Nainen! Oletko hylännyt ystävän?
Kommentit (45)
Ystävä oli aina ollut hyvin itsekeskeinen. Puhui siis yleensä tauotta omia juttujaan tai selitti, mitä hänen muille ystävilleen kuuluu. Nämä ystävät eivät olleet minulle tuttuja kuin niminä. Saattoi kyllä joskus selittää minun aiemmin kertomiani kuulumisia minulle muka jonkun toisen kaverinsa elämänä, mikä todisti, että kai hän oli kuunnellut minuakin.
Jossakin vaiheessa tämä ystävä masentui ja muuttui entistäkin itsekeskeisemmäksi, ei enää edes esittänyt kiinnostunutta minun asioistani. Halusi silti nähdä, mutta loukkaantui ja alkoi itkemään ja syyttelemään koko ajan kaikesta mitä tein. Kävelin liian lujaa, olin väärää mieltä uutisesta josta keskusteltiin, minulla ei ollut nälkä ja hän olisi halunnut syömään.
Tämä oli niin raskasta, että päätin olla aina kiireinen ja ystävyys jäi. Joskus hän soittelee, mutten vastaa.
Ystävä itse jättää jos ei ilmoita edes ajoissa tuleeko synttärille vai ei ja teetättää toisella ensin tuntikausia hommia juhlan suhteen, vaatii erityskohtelua ja eväitä vierailulla. Joo ei sellainen ole ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen?
Miksi et anna fwb seksiä pitkän ajan luotettavalle tutullesi, mutta tuntemattomalle baarista kyllä lohkeaa tunnin jälkeen jurrissa?
Koska en harrasta seksiä kavereiden kanssa? Jos kokisin sinua kohtaan sellaista vetovoimaa, niin se seksi olisi tullut kuvioon aika pian ekojen tapaamisten jälkeen. Kaverit kavereina, miehet miehinä.
Mulla on todella vähän ystäviä. Ei ole varaa hylätä, ellei ole todella painavaa syytä. Mun paras ystävä on mieheni, ja se riittää. Hänessä on enemmän ystävää kuin kymmenessä huonossa. Tai hyvässäkään.
Kyllä niitä negatiivisia, draamailevia ym. ihmisiä on maailma täynnä. Jos on hyvä ja toimiva ystävyys, eihän siitä lähdetä noin vain, vaan joku syy siihen aina on taustalla jos suhde päättyy. Se voi olla myös etäisyys, mutta jokaisella aikuisella on oikeus vetää rajat ja päättää mihin ja keneen aikansa käyttää.
Siksi on vähän turhaa puhua hylkäämisestä ja siitä kenessä on "vika" kyse ei ole lapsi vanhempi suhteesta, vaan aikuisten vapaaehtoisuuteen perustuvasta ajanvietosta.