En saa 200000 euroa lainaa
2150 euroa on muka liian pienet tulot. 100000 euroa vain antaisivat mutta eihän sillä mitään asuntoa saa. Pakko asua vuokralla vaikka vuokra rahalla olisi voinut lyhentää asuntovelkaa. Pankit on ihan kuppaisia nykyään.
Kommentit (33)
En minäkään myöntäisi ilman varakasta puolisoa, joka jakaa lainavastuun.
Eikä ole kuppaisia. Ei sulla riitä maksukyky 200000e lainaan nykyisillä koroilla noilla tuloilla. No ehkä riittäisi jos sun kaikki muut menot ovat tosi minimaaliset eli et omista autoa yms ja sulla ei ole lemmikkiä tai lapsia jne. Säästä enemmän rahaa käsirahaan niin et tarvitse 200k lainaa.
Osta Lahden keskustasta kaksio, 100 000 e riittää siihen varsin hyvin.
Tuossa olisi muutama
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/lahti/16967649
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/lahti/17058643
Lahti on ihan siedettävä kaupunki, jos sinulla ei ole lapsia ja aiot pysyä terveenä.
200.000€ lainaan tarvitaan 2750€ nettotulot, jos haet lainaa yksin ja ei ole lapsia. Lähde iltalehti.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/175ddd68-c00f-4434-b2d5-34e…
Minulta kysyivät -09 pankista että enkö todella enempää halua lainaa..... No onneksi en. Ihan kohta maksettu talo on....
Vierailija kirjoitti:
Odota vuosi ja säästä
Vuodessa parin tonnin palkasta säästää kevyesti 100 000.
Mainio neuvo.
Valivalivali. Mä en saa lainaa ollenkaan. Mulla on 25 000 euron säästöt mutta pienehköt tulot, bruttona reilut 2400 e/kk. Jouduin monen vuoden ajan maksamaan osan ex-puolison veloista jotka hän teki nimiini tietämättäni joten enempää säästöjä ei ole päässyt kertymään, kun on pitänyt lapsetkin elättää. Lisäksi asun yksin, olen 55-vuotias ja ollut kahdesti lomautettuna sekä 13 vuotta sitten puoli vuotta työkyttömänä exän tempauksen valjettua minulle. Nyt olen lopultakin saanut exän velat kuitattua ja voisin ostaa asunnon, mutta en läpäissyt yhdenkään pankin stressitestiä. Liian vanha, liian pienet tulot jne. Lainaturvavakuutus olisi pakollinen mutta mun ikäiselle, jota pankin arvion mukaan odottaa joko työkyvyttömyys tai työttömyys, sen hinta olisi järkyttävä. 25 000 eurolla saisin kyllä asunnon jostain v...n Nivalasta tai Pieksämäeltä mut mitäs mä siellä teen, kun kummassakaan paikassa ei ole töitä tarjolla alalta, johon mulla on ammattitaito ja koulutus. Eli kituutetaan sit vuokralla hamaan hautaan asti.
Vuokraan menee 1200 euroa kuussa jonka olisin voinut laittaa lainanlyhennykseen. Ei ei mitään järkeä pankeilta nykyaikana. Haluan kunnon asunnon enkä mitään luukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vuokraan menee 1200 euroa kuussa jonka olisin voinut laittaa lainanlyhennykseen. Ei ei mitään järkeä pankeilta nykyaikana. Haluan kunnon asunnon enkä mitään luukkua.
Kukin kykyjensä mukaan.
Itselläni joka kuukausi jää käteen verojen jälkeen 3650€. Ei velkaa. Asun Helsingissä vuokralla.
S-pankissa tili, luottokorttipuolella 800€ luotto.
Olin pankkiasioissa keskustelemassa virkailijan kanssa (liittyi johon tunnusluku tms juttuihin) virkailija itse ehdotti luottokorttiin luoton korotusta 1500€.
Luottokunta ei korotusta myöntänyt.
No jos en ole 1500 euron luoton arvoinen, niin enpä uskalla edes ajatella asuntolainaa.
Vierailija kirjoitti:
Valivalivali. Mä en saa lainaa ollenkaan. Mulla on 25 000 euron säästöt mutta pienehköt tulot, bruttona reilut 2400 e/kk. Jouduin monen vuoden ajan maksamaan osan ex-puolison veloista jotka hän teki nimiini tietämättäni
!!!!! Etkö saa ulosottoon ukolta niitä, käys kyselemässä voudilta ohjeita, koko roska sinne mukaan. YRITÄ EDES!
Muuta vaikka pohjanmaalle tai Lappiin saat vähintään saman palkan ja puolet halvemman asunnon..
Vierailija kirjoitti:
Omistusasunnossa on muutakin menoa kuin lainan lyhennys ja korko.
Yhtiövastike osakeasunnossa, ylläpito- ja korjauskulut okt:ssa.
Moni aikanaan sanoi, että voi ihan yhtä hyvin maksaa 700€ lyhennystä, kun sama menee nyt vuokraan.
No, sitten isipappa takasi lainan ja alkoi pyöriä 700€ lyhennys ja 400€ vastike, putkiremonttikin tuli taloon, bruttokuukausipalkka pari tonnia...
Muuta pienempään kylään..Helsingissä on kohta yhtiövastikkeet samaa luokkaa kun vuokrat...
Vierailija kirjoitti:
Minulta kysyivät -09 pankista että enkö todella enempää halua lainaa..... No onneksi en. Ihan kohta maksettu talo on....
Idiootti. Nyt eletään vuotta 2023.
Joo kortas hankkia paremmat tulot