Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen! Oletko hylännyt ystävän?

Vierailija
02.01.2023 |

?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan "hylkää" ketään ilman mitään syytä. Joku syy siihen aina taustalla on. Yleensä ihmiset, jotka kokevat tulleensa hylätyksi ilman omaa syytään, eivät osaa tarkastella itseään ja omaa käytöstään.

En usein jaksa enää nähdä tuttavaa, joka on aina vain negatiivinen ja valittaa kaikesta. Myöskin omistushaluinen ja suuttuu, jos kaikki ei mene hänen toiveiden mukaan. Ei näe itse käytöksessään vikaa, mutta ihmettelee miksi muut välttelee.

Olen yrittänyt ystävällisesti sanoa ja kuunnella, mutta en ole kenenkään äiti tai terapautti enkä saa tuosta suhteesta muuta kuin stressiä. Parempi siis ottaa etäisyyttä oman jaksamisen ja ajan takia.

Kyllä siihen aina syy onkin, mutta että se olisi siinä hylätyssä, se ei pidä paikkaansa läheskään aina.

Se että sinulla on ollut yksi negatiivinen kaveri ei vielä tarkoita että kaikissa hylätyissä kavereissa on varmasti joku vika. Se vika voi olla ihan yhtälailla siinä hylkääjässäkin. 

Kyllä niitä negatiivisia, draamailevia ym. ihmisiä on maailma täynnä. Jos on hyvä ja toimiva ystävyys, eihän siitä lähdetä noin vain, vaan joku syy siihen aina on taustalla jos suhde päättyy. Se voi olla myös etäisyys, mutta jokaisella aikuisella on oikeus vetää rajat ja päättää mihin ja keneen aikansa käyttää.

Siksi on vähän turhaa puhua hylkäämisestä ja siitä kenessä on "vika" kyse ei ole lapsi vanhempi suhteesta, vaan aikuisten vapaaehtoisuuteen perustuvasta ajanvietosta.

Vierailija
42/45 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä oli aina ollut hyvin itsekeskeinen. Puhui siis yleensä tauotta omia juttujaan tai selitti, mitä hänen muille ystävilleen kuuluu. Nämä ystävät eivät olleet minulle tuttuja kuin niminä. Saattoi kyllä joskus selittää minun aiemmin kertomiani kuulumisia minulle muka jonkun toisen kaverinsa elämänä, mikä todisti, että kai hän oli kuunnellut minuakin.

Jossakin vaiheessa tämä ystävä masentui ja muuttui entistäkin itsekeskeisemmäksi, ei enää edes esittänyt kiinnostunutta minun asioistani. Halusi silti nähdä, mutta loukkaantui ja alkoi itkemään ja syyttelemään koko ajan kaikesta mitä tein. Kävelin liian lujaa, olin väärää mieltä uutisesta josta keskusteltiin, minulla ei ollut nälkä ja hän olisi halunnut syömään.

Tämä oli niin raskasta, että päätin olla aina kiireinen ja ystävyys jäi. Joskus hän soittelee, mutten vastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä itse jättää jos ei ilmoita edes ajoissa tuleeko synttärille vai ei ja teetättää toisella ensin tuntikausia hommia juhlan suhteen, vaatii erityskohtelua ja eväitä vierailulla. Joo ei sellainen ole ystävä.

Vierailija
44/45 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen?

Miksi et anna fwb seksiä pitkän ajan luotettavalle tutullesi, mutta tuntemattomalle baarista kyllä lohkeaa tunnin jälkeen jurrissa?

Koska en harrasta seksiä kavereiden kanssa? Jos kokisin sinua kohtaan sellaista vetovoimaa, niin se seksi olisi tullut kuvioon aika pian ekojen tapaamisten jälkeen. Kaverit kavereina, miehet miehinä.

Vierailija
45/45 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella vähän ystäviä. Ei ole varaa hylätä, ellei ole todella painavaa syytä. Mun paras ystävä on mieheni, ja se riittää. Hänessä on enemmän ystävää kuin kymmenessä huonossa. Tai hyvässäkään.