Miks Salkkareissa -keskusteluketju
Katso lähetysajat : Salatut Elämät - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (59931)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikaa jaksoja per kausi. Tämä on yksi syistä, miksi laatu on mitä on.
Kuinkahan suuri merkitys sillä on, että nykyään Rantabaariakin kirjoitetaan samalla poppoolla.
Rantabaariin imetään laatu ja Salsuihin määrä. Olisi parempi tehdä vaikka Rantabaareja useampi kuin Salkkareita. 3-4 erilaista sarjaa vuodessa.
Kuulostaa aika hurjalta määrältä. Rantabaarin käsikirjoitusta tehdään syksyllä. Loppuvuodesta ja alkuvuodesta hommataan casting ja keväällä kirjoitetaan käsikirjoitus dialogimuotoon. Saisi aika lujaa tuuttaa jos sarjoja olisi monta vuodessa. Salkkareita sentään kirjoitetaan aina viikolla yksi viikkoa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas haluan, että pihlajakatulaiset hyvästelevät katsojat, jonka jälkeen sarja loppuu kokonaan.
Älä huoli. Salkkarit ei tule kestämään vuosikausia. Ennemmin tai myöhemmin katsojaluvut romahtavat.
Jos tästä vielä pohja putoaa alemmas, niin se tulee varmasti tapahtumaan. Ei mitä tahansa paskaa voida katsojakunnalle loputtomasti syöttää. Itse en katso nykyään jaksoja kokonaan vaan sieltä täältä. Jos muutamat hyvät hahmot poistuisi, loppuisi varmaan katselu kokonaan.
Itse olen tulkinnut, että sarjan katsojakunta koostuu pääasiassa vanhoista seuraajista sekä osa katsoo viihteenä. Ei samalla tavalla kuin ennen mutta haluaa katsoa ja nauraa, mitä pöljää keksitään seuraavaksi. Nuorisoa tuntuu tulevan enemmän näiden nuorten hahmojen takia. Tykkäävät niistä suhteista. Laila ja Leo oli todella suosittu. Ollistakin jo pidetään. Täällä taas monikaan ei näe näitä ehkä yhtä kiinnostavina hahmoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikaa jaksoja per kausi. Tämä on yksi syistä, miksi laatu on mitä on.
Kuinkahan suuri merkitys sillä on, että nykyään Rantabaariakin kirjoitetaan samalla poppoolla.
Rantabaariin imetään laatu ja Salsuihin määrä. Olisi parempi tehdä vaikka Rantabaareja useampi kuin Salkkareita. 3-4 erilaista sarjaa vuodessa.
Kuulostaa aika hurjalta määrältä. Rantabaarin käsikirjoitusta tehdään syksyllä. Loppuvuodesta ja alkuvuodesta hommataan casting ja keväällä kirjoitetaan käsikirjoitus dialogimuotoon. Saisi aika lujaa tuuttaa jos sarjoja olisi monta vuodessa. Salkkareita sentään kirjoitetaan aina viikolla yksi viikkoa eteenpäin.
Jos ei kaikkiin sarjoihin edes tekisi edes Rantabaarin jaksomäärää, vaan 30-40 jaksoa. Muitakin kirjoittajia ja tekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas haluan, että pihlajakatulaiset hyvästelevät katsojat, jonka jälkeen sarja loppuu kokonaan.
Kaikki haluu sut v##tuun täältä. Sovit keinun jatkoks.
Juuri saamani tiedon mukaan, olemme vapautumassa Sanna Marinista.
Millainen juttu pitäisi tapahtua Salkkareissa, että Suomessa syntyisi Amerikan tasoinen kohu?
Vierailija kirjoitti:
Millainen juttu pitäisi tapahtua Salkkareissa, että Suomessa syntyisi Amerikan tasoinen kohu?
Miksi vain multa katoaa aina viestit lainauksesta? Sitä olin kysymässä, että mikä Amerikan tasoinen kohu? Mistä siellä sitten ollaan kohistu jonkun tv-sarjan suhteen?
Salkkareissa ei selvästikään uskalleta käsitellä mitään muita vähemmistöjä kuin seksuaalivähemmistöjä. Romaneita tai saamelaisia. Pelätään kai tekevän hallaa. Pitäisi oikeasti ottaa kunnolla selvää ettei mitä tahansa kirjoittele heidän kulttuureista. Ulkomaalaisikaan ei ihan kauheasti ole. Vuosi sitten kohistiin siitäkin yleisesti onko ok, että hetero mies näyttelee homoa. Pelästyin aluksi, että kohta ajatus leviää ja Salkkareistakin joudutaan kirjoittamaan Kalle ulos vain sen takia, ettei olisi ok näytellä ellei julkisesti kertoisi esimerkiksi olevansa homo/biseksuaali. Itse en näe ongelmaa mutta siitä voi tulevaisuudessa tulla vielä ongelmakin.
Vierailija kirjoitti:
Salkkareissa ei selvästikään uskalleta käsitellä mitään muita vähemmistöjä kuin seksuaalivähemmistöjä. Romaneita tai saamelaisia. Pelätään kai tekevän hallaa. Pitäisi oikeasti ottaa kunnolla selvää ettei mitä tahansa kirjoittele heidän kulttuureista. Ulkomaalaisikaan ei ihan kauheasti ole. Vuosi sitten kohistiin siitäkin yleisesti onko ok, että hetero mies näyttelee homoa. Pelästyin aluksi, että kohta ajatus leviää ja Salkkareistakin joudutaan kirjoittamaan Kalle ulos vain sen takia, ettei olisi ok näytellä ellei julkisesti kertoisi esimerkiksi olevansa homo/biseksuaali. Itse en näe ongelmaa mutta siitä voi tulevaisuudessa tulla vielä ongelmakin.
Olisi kyllä kiva jos olisi ihan homo tai transnäyttelijät sarjassa. Pete ja Maarit ei kumpikaan edusta vähemmistöä. Olga on ainakin biseksuaali ja taitaa olla ainoa näistä. Anskun näyttelijästä en tiedä. Vivi ei ole ilmeisesti kertonut mitään asiaan liittyen. Lenita sitten päinvastoin esittää heteroa olettaen että hän on lesbo/bi.
Onneksi keskustelu Salkkareista hiljenee klo 23 jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän vielä joskus Aarokin saa paikkansa poliisissa. Se voisi oikeasti olla kiinnostavaa. Etenkin jos vanha Aaro olisi palautunut kenenkään tietämättä. Juonisi hetkessä tuollaiset JP:t nalkkiin. Tosielämässä Miska on vasta 26-vuotias ja Salkkareissa olevinaan joku kunnon mafiapomo melkein, mutta miksi alaa ei kerrottu? Siis sitä tekevätkä huumekauppaa vai mistä näissä JPn bisneksissä on kysymys. Kuvaamisesta? Ihmiskaupasta?
Pärjäisiköhän Aaro kuntotesteissä🤣
En ymmärrä, miten tämä sarja on niin suosittu. Moni muu laatusarja tuskin saa kymmentä kautta ja jaksojen lukumäärä pysyy alle 50:ssä. Tämä sarja puolestaan on kestänyt lähemmäs 25 vuotta ja yli 200 jaksoa kaudella. Laatukin on huonoa. Käsittämätöntä.
Harmi että Laitelan laiva-podcast on ilmeisesti kokonaan loppunut. Sitä oli aina kiva kuunnella toisinaan kun oli aikaa ja itse en podcasteja muuten kuuntele oikeastaan lainkaan. Viimeisin jakso julkaistiin lokakuussa 2021 ja kyseinen jakso käsitteli muistaakseni Rantabaaria.
Panettavaa meininkiä näin vaalien jälkeisenä päivänä. Hyvä Sanna!
Evan ja Kristianin salasuhde on ällöttävä mutta Sampon ja Kallen seksisuhde vie pidemmän korren. Hyhhyh!
Ei ole ollut aikaa katsoa Katsomosta vielä illan jaksoa, onko jotain merkittävää?
Älä huoli. Salkkarit ei tule kestämään vuosikausia. Ennemmin tai myöhemmin katsojaluvut romahtavat.