Te naiset, jotka haluatte lapsia, mikä siihen on syynä?
Kommentit (36)
Olen naapurintyttö-tyyppinen nainen, lapsuudenperheeni oli ydinperhe ja minulle tärkeä. Varsinaisesti vieraiden lasten kanssa en osaa luontevasti olla, en siis ole luonnostaan äidillisyyttä huokuva. :D En kuitenkaan voisi kuvitella eläväni koko elämääni ilman perhettä, vaikka olisikin mies. Joulut ja kaikki muu, apua. Perhe tuo turvaa.
Varmaan biologia :D Olen halunnut lapsia 14-vuotiaasta asti, mutta odotin sentään täysi-ikäiseksi asti ennen ensimmäisen hankkimista. En minä sitä osaa järjellä selittää. Se on valtava tarve.
Haluan tulla äidiksi. Ei sen ihmeellisempää syytä.
Olen halunnut nuoresta asti omia lapsia. Sukuni on aika pieni emmekä ole paljon tekemisissä toistemme kanssa. Halusin oman perheen ja nyt minulla on mies ja kaksi lasta. Olen tyytyväinen. En osaisi elää ilman lapsia. Ihanaa kun ei tarvitse olla yksin.
Miksi joku haluaa lapsia? Miksi joku haluaa koiria? Miksi joku haluaa kissoja?
Uskon lasten tuovan iloa ja eloa elämään, mutta kasvattavat myös vanhempiaan haastamalla oikean ja väärän pohdintaan yms syvällistä. Ja olisi se kiva nähdä pienen nyytin kasvun aikuiseksi, kaikki ne oppimisen hetket ja onnistumisen ilo. Lapset auttavat myös näkemään pienet kauniit asiat ja hetket arjessa, jotka ovat aikuiselle jo itsestäänselviä.
Oma perhe. Suvun jatkaminen. Oman lapsen kasvun seuraaminen. Yhteiset muistot. Äitinä oleminen.
Olen aina pitänyt lapsista, ja sen perusteella valitsin ammattinikin ("päiväkodin täti" :) ). Sitä on vaikea selittää, mutta koen, että elämässäni on lasten mentävä tyhjiö. Kaipuuni saada omia lapsia on valtava. Minulla on tosi vahva hoivavietti. Haluan tuntea lapsen kasvavan sisälläni ja sylissäni. Haluan nähdä, miten pikkuvauvasta kasvaa oma, erillinen, ainutlaatuinen ihminen, jolla on oma persoonansa, omat haaveet, oma elämä. Mieheni tahdon vuoksi olemme lykänneet lasten hankkimista (hän opiskelee vielä), mutta toivottavasti lähivuosina voisimme alkaa yrittää ensimmäistämme. Jo pienenä lapsena hoivasin pikkusisariani ja serkkujani. Äitini sanoi, että tulen joskus hankkimaan koko liudan omia lapsia. Toivottavasti se onnistuu!
Mikä äitinä olemisessa kiehtoo? Miksi on tärkeää jatkaa sukua?
Vierailija kirjoitti:
Että myös minulla olisi joku täysin oma, omilla ja rakastamani miehen geeneillä varustettu paketti. Muiden lapset eivät herätä sellaisia tunteita, mitä oma herättää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku haluaa lapsia? Miksi joku haluaa koiria? Miksi joku haluaa kissoja?
ja miksi joku ei. Ihan yhtä valideja kysymyksiä molemmat
Vierailija kirjoitti:
Mikä äitinä olemisessa kiehtoo?
Aika monta vastausta olet jo tuohon saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että myös minulla olisi joku täysin oma, omilla ja rakastamani miehen geeneillä varustettu paketti. Muiden lapset eivät herätä sellaisia tunteita, mitä oma herättää.
Kuulostaa aika itserakkaalta... Miksi sinun ja miehesi geenit ovat paremmat kuin muiden?
Vierailija kirjoitti:
Uskon lasten tuovan iloa ja eloa elämään, mutta kasvattavat myös vanhempiaan haastamalla oikean ja väärän pohdintaan yms syvällistä. Ja olisi se kiva nähdä pienen nyytin kasvun aikuiseksi, kaikki ne oppimisen hetket ja onnistumisen ilo. Lapset auttavat myös näkemään pienet kauniit asiat ja hetket arjessa, jotka ovat aikuiselle jo itsestäänselviä.
Olipa hyvin kiteytetty! Itsellä tuo ei ollut päällimmäisenä ajatuksena ennen lapsen saamista, mutta lapsen synnyttyä on ollut ihanaa kokea kaikki tuo.
Minulle lapsi oli alkujaan sellainen järkipäätös ja jälkeenpäin tuntuu hassulta etten aavistanut minkälainen upea maailma hänen kauttaan avautuu. Ajattelin nuorena enemmän velvollisuutta jatkaa omia hyviä geenejä ja tuoda jatkuvuutta perheelle ja yhteiskunnalle. Suhtauduin asiaan siis aika velvollisuudentuntoisesti. Jälkeenpäin kaikki velvollisuus on jäänyt taka-alalle ja päällimmäisenä on lapsen tuoma ilo ja merkitys.
En ymmärrä, miten joku suostuu sellaiseen kidutukseen kuin synnytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä äitinä olemisessa kiehtoo?
Aika monta vastausta olet jo tuohon saanut.
Joo, samankaltaisia ajatuksia on monilla kuin itsellänikin.
ap.
Tykkään lapsista