviin rahastoihin. Toki kukin tyylillään, mutta huvittaa tuo rahastosijoittamisen ainainen hehkutus, kun itse tiedän miten turhaa puuhastelua se isossa kuvassa on.
Sijoittaminen ei oo hermoheikkojen ja kärsimättömien hommaa
Vierailija kirjoitti:
Niin, nythän niitä rahastoja just kannattaa ostaa, kun halvalla saa.
Vaihdanteet kuuluu asiaan, rahastoihin tehdään yleensä pitkäaikaisia sijoituksia. Siitä ne tuotot tulee.
Nimenomaan, just nyt ei kannata laittaa tauolle kk- rahastosäästöjä vaan maksella enemmänkin jos haluaa joskus tuottoja. Mutta ajallinen hajautus on hyvä sekin, aika tasaa tappiot. Ja aika tarkoittaa vähintään 10 vuoden säästämistä.
(En koskaan puhu sijoittamisesta kun on kyse rahastot, säästämistä se lähinnä on mutta viisasta toimintaa)
Rahastoista ei saa pikavoittoja, mutta ne tuottavat ihan hyvin pitkässä juoksussa. Itselläkin menee yli 700/kk rahastoihin, yhä edelleen. Katsotaan reilun 10 vuoden päästä, mikä on tilanne.
Olen joskus miettinyt osakkeita, mutta halusin säästää helposti ja vaivattomasti, ilman stressiä. Aikoinaan ostin kokeeksi Talvivaaraa, ja innostus osakkeisiin tyssäsi sitten siihen. Onneksi ehdin myydä pois ennen pahinta laskua. Minulla on ystäviä, jotka tienaavat osakkeilla ihan hyvin. Mutta kyllähän niitä kursseja sitten pitää olla innostunut seuraamaan, ja uskaltaa tehdä myynti- ja ostopäätöksiä tarvittaessa hyvinkin nopeasti. Minusta ei vain ole siihen.
Heh, mitä järkeä sijoitella rahaa hauta-arkkuun xD Minä käytän rahani elämästä nauttimiseen nyt vielä kun elän.
Aika pienet sijoitukset sulla, mun on 20k miinuksella. Kyllö ne taas ylöskin tulee markkinoiden mukana, ellet ole tehnyt tyhmiä,sijoituksia.
Mulla on sijoitettuna vain joku 1200-1400 ja ovat miinuksella satasen. Vähän ärsyttää, mutta minkäs teet.
Sijoittaminen taitaa pahimmillaan olla rahan laittamista huijarin taskuun
Vierailija kirjoitti:
Mulla melkeen satku miinuksella. Sijoitin rakennuslainat ja talo ei ole läheskään.valmis. kortit tapissa joten työmaa jää kesken.... Onneksi vesikatto päällä..... En enää tiedä miten toimia...
Et siis ole sisäistänyt sijoittamisen tärkeintä sääntöä: älä KOSKAAN sijoita rahaa, jota sinulla ei ole varaa hävitä. Minäkin olen tällä hetkellä reippaasti miinuksella, mutta ei haittaa mitään kun en niitä rahoja kuitenkaan tarvitse. Sijoitan vain ns ylimääräiset rahat. Joskus sitten taas kun arvo nousee, myyn jotain, ja ostan lisää sitä mitä saa halvalla. Toistaiseksi en edes mieti sijoituksiani. Siellä ne vaan ovat ja elävät omaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Myin kaikki rahastot pois vaikka takkiin tuli. Ei ole mun juttu sijoittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Niin, nythän niitä rahastoja just kannattaa ostaa, kun halvalla saa.
Vaihdanteet kuuluu asiaan, rahastoihin tehdään yleensä pitkäaikaisia sijoituksia. Siitä ne tuotot tulee.
Juuri näin. Pahinta on lopettaa kun kurssit laahaavat, niistä ne voitot kertyvät erityisesti.
Ostohousut jalkaan ja ostat vaikka velalla kun nyt on halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myin kaikki rahastot pois vaikka takkiin tuli. Ei ole mun juttu sijoittaminen.
Tein saman reilu vuosi sitten enkä ole katunut.
Vierailija kirjoitti:
Mun sijoitukset on 1407 euroa miinuksella viime vuoden alusta. En ajatellut tehdä mitään.
Mulla sijoitusten arvi on viime vuonna tippunut yli 6000 €, mutta kaiken kaikkiaan salkku on plussalla reilusti. Sitä tämä pitkän tähtäimen sijoittaminen on. Nyt ostelen lisää säännöllisin väliajoin. Tavoite on että 500 000 € salkku kun eläkkeelle jäänyt.
Pörssikurssien ja pörssisähkön kyttäämistä. Alkoi kyllästyttämään.
/31
Lisään vielä. Aika hölmön kommentin teit. Jos ap sijoittanut 1000 euroa ja on miinuksella 708 euroa, niin ei hyvä ja tilannetta pahentaa vielä se, ettei päämärkänä osta lisää. Jos taas sijoitus 100 000, niin tuo 708 euron tappio on vain pintaväreilyä.