Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ivf yksityisellä vaikka jonossa julkisella?

14.11.2006 |

Onko kenellekään tehty ivf:ää yksityisellä sillävälin kun oot ollu ivf-jonossa julkisella puolella? Meidät laitettiin tänään ivf-jonoon kolmannen epäonnistuneen inssin jälkeen ja punktio menis vasta toukokuulle eikä millään jaksais odottaa..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meidät laitettiin julkisella icsi-jonoon kesällä, ja kysyimme silloin lääkäriltä ihan suoraan asiasta. Hän sanoi että tottakai saa mennä yksityiselle, mutta julkiselle puolella ei hoitoa voi aloittaa ennen kuin yksityisen pakkanen on tyhjä -jos sinne on huuruneniä saanut- . Ja vaikka pakasteessa ois tavaraa, niin se ei tarkoita sitä että tippuu julkisen jonon hännille. Jonnekkin sinne jää sit roikkumaan ja suunnitteluun/hoitoon pääsee (julkisen puolen) heti kunhan pakkanen vain on tyhjä.

Itse tässä mietin sellaista asiaan liittyvää, että mitä tehdä julkisen icsi-suunnittelun kanssa... Kutsu julkisen hoidon suunnitteluun tuli (aika joulukuun alussa), mutta meillä on pakkasessa tavaraa kolmessa oljessa. Joudun siirtämään aikaa joka tapauksessa, niin tietääkö kukaan voiko tuolla suunnittelukäynnillä käydä jos yksityisen pakkasessa on vielä yksi " oljenkorsi käyttämättä" ? Tietty totuutta ei tarvitse heille kertoa, mutta jos haluaa olla rehellinen? Meillä työkuvioiden takia hoitoja voi aloittaa vaan tiettyinä aikoina, enkä sen vuoksi haluaisi missata yhtään turhaa kiertoa tuon suunnittelun ja itse hoidon alotuksen välissä. JOS niihin nyt on tarvetta.

Kukaan ei varmaan ymmärtänyt tuosta loppuselvityksestä mitään, mutta vastaus kysymykseesi tuli toivottavasti selväksi?

Vierailija
2/6 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi! Mietin vaan, että pitääkö julkisella kertoa että on käynyt yksityisellä? Paperithan sieltä julkiselta pitää varmaan pyytää yksityistä varten, mutta muistelisin, että täällä on ollu joskus juttua että on ihmiset pyytäny niitä papereitaan itselleen ja menneet sitten yksityiselle hoitoihin odotusajaksi eikä ole puhuneet asiasta mitään kun on taas päässyt julkiselle. Vaikka samapahan tuo, pääasia on että jossain niitä hoitoja tehdään, mutta rahaa tietysti säästyis..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... saada sairauskertomuksensa ulos, ei tarvitse selittää mitään, voit vaikka pyytää hoitajalta, jos et halua lääkäriltä kysellä :). Pyyntö tehdään yleensä kirjallisena.

mukavaa päivää,

Milka

Vierailija
4/6 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiselle ei tarvitse kertoa että on käynyt yksityisellä. Mutta toisaalta, jos yksityisen puolella ei ole onnistunut, niin kyllä minä ainakin kertoisin julkisella yksityisellä tehdyistä hoidoista, ihan sen vuoksi että se mikä mahdollisesti meni pieleen yksityisellä, voidaan välttää siinä julkisen hoidossa. Ja helpompihan se on julkisen suunnitella hoitoa kun tietää jo jonkin verran miten tietty annos hormoneita on vaikuttanut.

Mä oon alusta saakka pyytänyt aina kopiot papereistani julkiselta, ihan silkasta mielenkiinnosta. Ja se on kyllä tosiaan mielenkiintoista, läheskään kaikkea kun ei ole lääkäri suoraan maininnut... Joten nyt kun mentiin yksityiselle, oli lähes kaikki paperit jo kasassa. Ne mitä puuttui, yksityinen ehdotti että pyytäävät suoraan julkiselta, johon kauniisti vastasimme että taidamme kuitenkin hoitaa sen itse... Juuri tuon takia ettemme vielä halunneet julkisella sanoa että olemme yksityisellä. Nyt tietäävät siellä, mutta ei ne puhelimessa mitään sanoneet, kun sanoin että perun kyllä sen suunnitteluajan kunhan tiedän minne sen uuden ajan haluan.

Mä olen nyt tästä yksityisen icsi-hoidosta " toipumassa" , viivoja on testeihin tullut mutta tuhruttaa, veritesti loppuviikosta... Ja jos tää nyt hyvin päättyy niin eipä paljon harmita että rahaa paloi!

Tsemppiä ja onnea matkaan sullekin!

Vierailija
5/6 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän hoidot aloitettiin Icseillä ja koska tutkimuksetkin oli tehty yksityisellä, niin jatkoimme siellä suoraan ensimmäiseen inssiin. Oltiin kuitenkin pyydetty heti tutkimusten jälkeen lähete julkiselle ja sieltä tulikin kutsu suunnittelukäynnille tosi nopeasti, kun hoidot yksityisellä oli vielä kesken. Kerroin tilanteen ja sitten vain sovittiin, että kun pakkanen on tyhjä soitan uuden ajan suunnitteluun ja sitten päästään aloittaa. Kysyin myös tuota jonon hännille tippumista ja lupasivat ettei niin tapahdu!

Vierailija
6/6 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varasin ajan treen väestöliittoon 8.12. Siellä ainakin suhtauduttiin hyvin siihen että samaan aikaan jonotan julkisella puolella ja se hoitaja sanoi että ainakin hyvin ehtii tehdä yhden hoidon siellä ennen taysin aikaa. Siitä pakkasen tyhjentämisestä en kyselly mitään, katsotaan nyt ensin saadaanko edes pakkaseen mitään. Tayssiin soitin myös ja pyysin lähettämään paperini " koska haluan niitä lueskella" Kyllä varmaan sitten aikanaan kerron Tayssissa että olen yksityisellä käynyt.