Olen syönyt ihan helvetisti suklaata joulunaikana ja jatkuu vain
Kunnes loppuvat.
On mennyt Lindtin kuulia paljon, Wienernougat-rasia, Tobleronea, Lindtin Master pieces-rasia ja muutakin.
Ja vielä on jäljellä...
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on juuri menossa kuudes suklaarasia. Saan sen kohta syötyä. Huomenna tilaan ajan labraan ja hammaslääkärille. Kova dietti myös ohjelmassa. Kyllä tästä selvitään. Tsemppiä vain kaikille yritteliäille!
Miks? Saako noista paikoista synninpäästöt?
Totta kai saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on juuri menossa kuudes suklaarasia. Saan sen kohta syötyä. Huomenna tilaan ajan labraan ja hammaslääkärille. Kova dietti myös ohjelmassa. Kyllä tästä selvitään. Tsemppiä vain kaikille yritteliäille!
Totta kai saa.
Pitäisi varmaan itsekin varata aika sitten. Onkohan noissa miten ruuhkaa?
Eilen söin loput konvehdit. Kolme rasiaa meni, ja tietysti muut herkut vielä siihen päälle. Yleensä en juo alkoholia, mutta nyt jouluna ja uutena vuotena tuli sitäkin kolmena päivänä nautittua. Riittää taas vähäksi aikaa sitä lajia. On turvonnut ja pöhöttynyt fiilis. Mutta kyllä se tästä taas normalisoituu, kun syöminen palautuu arkiseksi
En ymmärrä tätä joulusuklaiden syöntiä tyyliin 2kg per ihminen. Suklaata saa myös uv:n ja joulun välissäkin. Kohtuudella tässäkin asiassa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä joulusuklaiden syöntiä tyyliin 2kg per ihminen. Suklaata saa myös uv:n ja joulun välissäkin. Kohtuudella tässäkin asiassa.
Ymmärrystä lisännee tieto, että osa ihmisistä ei pysty säilyttämään suklaata kotonaan.
hankalaa kun joulun jälkeen karkit alessa, no kannoin sitten muutaman suklaaboksin ja vihreitä kuulia
parempi onkin, etten omista vaakaa, pyörtyisin varmaan
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Meillä on jouluisin yksi wienernougatrasia ja vegaaniset kasvislaatikot ja kasvispata. Hyvää ja terveellistä.
Eikö ihmiset liho tuolla menolla? Minä olen jo terveellisellä ruoallakin painanut 100 kg ja tuollaisell mättämisellä painaisin varmasti päälle 300 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Meillä on jouluisin yksi wienernougatrasia ja vegaaniset kasvislaatikot ja kasvispata. Hyvää ja terveellistä.
Eikö ihmiset liho tuolla menolla? Minä olen jo terveellisellä ruoallakin painanut 100 kg ja tuollaisell mättämisellä painaisin varmasti päälle 300 kg.
Jos sinulla on ylipaino-ongelma, niin et syö terveellisesti.
Tulipas helpottunut olo. Itse luulin jo menettäneeni kontrollin, kun söin viikossa kokonaisen pussillisen salmiakkia.
Olen syönyt paljon suklaata. Olen myös käynyt koirien kanssa joka päivä pitkillä lenkeillä, enkö ole esim syönyt lainkaan leipää, en juurikaan jouluruokia, suklaan lisäksi lähinnä salaatteja ja hedelmiä. Ja ei ole erityisen turvonnut olo.
Vierailija kirjoitti:
Uusi vuosi taitaa tuoda tullessaan diabeteksen.
Ei se tule suklaata syömällä noin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Hba1c vielä näytä suklaan vaikutusta, vasta kuukauden päästä alkaa näyttämään sokereiden todellista tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Hba1c vielä näytä suklaan vaikutusta, vasta kuukauden päästä alkaa näyttämään sokereiden todellista tilaa.
Eli pitäisi varata useampi labra-aika? Pääseekö noihin suoraan, vai pitääkö koittaa valehdella, että epäilee itsellä sokeritautia ja suvussa on sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön karkkia vain jouluisin, en suklaata. Pitkin vuotta karkin/suklaan syöminen on paljon epä terveellisempää. Paino ollut 20 vuotta 62kg ja 171cm. Kinkkua en ole syönyt koskaan enkä muuta punaista lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pitäisi varata useampi labra-aika? Pääseekö noihin suoraan, vai pitääkö koittaa valehdella, että epäilee itsellä sokeritautia ja suvussa on sitä?
Ei kannata. Heti pyhien jälkeen saattaa sokerien paastoarvo näyttää turhan suurelta, eli saattaa tulla rasituskoe turhanpäiten. Kolesterolituloksetkin tulevat pidemmältä ajalta, joten viisainta käydä ne labrat noin kuukauden päästä, saa realistisemmat tulokset.
Mulla on esidiabetes. Jouluna söin suklaata ja arvo olivat jotain 7.2 melkein joka aamu. Viime viikolla en enää syönyt suklaata ja tänä aamuna arvo oli vielä 6.9. Aika huolestuttavaa ja hoitajan aika on 18.1.
Mulla on muitakin sairauksia, siksi verensokeria seuraataa. Heitin muuten yhden viimeisen konvehtin roskiin.