Mikä voi olla syy teinin jatkuvaan väsymykseen?
Kommentit (65)
Onko huono olo syömiseen yhdistettävä oire? Omalla oli kanssa ja käytiin verikokeissa, joissa testattiin maito ja vehnä. Mitään ei löytynyt, niin lääkäri sanoi että täytyy itse etsiä mistä aineesta se huono olo tulee. Maitoa ja vehnää vähennetty ja muuta mitä tämmöisiin suolisto-oireisiin voisi liittyä, siis esim. myös kaalit, sipuli ja pavut tuntuvat aiheuttavan huonovointisuutta
Vierailija kirjoitti:
Hemoglobiini, ferritiini?
Hyvä, 140.
ap
Vierailija kirjoitti:
Missään nimessä ei kannata käyttää esim. verikokeissa. Kyllä av:lta paremmin se syy selviää :D
perusverikokeet ok. Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko huono olo syömiseen yhdistettävä oire? Omalla oli kanssa ja käytiin verikokeissa, joissa testattiin maito ja vehnä. Mitään ei löytynyt, niin lääkäri sanoi että täytyy itse etsiä mistä aineesta se huono olo tulee. Maitoa ja vehnää vähennetty ja muuta mitä tämmöisiin suolisto-oireisiin voisi liittyä, siis esim. myös kaalit, sipuli ja pavut tuntuvat aiheuttavan huonovointisuutta
Ei oikein...
Joko on kännykällä tai koneella pitkälle yöhön ja/tai veren rauta-arvot alhaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään nimessä ei kannata käyttää esim. verikokeissa. Kyllä av:lta paremmin se syy selviää :D
perusverikokeet ok. Ap
No moneltako menee oikeasti nukkumaan?
Depressio.
Krooninen masennus tyypillisesti alkaa teini-iässä. Kulkee käsi kädessä huonon itsetunnon kanssa.
Lääkitys ja terapia auttavat.
Masennus, mononukleoosi, tai melkein mikä vaan sairaus.
MS-tauti
Diabetes
Suolistosairaus
Vitamiinien puute
Tekosyy jollekin
Saako tarpeeksi monipuolista ruokaa? Ei kai vedä energiajuomia iltaa myöten?
Moni jo sanoikin, mutta sanon minäkin: Tarkastuta teinin hemoglobiiniarvot ja ferritiini. Kannattaa liittyä Facebookissa ryhmiin "Lasten raudanpuute ja anemia" sekä "Raudanpuute". Ferritiiniä etenkään moni lääkäri ei tsekkaa ellei itse vaadi ja jos tarkistaa niin ei osaa tulkita tuloksia. Jos ferrit on alle 50 niin raurakuuri kannattaa, vaikka viitearvot ovat alhaisemmat.
Moni jo sanoikin, mutta sanon minäkin: Tarkastuta teinin hemoglobiini arvot ja ferritiini. Kannattaa liittyä F B ryhmiin "Lasten raudanpuute ja anemia" sekä "Raudanpuute". Ferritiiniä etenkään moni lääkäri ei tsekkaa ellei itse vaadi ja jos tarkistaa kun ei osaa tulkita tuloksia. Jos ferrit on alle 50 niin rautakuuri kannattaa, vaikka viitteet olisivat alhaisemmat.
Jos ei ulkoile eikä harrasta tarpeeksi liikuntaa, ei energisoidu. Näyttöjen tuijottelu vie hirveästi energiaa. Juuri julkaistiin jokin tutkimus, jonka tekijä totesi, että mitä enemmän somea, sitä varmemmin voi huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Ruis on pahin viljoista. Hapankorput ja näkkärit ovat roskaruokaa.
Ilmi selvä lorvi katarri. Perinyt vanhemmiltaan
no omalla kohdalla kavi ilmi liika masturbointi, eli hakkasin tattiin useita kertoja paivassa ja muutuin harmaaksi kuin vanhus. Jumankauta mika stondis koko ajan, en halua kellekaan samaa kohtaloa,ei kivaa.
Se voi olla lupus.